  • 11. Data: 2016-03-14 19:23:20
    Temat: Re: opiekun mbanku
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 14 Mar 2016, neoniusz wrote:

    > Mnie tez ostatnio kusili OdC na podniesienie limitu na karcie. O 20k. To
    > sobie kliknalem, a tam zapis, ze "za podwyzszenie limitu oplata wg TOiP". To
    > wszedlem w TOiP, a tam 1%. A to jednak podziekuje za podwyzszenie. Juz
    > wszedzie szukaja zarobku. Czekam na telefon czemu zrezygnowalem z wypelniania
    > wniosku, bo taki jest prawie zawsze.

    Tak odbiegając nieco od tematu faktycznie wykorzystujecie takie kosmiczne
    limity na kartach do jakichś normalnych celów? Znaczy ja rozumiem, że
    każdy ma różne potrzeby i np. można chcieć zabookować lot na Fiji dla
    5-osobowej rodziny, do tego hotel i jakieś drobiazgi w stylu wynajęcia
    jachtu na miejscu, ale mi się chyba nigdy nie udało przekroczyć na KK
    10kPLN i zastanawiam się czy jest jakieś zastosowanie które byłoby w moim
    przypadku sensowne czy po prostu to zastosowanie istnieje w matriksie w
    którym nie dane mi jest przebywać ;).

  • 12. Data: 2016-03-14 19:38:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    eanic.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    >zastosowanie które byłoby w moim przypadku sensowne czy po prostu to
    >zastosowanie istnieje w matriksie w którym nie dane mi jest przebywać

    Jak pisalem - podwojne srednie miesieczne wydatki to minimum, i juz te
    10k nie jest takie wielkie, a nawet glupi bilet lotniczy potrafi byc
    drozszy ... oczywiscie trzeba miec takie hobby/zawod/sponsora, zeby
    sobie po egzotycznych krajach latac ...

    J.

  • 13. Data: 2016-03-14 20:40:46
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 14 Mar 2016, J.F. wrote:

> [...]
    > oczywiscie trzeba miec takie hobby/zawod/sponsora, zeby sobie po egzotycznych

    Mnie osobiście irytują wiszące wydatki, które nie mają odzwierciedlenia na
    saldzie dlatego w miarę możliwości staram się spłacać KK na bieżąco, a
    blokada zwykle wisi do zabookowania nie więcej niż 2 tygodnie. KK używam
    tam gdzie naprawdę inaczej się nie da (np. wypożyczalnie samochodów),
    ewentualnie w sytuacjach wyjątkowych gdzie faktycznie potrzebny jest
    szybki kredyt. Wszędzie indziej korzystam z gotówki i debetówek (w tej
    kolejności). Wyobrażam sobie, że po pierwsze ktoś może mieć budżet kilka
    razy albo kilka rzędów wielkości większy albo mieć porównywalny a pomimo
    tego wykorzystywać KK w inny sposób ale prawdę mówiąc nie wiem po co ;-).

  • 14. Data: 2016-03-14 21:01:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2016, J.F. wrote:

    >Mnie osobiście irytują wiszące wydatki, które nie mają
    >odzwierciedlenia na saldzie dlatego w miarę możliwości staram się
    >spłacać KK na bieżąco, a

    Inni doceniaja to, ze 1-go widza ile beda musieli zaplacic 20-go :-)

    Mbank pokazuje saldo w miare na biezaco ..

> [...]
    >kilka rzędów wielkości większy albo mieć porównywalny a pomimo tego
    >wykorzystywać KK w inny sposób ale prawdę mówiąc nie wiem po co ;-).

    No ale widzisz - glupie 3000$ moze przekroczyc limit karty.
    Oczywiscie trzeba miec ochote wydac te 3000$ na urlop :-)

    Albo i nie miec ochoty, ale np trafic do szpitala ...

    J.

  • 15. Data: 2016-03-14 21:16:11
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 14 Mar 2016, J.F. wrote:

    > No ale widzisz - glupie 3000$ moze przekroczyc limit karty.
    > Oczywiscie trzeba miec ochote wydac te 3000$ na urlop :-)

    Wiesz, ale neoniusz pisał o zwiększeniu o 20k (tak zakładam, że chyba nie
    od zera). Oczywiście jakbym na zakrapianych imprezach topił Bentleya w
    basenie to nie robiłoby to na mnie wrażenia, ale tak się tylko
    zastanawiałem czy istnieje jakieś zastosowanie dla takiego limitu na KK,
    które ma sens w normalnym świecie a być może o nim nie wiem. Znajoma dała
    się wpuścić w kanał "doradcy" open finance, który "doradził" jej założenie
    KK na coś chyba 20kPLN (a wcale zbyt dobrze nie zarabiała) i pomógł jej w
    załatwieniu takiej karty. Problem w tym, że ona cały ten limit
    przeznaczyła na wkład własny kredytu hipotecznego (który ten sam koleś jej
    załatwiał).

  • 16. Data: 2016-03-14 21:42:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2016, J.F. wrote:

> [...]
    >tylko zastanawiałem czy istnieje jakieś zastosowanie dla takiego
    >limitu na KK, które ma sens w normalnym świecie a być może o nim nie

    No jak widac - nie trzeba od razu Bentleya topic, wystarczy miec
    ochote (i pieniadze) np Meksyk zwiedzic :-)

> [...]
    >tym, że ona cały ten limit przeznaczyła na wkład własny kredytu
    >hipotecznego (który ten sam koleś jej załatwiał).

    Nie jest najszczesliwsze uzycie karty kredytowe, ale z drugiej
    strony - bywa, ze calkiem dobry kredyt srednioterminowy.
    Gdzie znajdziesz 20k na 10% i w dodatku elastyczne raty ? :-)

    Oczywiscie trzeba miec adekwatne zarobki ... ale mieszkanie zostanie
    :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-03-14 22:20:10
    Od: neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com>

    W dniu 14.03.2016 o 21:16, Rafal Jankowski pisze:

> [...]
    > zastanawiałem czy istnieje jakieś zastosowanie dla takiego limitu na KK,
    > które ma sens w normalnym świecie a być może o nim nie wiem.

    Kiedys dawno temu mialo duzy sens jak BC dobrze dzialal z mTransferem.
    Obecnie to juz bardziej hobbystycznie traktuje, a lubie miec zapas,
    dlatego kilkadziesiat k na karcie to minimum, szczegolnie ze nic mnie to
    nie kosztuje. Jeszcze zalezy do czego tego faktycznie uzywasz, bo np.
    mozna miec taki uklad, ze za podroze sluzbowe placisz sobie swoja karta
    (pomijajac wszyskie podatkowe bzdety), a np. lot biznes klasa do
    indonezji albo poludniowej ameryki to kilkanascie k. A mile w miles&more
    sie naliczaja pieknie z mbankowa karta ;)

    KK place wszedzie, nie uzywam (gdzie sie da) gotowki. Cenie sobie to, ze
    splacam karte raz w miesiacu i mam podglad na 95% wydatkow (teraz na
    szybko widze, ze prawie 700 transakcji w ostatnich 12 miesiacach).
    Szczegolnie lubie platnosci zblizeniowe, ktore oszczedzaja mi mnostwo
    czasu, ktory moge przeznaczyc na cos przyjemniejszego, np. patrzenie w
    sciane ;) albo w chmury.

  • 18. Data: 2016-03-16 14:12:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2016-03-14, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:

    > Tak odbiegając nieco od tematu faktycznie wykorzystujecie takie kosmiczne
    > limity na kartach do jakichś normalnych celów?

    Czasem się przydaje jak masz firmę (1-os działalność). ;)
    Wydatki oczywiscie mają potem pokrycie w przychodach.

    Poza tym znajdź (obecnie) tańszy kredyt gotówkowy niż karta. :)
    Przy ściętych stopach i kosmicznych marżach karta jest teraz najtańszym
    źródłem finansowania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2016-04-05 23:22:46
    Od: MK <m...@i...pl>

    gral <n...@e...pl> Wrote in message:

    > uda?o si? wynegocjowa??

    Tak... napisalem na adres mailowy opiekunow. Dostalem telefon
    zwrotny, podczas rozmowy potwierdzilem dane i po 5 minutach
    przyszedl aneks z prowizja za podwyzszenie w wysokosci 0 PLN :).
    Opiekun zaproponowal mi upgrade konta na takie do ktorego
    przysluguje obsluga opiekuna, ale bez naciskania na
    zmiane.
    Generalnie obsluga jakiej bym oczekiwal od banku...

    Pozdrawiam
    MK
    --

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 20. Data: 2016-04-05 23:31:28
    Od: MK <m...@i...pl>

    neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com> Wrote in message:

> [...]
    > podwyzszenie. Juz wszedzie szukaja zarobku. Czekam na telefon czemu
    > zrezygnowalem z wypelniania wniosku, bo taki jest prawie zawsze.

    Tez skladalem wniosek o taka kwote, jak oddwonili to powiedzieli,
    ze nie da sie ominac prowizji. Pozniej juszcze dzwonila jaka
    laska z dawnego oddzialu multibanku i zaproponowala zamkniecie
    obecnej karty i wyrobienie nowej ze zwiekszonym limitem, ale bylo
    to dla mnie zbyt duzo zachodu ;). Poniewaz wydzwaniala
    kilkukrotnie wycofalem zdode na marketing, ale jak widac opiekun
    klienta moze kwolnic z niektorych oplat :).

    Pozdrawiam
    MK
    --

    ----Android NewsGroup Reader----