  • 11. Data: 2004-11-22 09:08:12
    Temat: Re: odmowa przyjęcia przelewu
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Uważam, że nie macie racji.
    Wymysły panienek w okienku i rzucanie kłód pod nogi klientom to specjalizacja wielu
    panienek z okienka bankowego i pocztowego.
    Przykładem są odmowy przyjęcia wpłaty na cudzy rachunek ROR bez podania adresu
    beneficjenta.
    'Nie, bo nie'
    Wracając do naszego przelewu, to większość banków zrealizuje polecenie przelewu
    wysłane do nich listem poleconym.
    Tam data będzie się różnić nawet o kilka dni.
    Nie wiesz, kiedy (jakiego dnia i o której godzinie) bank otrzyma taki list i raczej
    nie antycypujesz daty i sesji, tylko wpisujesz
    bieżącą.
    I przelew jest realizowany.
    Czyli nie ma jakiejś bariery TECHNICZNEJ.
    Kwestia woli banku.
    Porozmawiałbym z dyrektorem oddziału, i jakby co zmienił bank.
    JaC

    nieterminową realizację dyspozycji?

  • 12. Data: 2004-11-22 10:17:13
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 22 Nov 2004 04:05:22 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >To teraz sytuacja patowa. Ty nie możesz jej udowodnić, że przelew złożyłeś,

    eee, skoro zadzwoniła, to przelew został złożony.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 13. Data: 2004-11-22 14:23:25
    Od: "Skiera" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Camel" <c...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poinformowała mnie, że nie może przyjąć przelewu, bo jest na nim
    niewłaściwa
    > data. Po kilkuminutowej utarczce, przyjęła go.
    > Jakie było moje zdziwienie, gdy za dwa dni dostałem telefon, że przelew
    nie
    > został przez nią zaksięgowany i wypuszczony, bo był niewłaściwie
    wypelniony
    > (jej data się nie zgadzała). Mało mnie nie trafiło!
    > I teraz pytanie. Co jest ważniejsze? Data, którą automat mi generuje przy
    > wystawianiu przelewów, czy pieczątka banku?
    > Czy są jakieś przepisy, które to regulują?

    kiedy przyjmowala przelew powinna przybic pieczatke wplyw dnia ... godz...
    do realizacji w dniu ...... i nie bylo by problemu, ale watpie zeby Ci go
    nie puscila tylko ze wzgledu na zla date moze miales jeszcze cos nie tak ???

  • 14. Data: 2004-11-22 14:23:58
    Od: "Ksieciuniu6" <k...@o...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > specjalizacja wielu panienek z okienka bankowego i pocztowego.
    > Przykładem są odmowy przyjęcia wpłaty na cudzy rachunek ROR bez podania

    Akurat to jest zasadne, adres beneficjenta służy ewentualnemu "namierzeniu"
    danego beneficjenta jeśli coś jest z przelewem nie tak, poza tym przy
    przelewach Elixir kontrolowany jest adres i nazwa zleceniodawcy i
    beneficjenta, jesli ich brak to przelewu nie zrealizuje KIR

> [...]
    > Czyli nie ma jakiejś bariery TECHNICZNEJ.
    > Kwestia woli banku.
    > Porozmawiałbym z dyrektorem oddziału, i jakby co zmienił bank.

    Zgadzam sie że technicznie taka mozliwosc istnieje i banki maja prawo
    ksiegowac przelewy wstecz, tylko że tego nie robią ponieważ dzieki takim
    dzialaniom mozna by kombinowac, np. ze wszelkiego rodzaju termionwymi
    platnościami. Banki mogą taki przelew zrobić jeśli z winy banku nie zostal
    wyslany w terminie i każda taka sytuacja wymaga zgody dyrektora oddzialu.
    Wysyłanie przelewow listem poleconym to co innego to kwestia odrebnej umowy
    z bankiem, wtedy data realizacji jest data wyslania i bank realizuje przelew
    wstecznie.

    --
    Ksieciuniu6 (dobry chudy człowiek)

  • 15. Data: 2004-11-22 15:39:41
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Ksieciuniu6 napisał(a):

    > Akurat to jest zasadne, adres beneficjenta służy ewentualnemu "namierzeniu"
    > danego beneficjenta jeśli coś jest z przelewem nie tak,

    Adresu posiadacza rachunku [odbiorcy] na formularzu NIE musi być. Amen.
    Musi byc za to adres zleceniodawcy.

    > poza tym przy
    > przelewach Elixir kontrolowany jest adres i nazwa zleceniodawcy i
    > beneficjenta, jesli ich brak to przelewu nie zrealizuje KIR

    Taaaaaaaaa... Proponuję pisać o tym, o czym ma się pojęcie. :-)

  • 16. Data: 2004-11-22 17:20:52
    Od: "Ksieciuniu6" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJTO.info> napisał
    w wiadomości news:cnt0u8$ood$1@news.elsat.net.pl...

    fakt musi byc tylko nazwa odbiorcy, tu sie zgodze

    > Adresu posiadacza rachunku [odbiorcy] na formularzu NIE musi być. Amen.
    > Musi byc za to adres zleceniodawcy.

    > Taaaaaaaaa... Proponuję pisać o tym, o czym ma się pojęcie. :-)

    Z adresem faktycznie, ale nazwa musi byc, jesli nie ma to przelew nie
    zostanie przyjenty

    A odnosnie pojecia to zle trafiles. HOWGH

    --
    Ksieciuniu6 (dobry chudy człowiek)

  • 17. Data: 2004-11-22 17:40:13
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Ksieciuniu6" <k...@o...pl> writes:

    > Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJTO.info> napisał
    > w wiadomości news:cnt0u8$ood$1@news.elsat.net.pl...

    > fakt musi byc tylko nazwa odbiorcy, tu sie zgodze

    Akurat przy wpłacie w okienku to i adres może się przydać. Wyobraźmy
    sobie, że np. okazuje się że coś z rachunkiem na który wpłacałeś jest
    nie halo. I z kim się kontaktować? Z Janem Kowalskim? Janów Kowalskich
    w banku ma konto 742...

  • 18. Data: 2004-11-22 18:15:23
    Od: "Camel" <c...@h...pl>

    Użytkownik "Skiera" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [ciach...]

> [...]
    > nie puscila tylko ze wzgledu na zla date moze miales jeszcze cos nie tak
    ???

    Nie, wszystko poza datą było ok.

    Serdecznie pozdrawiam

    Piotr

  • 19. Data: 2004-11-22 18:23:01
    Od: " elsik" <e...@N...gazeta.pl>

    S.T. <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > elektroniczne rozwiązanie?
    > Masz na myśli jakiś chip, który zmusi jego mózg do myślenia?
    > Bo jeśli chodzi o banki z dostępem przez internet
    > to nie znam takiego który przyjmie przelew na wczoraj...

    > jedyne co mógł dostać to pieczątkę z odmową wykonania dyspozycji.

    S.T. jesli to Ty piszesz rowniez na forum mBanku, to Cie nie poznaje :(

    A wracajac do tematu watku:
    1.czesto robie tak jak zalozyciel watku tzn. drukuje przelew i wracaj ac z
    pracy po 16 podwoze do banku, czyli do realizacji jest nastepnego dnia, wszak
    wszystkie sejese eliksiury wychodzace juz poszly i nigdy mi zadna pani nie
    powiedziala ze nie moze przyjac przelwu na jutro bo pani od razu mowi ze
    przelew bedzie zrealizowany jutro i no problem,
    2. Wazny jest stempel kiedy przelew zostal zrealizowany, a nie kiedy
    WYPELNIONY, zlozony w banku itp,
    3. jesli kontrahent chce potwierdzenie wyslania przelewu to nie interesuje go
    data wypisania przelewu, ale data potwierdzenia przez bank realizacji
    przelewu (czyli stempel banku, a nie moje bazgroly)
    4. ci co (np w BZWBK) wrzucaja przelew 5min. przed zamknieciem oddzialu maja
    szanse na realizajce zlecenia w dniu zlecenia??

  • 20. Data: 2004-11-22 18:25:19
    Od: " " <e...@N...gazeta.pl>

    Camel <c...@h...pl> napisał(a):

    > Witam.

    > wystawianiu przelewów, czy pieczątka banku?
    > Czy są jakieś przepisy, które to regulują?

    pieczatka banku

    > Serdecznie pozdrawiam
    >
    > Piotr

    rownie, przepisow nie znajde ale tak jest