  • Data: 2005-01-13 21:08:24
    Temat: Re: oszustwo na allegro
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > No ale jakoś tego nie wprowadzono. Jakieś powody chyba istnieją?

    Ja nie twierdze ze nie wprowadzono. Mam wrazenie ze kiedys byl zapis
    ze do pewnej kwoty mozna tego nie robic (1000 zl?). Osobiscie
    zdazalo mi sie widziec przelewy odrzucone ze wzgledu na niezgodnosc
    danych beneficjenta. Mozliwe, ze wraz z NRB juz sie tego w praktyce
    w ogole nie weryfikuje, nie wiem (wiem, ze sa pomysly zeby z tego
    zrezygnowac calkowicie).

    > Jeśli jednak taka opcja byłaby wdrażana - to dobrze byłoby, gdybyw
    > jednym standardzie, może np. właśnie we współpracy z KIR. A nie wolna
    > amerykanka - każdy robi jak mu się podoba.

    Generalnie sprawa sprowadza sie do dosc prostego algorytmu oraz ew.
    pomocy automatu bialkowego, z zapamietywaniem efektow tej pomocy.
    Tak wiec banki nie maja tu specjalnie wielkiego wyboru.

    > PS ktoś się orientuje jak jest w krajach UE po prowadzeniu IBAN?
    > Weryfikowany jest sam numer, czy dane też?

    Generalnie zalezy to chyba od kraju, bankow, oraz od sposobu
    wykonania rozliczenia. Ale wiem ze bledne dane moga spowodowac
    odrzucenie. Czy musza? Bardzo watpie.
    --
    Krzysztof Halasa