  • 1. Data: 2003-04-23 14:57:10
    Temat: Kołodko i jego 3%
    Od: t...@p...onet.pl

    Jak wam sie podoba propozycja Kołodki obniżki stóp w NBP o 3%

    http://www.money.pl/pieniadze/wiadomosci/20030423/40
    236/

  • 2. Data: 2003-04-23 15:30:07
    Temat: Re: Kołodko i jego 3%
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jak wam sie podoba propozycja Kołodki obniżki stóp w NBP o 3%

    A dlaczego nie o 20 :-))
    Czy ktoś jeszcze u nas traktuje poważnie wypowiedzi Kołodki???

    Pix

  • 3. Data: 2003-04-23 15:39:42
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    Ja bym rozumiał gdyby Pan Kołodko mając fantastyczne wyniki w swoim
    resorcie, majac nadmiar czasu i energii brał się za wtrącanie w sprawy
    innych

    jednak sytuacja jest zgoła odmienna i naprawdę byłoby dla nas wszystkich
    lepiej, gdyby Kołodko zrobił coś dobrego w swoim MF zamiast psuć pracę i
    podkopywać pozycję innych

    jakiś kompleks ma wobec Balcerowicza czy co ?

  • 4. Data: 2003-04-23 15:40:25
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > jakiś kompleks ma wobec Balcerowicza czy co ?

    Ja osobiście już dawno postawiłem taką diagnozę ;-)
    Niedawno potwierdził ją nawet sam zainteresowany (tzn.Kołodko)
    twierdząc publicznie, że ten jego nowy "program" jest znacznie
    bardziej doniosły niż reformy Balcerowicza, które legły u podstaw
    naszej transformacji.
    Sam to słyszałem na własne uszy!

    Pix

  • 5. Data: 2003-04-23 17:35:00
    Od: "Jamesi" <j...@p...onet.pl>

    > Jak wam sie podoba propozycja Kołodki obniżki stóp w NBP o 3%
    >
    > http://www.money.pl/pieniadze/wiadomosci/20030423/40
    236/

    Obawiam się, że wtedy nasz tiger na kiełkach musiałby sam za własne
    pieniądze kupywać bony i obligacje skarbu państwa by pokryć deficyt :-)

  • 6. Data: 2003-04-24 08:02:58
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik pix napisał:

> [...]
    > twierdząc publicznie, że ten jego nowy "program" jest znacznie
    > bardziej doniosły niż reformy Balcerowicza, które legły u podstaw

    Tez to slyszalem. MegaROTFL. Coz, zakompleksiony palant i tyle.

    Bartol

  • 7. Data: 2003-04-24 08:56:13
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Jak wam sie podoba propozycja Kołodki obniżki stóp w NBP o 3%

    Hmm.
    Ja czytalem, ze _widzi_ pole do takiej obnizki,.
    a ze potrzeba ciac o tyle -to juz raczej belkot pod publike

    A czy istotnie jest zakompleksionym palantem?
    Popatrzmy na stopy procentowe bankow centralnych (tutaj tak na oko bo
    skala niedolada a mnie nie chce sie szukac dokladnych danych):
    2001:
    NBP 16%
    ECB 4%
    FED troche ponizej ECB
    2002
    NBP ok 8%
    ECB 3%
    FED 2%
    2003 - stopy NBP nadal dwa razyw wieksze od ECB i wiecej niz 4 razy
    wieksze niz FED

    Inflacja jak wszyscy widza - jest porownywalna lub _nizsza_ niz na
    porownywanych tutaj rynkach.

    Duze bezrobocie raczej nie wspiera wiekszej konsumpcj, tak wiec duzy
    wzrost inflacji nie jest realistyczny (zreszta patrzcie na poziom
    obnizek przy jednoczesnym spadku inflacji do tak niskiego poziomu).

    Dlatego teraz - chcialbym od was uzyskac argumenty dlaczego tak a nie
    inaczej oceniacie jego wypowiedzi.

  • 8. Data: 2003-04-24 09:38:22
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Dlatego teraz - chcialbym od was uzyskac argumenty dlaczego tak a nie
    > inaczej oceniacie jego wypowiedzi.

    Nie podejmuje sie oceniania jego pomyslow, bo musialbym wytaczac armate
    i zaczac z niej strzelac. Poza tym gospodarka zalezy od tak wielu
    czynnikow, ze nie sposob dokonac rzetelnej prognozy "co sie stanie, gdy
    zrobimy, to lub tamto". Poza tym nie ma dwoch takich samych gospodarek
    na swiecie, wiec nie ma mozliwosci porownywania i wyciagania wnioskow
    (oczywiscie wielu znajduje jakies analogie i podobienstwa, ale to tylko
    czcze gadanie). Osobiscie uwazam, ze do gospodarki trzeba podchodzic
    zdroworozsadkowo i wszelkie magiczne dzialania, moga tylko i wylacznie
    zaszkodzic.

    Kolodko mnie bawi setnie, bo jest bufonem, ktory wiele gada jak to
    bedzie pieknie i super, a w swoim zyciu nie udalo mu sie nic wiekszego
    zrobic (mam na mysli te czesc jego zycia, gdy mial bezposredni wplyw na
    gospodarke naszego biednego kraju). Jak sie popatrzy na jego pomysly, to
    sa to tylko i wylacznie drobne i kosmetyczne zmiany, ktore w zaden
    sposob nie wplyna pozytywnie na nasza gospodarke. Wplyna niestety
    negatywnie, bo zaniechanie zrobienia glebokiej i powaznej reformy
    finansow panstwa powoduje, ze jest bardzo zle i bedzie jeszcze gorzej.

    A porownywanie sie do Balcerowicza... wybacz, ale to juz bardzo gruba
    przesada.

    Bartol

  • 9. Data: 2003-04-24 09:45:51
    Od: "Ad" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał w wiadomości

    > Kolodko mnie bawi setnie, bo jest bufonem, ktory wiele gada jak to
    > bedzie pieknie i super, a w swoim zyciu nie udalo mu sie nic wiekszego
    > zrobic

    Wysil się, postaraj się, bardziej merytorycznie odpowiadać.
    Fakty są ważne.

    > A porownywanie sie do Balcerowicza... wybacz, ale to juz bardzo gruba
    > przesada.

    Rzeczywiście - z wszystkich sondaży wynika że Balcerowicz jest
    politykiem? ekonomistą? najgorzej ocenianym przez społeczeństwo.
    Stąd porównywanie innych do Balcerowicza to faktycznie przesada.

    Ad

  • 10. Data: 2003-04-24 10:07:06
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Ad napisał:

    > Wysil się, postaraj się, bardziej merytorycznie odpowiadać.
    > Fakty są ważne.

    Nie znam zadnego faktu potwierdzajacego, ze Kolodko zrobil cos dobrego.
    Jesli takie fakty znasz, to mnie oswiec. Wtedy podyskutujemy

    > Rzeczywiście - z wszystkich sondaży wynika że Balcerowicz jest
    > politykiem? ekonomistą? najgorzej ocenianym przez społeczeństwo.
    > Stąd porównywanie innych do Balcerowicza to faktycznie przesada.

    To jakie jest nasze spoleczenstwo wszyscy wiemy (szczegolnie obserwujac
    ostatnie sadaze, gdzie rzadzi Samoobrona), wiec opieranie sie na jego
    ocenach, jest ostatnia rzecza jaka nalezy robic. Jesli uwazasz, ze to co
    zrobil Balcerowicz bylo niepotrzebne, to pojedz i pomieszkaj na
    Bialorusi. Tak by u nas bylo, gdyby nie on, Mazowiecki i paru innych
    madrych ludzi. Ale coz, nasze spoleczentwo w swej wiekszosci teskni za
    komuna, wiec Twoj glos wcale mnie nie dziwi.

    Dyskusja robi sie polityczna, wiec w tej czesci proponuje ja zakonczyc.
    Ale jesli masz cos pozytywnego (ale nie politycznego) do powiedzenia o
    Kolodce, to chetnie to przeczytam.

    Bartol