  • 11. Data: 2003-04-24 10:19:16
    Temat: oprocentowanie debetow (bylo: Re: Kołodko i jego 3%)
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Michał pisze:

    > 2001:
    > NBP 16%
    > ECB 4%
    > FED troche ponizej ECB
    > 2002
    > NBP ok 8%
    > ECB 3%
    > FED 2%
    > 2003 - stopy NBP nadal dwa razyw wieksze od ECB i wiecej niz 4 razy
    > wieksze niz FED
    >
    > Inflacja jak wszyscy widza - jest porownywalna lub _nizsza_ niz na
    > porownywanych tutaj rynkach.
    A debety wciąż na wysokim poziomie, oprocentowanie nominalne:
    16,90 % - BPHPBK SA (konto Srebrny Sezam)
    16,40 % - Lucas Bank (e-konto Pro, opcja Plus)
    Marża banku w tym przypadku wynosi ok 8%, co jest wartością
    zupełnie... nie do przyjęcia, dużą, nie powiem lichwiarską.
    Rozumiem, że w przypadku debetów ryzyko banku nie jest pomniejszane
    przez jakieś zabezpieczenia majątkowe. Ale nie tłumaczy to całkiem
    takiej wysokiej marży.

    To chyba wszystko przez to, że Państwo Polskie stanowi tak potężnego
    kredytobiorcę, że banki są całkiem zaspokojone jego obligacjami ;->

    > Duze bezrobocie raczej nie wspiera wiekszej konsumpcj, tak wiec duzy
    > wzrost inflacji nie jest realistyczny (zreszta patrzcie na poziom
    > obnizek przy jednoczesnym spadku inflacji do tak niskiego poziomu).
    Ale np. wejście do Unii E. może spowodować wzrost cen owoców i
    nabiału, co już zwiększy inflację ;-)

    > Dlatego teraz - chcialbym od was uzyskac argumenty dlaczego tak a nie
    > inaczej oceniacie jego wypowiedzi.
    Wypowiedź pewnego starego profesora ekonomii "Kołodko to na uczelni
    był taki mały, drobny chłopiec, którego wszyscy koledzy nie lubili,
    za to był lubiany przez większość profesorów".
    Inaczej: lizus i z lekka dziwak. ;-)

    --
    mj

  • 12. Data: 2003-04-24 10:21:41
    Temat: Re: Kołodko i jego 3%
    Od: "Ad" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał w wiadomości

    > To jakie jest nasze spoleczenstwo wszyscy wiemy (szczegolnie obserwujac
    > ostatnie sadaze, gdzie rzadzi Samoobrona), wiec opieranie sie na jego
    > ocenach, jest ostatnia rzecza jaka nalezy robic.

    Nie odpowiada Ci nasze społeczeństwo ? - W takim wypadku powinieneś
    zmienić otoczenie i wyjechać bo społeczeństwo nie wyjedzie.

    > Jesli uwazasz, ze to co
    > zrobil Balcerowicz bylo niepotrzebne, to pojedz i pomieszkaj na
    > Bialorusi.

    Bądź logiczny.

    > Ale jesli masz cos pozytywnego (ale nie politycznego) do powiedzenia o
    > Kolodce, to chetnie to przeczytam.

    Proszę bardzo: http://www.mofnet.gov.pl

    Podr.
    Ad

  • 13. Data: 2003-04-24 10:27:46
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    jaszczur wrote:
    > To chyba wszystko przez to, że Państwo Polskie stanowi tak potężnego
    > kredytobiorcę, że banki są całkiem zaspokojone jego obligacjami ;->

    No ale panstwo nie bierze tych pieniedzy ot tak sobie - tylko zeby
    zaspokoic roszczenia wielu grup. A to trzeba doplacic rolnikom, a to
    gornikom, kolejarzom, stoczniowcom i tak dalej.

    Jednym slowem zaklety krag.
    Kolodko IMO probuje przerwac to w NBP - chociaz wszyscy zgadzamy sie,
    ze powinno to isc lacznie ze zmianami w polityce fiskalnej. A tak
    jedni ogladaja sie na drugich i mamy to co mamy...

  • 14. Data: 2003-04-24 10:38:57
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    a tam użytkownik Bartol pisze:

> [...]
    > ocenach, jest ostatnia rzecza jaka nalezy robic. Jesli uwazasz, ze to co
    > zrobil Balcerowicz bylo niepotrzebne, to pojedz i pomieszkaj na
    To już zalatuje demagogią.
    A tak bez tego w/w słowa to wymienię parę zarzutów wobec Pana
    Balcerowicza:
    - wdrożył w Polsce swą wizję gospodarki liberalnej i wolnorynkowej.
    Należy w tym miejscu przypomnieć, że w UE działa gospodarka społeczna;
    - wymyślił tzw. chłodzenie gospodarki wysokimi stopami procentowymi.
    Niestety okazało się w trakcie, że świat ogarnia recesja i w wyniku
    manewru chłodzenia i powyższych czynników mamy i u nas recesję.
    Co z tego, że cieszymy się niską inflacją, jeśli jej poziom uzyskany
    został kosztem upadku wielu przedsiębiorstw;
    - zapoczątkował masową sprzedaż przedsiębiorstw państwowych
    w tym banków jako sposób na wyrównanie deficytu budżetowego.
    Idea ta jest skuteczna na krótką metę.

    Sam Jacek Kuroń stwierdził, że gdyby wówczas wiedział w co chce
    Balcerowicz zmienić Polskę, mocno by się zastanowił nad poparciem
    jego planu.

    Oprócz tego cytacik:
    "Przedtem byłem po prostu gówniarzem, zaś po roku 1989 powinienem być
    odpowiedzialnym ministrem, a zachowywałem się jak zakompleksiony
    ekonomista, który małpuje liberalny kapitalizm. To jest, oczywiście,
    moja wina i mój rachunek. Władzy nie wolno nie umieć, a ja nie
    umiałem. I jak dziś władza mówi, że ludzie są winni, to doskonale
    wiadomo, że winna jest władza."

    IMHO Po 89 część ludzi przyjęła błędne załorzenia, pozostali,
    działając "po omacku" je poparli.

    ___ .
    /)/)( / /
    (/ ^/. _/___/
    (/

  • 15. Data: 2003-04-24 10:43:19
    Temat: Re: oprocentowanie debetow
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

> [...]

    > zaspokoic roszczenia wielu grup. A to trzeba doplacic rolnikom, a to
    > gornikom, kolejarzom, stoczniowcom i tak dalej.
    A odsetki od debetów płacimy wszyscy większe.
    A odsetki od obligacji płacimy wszyscy większe.
    Zaklęty krąg, w głowie się nie mieści ;-)

    > Jednym slowem zaklety krag.

    > Kolodko IMO probuje przerwac to w NBP
    Dla mnie jest on niepoważny i nie wzbudza mojego zaufania.
    Te prezentacje z nożyczkami i bochenkami chleba... bez komentarza.
    --
    ___ .
    /)/)( / /

  • 16. Data: 2003-04-24 10:45:40
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    a tam użytkownik jaszczur pisze:

> [...]
    > moja wina i mój rachunek. Władzy nie wolno nie umieć, a ja nie
    > umiałem. I jak dziś władza mówi, że ludzie są winni, to doskonale
    Oczywiście cytat Jacka Kuronia
    2002-08-17 (Polityka 33)
    http://www.polityczny.pl/cytaty.php?szukaj=Kuroń%20J
    acek%20&od=0

    --
    ___ .
    /)/)( / /

  • 17. Data: 2003-04-24 10:47:35
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Ad napisał:

    > Bądź logiczny.

    Nie rozumiem o co Ci chodzi. A Bialorus faktycznie jest idealnym
    przypadkiem panstwa idacego prosta i rowna droga z komunizmu do
    kapitalizmu. Tylko pozazdroscic ;-)))))

    > Proszę bardzo: http://www.mofnet.gov.pl

    Wybacz, ale zdecydowanie wole konkrety, niz radosna tfurczosc,
    zaslugujaca na Nobla w dziedzinie wishfull thinking.

    No wiec jak, podasz jakies konkrety, czy nie?

    Bartol

  • 18. Data: 2003-04-24 11:06:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Bartol Partol wrote:
    > No wiec jak, podasz jakies konkrety, czy nie?

    A tak baj de wej - bo pamiec ludzka taka troche wybiorcza jest.
    Jako, ze przed Grzesiem Kolodko swgo czasu rzadzil J. Balcerowicz- to
    moze dla odmiany zaprezentujesz co on takiego zrobil wtedy dla
    gospodarki (w czasie koalicji AWS UW).

    P.S. Sam do Kolodki mam pare Ale, ale jednak spieram sie na merytoryce
    a nie odwracaniu kota ogonem i potepianiu w czambul.

    Reasumujac - owszem mozna miec tak wyrazne sady - ale trzeba miec na
    nie troche dowodow popierajacych.

    Niestety ja uwazam, ze bedzie tylko gorzej - nastepny rzad - to bedzie
    albo PoPiS albo co gorsza jakies LRP+Samoobrona a wtedy...

    Generalnie - w PiSie w zakresie gospodarki sa jeszcze gorsze durnie
    niz w SLD (moim zdaniem)

  • 19. Data: 2003-04-24 11:25:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Jako, ze przed Grzesiem Kolodko swgo czasu rzadzil J. Balcerowicz- to
    > moze dla odmiany zaprezentujesz co on takiego zrobil wtedy dla

    Niestety miał wtedy małą siłę przebicia i wiekszość jego pomysłów
    była torpedowana przez AWS

    > P.S. Sam do Kolodki mam pare Ale, ale jednak spieram sie na merytoryce
    > a nie odwracaniu kota ogonem i potepianiu w czambul.

    No rzeczywiście Kołodkowe pomysły są genialne:
    - totalna inwigilacja obywateli przez wprowadzanie deklaracji majątkowych,
    podsłuchów i innych cudów
    - dodrukowywanie pieniędzy
    - duszenie inflacji przez obniżki stóp procentowych (to za jego poprzedniej
    kadencji)

    Nasze nieszczęście polega na tym, że pan premier otacza się ludźmi
    zupełnie niekompetentnymi (Pol, Łapiński itd) i chętnie nadstawia ucha
    na takie bzdurne rozwiązania jakie podsuwa mu hochsztapler Kołodko.
    Niestety w ten sposób nie da się rządzić krajem na dłuższą metę.

    > Generalnie - w PiSie w zakresie gospodarki sa jeszcze gorsze durnie
    > niz w SLD (moim zdaniem)

    Tu się zgadzam, że PiS w kwestiach gospodarczych też ma raczej
    księżycowe pomysły, ale nadzieja w tym, że PO ich trochę utemperuje

    Pix

  • 20. Data: 2003-04-24 12:24:43
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Kolodko IMO probuje przerwac to w NBP - chociaz wszyscy zgadzamy sie,
    > ze powinno to isc lacznie ze zmianami w polityce fiskalnej. A tak
    > jedni ogladaja sie na drugich i mamy to co mamy...

    IMO to po prostu nieudolny rząd szuka łatwych rozwiązań trudnych
    problemów i usiłuje wskazać gminowi kozła ofiarnego.
    Niestety gruszki na wierzbie nie rosną wbrew temu co Miller tak
    buńczucznie zapowiadał w kampanii wyborczej i teraz wyłazi cała
    niekompetencja tej ekipy niczym szydło z worka ;-)

    Pix