  • Data: 2005-01-13 09:56:18
    Temat: Re: oszustwo na allegro
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Seba" <b...@g...pl> napisał:

    > nie am fizycznej możliwości, by systemy bankowe weryfikowały poprawność
    > danych w nazwie odbiorcy - cyfry sprawdzic nie problem, natomiast wyobraź
    > sobie przelew na nazwisko np Łucja Jeżyk - pomijając już fakt zwykłej
    > literówki, można to wpisac jako Lucja Jezyk, L. Jezyk, Ł.Jeżyk i wiele
    > innych
    > kombinacji, których system nie jest w stanie zweryfikować (w
    > przeciwieństwie
    > do nrb, który jest tworzony na podstawie algorytmu).

    Ale to nie musiałoby być sprawdzane przez system. Wystarczy, że dane
    te sprawdzane byłyby przez pracownika banku tylko w przypadku
    jakiejś reklamacji. Skoro zaś _w ogóle_ nie są one używane,
    to po cholerę trzeba je wszędzie wpisywać (nie tylko imię, nazwisko,
    ale i adres odbiorcy)? Zawsze mi się wydawało, że po to one właśnie
    są - żeby można było reklamować przelew, jeśli nie trafi on do adresata.
    Ale ostatnio wyczytałem w regulaminie mBanku, że faktycznie - przelew
    dokonany na rachunek o prawidłowym numerze NRB nie podlega
    reklamacji. Tak że ten obowiązek podawania danych odbiorcy to
    chyba jakaś zaszłość historyczna w takim razie...