  • 101. Data: 2011-12-30 10:21:59
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-30_9:54

    > "witrak()" <w...@h...com> wrote in message

    > hmm, tzn ?
    > nie znalazłem w ustawie definicji "ilosci nieinwestycyjnej".

    Hm, istotnie. I co z tego ? Tam w ogóle nie ma mowy o wielu
    rzeczach, których w związku z tym być nie powinno, a są ;-)

    witrak()
    PS. Po to dałem cudzysłów - żeby przypominał, że to nawiązanie,
    podobno do stanowiska MinFin-u.

  • 102. Data: 2011-12-30 10:24:40
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-30_10:28

    > Zatem teraz powiedz: od jakiej masy złota czy ilości sztuk zaczyna
    > podlegać?

    A dlaczego miałbym? Spodziewasz się ode mnie wykładni? może
    jeszcze wiążącej ? :-)
    Zwróć się do MF. Gwarantuję, że się Tobą zainteresują ;-)

    witrak()

  • 103. Data: 2011-12-30 10:46:31
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-30_10:40

    > stwierdziłeś, że upraszczam, więc staram się dociec gdzie (zbytnio)
    > uprościłem kwestię nabycia i sprzedaży złota.

    Nie. Nie starasz się dociec. Usiłujesz wymusić ode mnie odpowiedź
    na pytanie wyrażone w kategoriach, używanych przez Ciebie w Twoich
    rozważaniach, gdy ja na stosownie takich w ogóle się nie godzę.

    > ależ oczywiście, że to to samo.
    > A Ty jesteś wykazać - najlepiej na podstawie przepisów podatkowych, bo
    > o tym ten (pod)wątek - że inne przepisy są dla uncji, a inne dla
    > kilogramów?

    Człowieku małej wiary! Chcesz powiedzieć, że w prawie nie stosuje
    się nieostrych rozróżnień ? A weźże sobie poczytaj trochę...
    Choćby definicja działalności gospodarczej - jak często, w jakich
    ilościach i na ile regularnie trzeba... żeby to była działalność
    gospodarcza ? Masz tam napisane "ile" - w Hz, PLN itd. ?

    > no cóż, skoro dla Ciebie zakup zota, to nie zakup złota, to chyba

    Bardzo proszę, bez faulowania. Jeżeli pokażesz mi miejsce, gdzie
    to napisałem - możemy dalej dyskutować. A jeżeli nie to proszę
    napisz, że się omyliłeś, skłamałeś, włożyłeś w *moją* klawiaturę
    *swoją opinię* na temat tego, co ja naprawdę uważam i piszę.
    (Podobno potrafisz przyznać się...)

    > może jednak pozostańmy przy złocie, chyba, że widzisz tu gdzieś
    > analogię (może tylko - dla bezpieczeństwa - pomińmy podobieństwo
    > złodziejstwa do działań ministerstwa finansów :-)?

    Usiłowałem podrzucić Ci myśl, skądinąd niezbyt odkrywczą (ale Ci
    nieznaną?), że wiele jest rzeczy na świecie, których nie można
    oceniać dwustanowo, tj. z konstatacji, że coś nie ma wartości A
    pewnej cechy, nie wynika, że ma wartość B (bo może mieć wartość C,
    albo w ogóle nieskończony zbior wartości owej cechy). Liczyłem, że
    wyciągniesz z tego wnioski, odnoszące się do kwalifikacji obrotu
    (zakupu/sprzedaży) złotem. Było za trudne, czy nie chciałeś tego
    zauważyć ? ;-)
    W każdym razie dość na tym - na użytek przyszłych dyskusji (oby
    jak najrzadziej!), będę pamiętał, żeby "nie spodziewać się" i
    unikać takich odwołań :-P

    witrak()

  • 104. Data: 2011-12-30 11:05:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Dec 2011 11:24:40 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-30_10:28

    >A dlaczego miałbym? Spodziewasz się ode mnie wykładni? może
    >jeszcze wiążącej ? :-)
    >Zwróć się do MF. Gwarantuję, że się Tobą zainteresują ;-)

    Czyli jest tak, jak myślałem: gdybasz. OK, to w końcu grupa
    dyskusyjna.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 105. Data: 2011-12-30 11:21:23
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Dec 2011 11:46:31 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Człowieku małej wiary! Chcesz powiedzieć, że w prawie nie stosuje
    >się nieostrych rozróżnień ? A weźże sobie poczytaj trochę...

    stosuje się.
    Może przyjmijmy taką sytuację:
    a) w 2009 roku X kupuje 10 uncji złota za (przykładowo) 32000 zł.
    b) w tym samym dniu Y kupuje 10 kg złota za (przykładowo) 1 mln
    złotych
    c) obaj w 2011 roku sprzedają część posiadanego złota (albo i całość)
    po (przykładowo) 6000 zł za uncję

    Co różni X od Y z punktu widzenia opodatkowania zysków kapitałowych?

    Skoro więc uparcie twierdzisz, że jest różnica między uncjami a
    kilogramami - proszę Cię byś wskazał, na czym ta różnica polega.
    Możesz "gdybać", ale uprawdopodobnij jakoś, choćby luźno, swoje
    stanowisko.

    >Choćby definicja działalności gospodarczej - jak często, w jakich
    >ilościach i na ile regularnie trzeba... żeby to była działalność
    >gospodarcza ? Masz tam napisane "ile" - w Hz, PLN itd. ?

    ale mowa o "belce", a nie o DG. Ta ostatnia opodatkowana jest zupełnie
    inaczej (i tu nie polemizuję).

> [...]
    >napisz, że się omyliłeś, skłamałeś, włożyłeś w *moją* klawiaturę
    >*swoją opinię* na temat tego, co ja naprawdę uważam i piszę.

    Napisałeś "zakup kilku(nastu) uncji to niekoniecznie to samo co zakup
    kilku(nastu) kilogramów". Napisz mi więc, gdzie jest różnica i
    dlaczego jedna transakcja miałaby być zakupem złota, a druga - nie.

> [...]
    >wyciągniesz z tego wnioski, odnoszące się do kwalifikacji obrotu
    >(zakupu/sprzedaży) złotem. Było za trudne, czy nie chciałeś tego

    a ja usiłowałem zawrócić Cię z meandrów filozofowania do przedmiotu
    naszych rozważań: czy opodatkowanie "belką" sprzedaży złota może
    zależeć od kwoty transakcji (ilości kruszcu) - przy niezmienności
    innych czynników.
    O ile wiem, to kwieciste analogie rzadko są używane podczas
    rozpatrywania obowiązków podatkowych, więc wydaje mi się, że jednak
    "uproszczenie" będzie w tej sytuacji lepsze.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 106. Data: 2011-12-30 12:04:39
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > witrak()
    > PS. Po to dałem cudzysłów - żeby przypominał, że to nawiązanie,

    Czyli tak sobie gdybasz, ehh myslałem że poważnie rozmawiamy, a ty tu jakies
    insynuacje posuwasz. Bez sensu wiatrak...

    george

  • 107. Data: 2011-12-30 12:49:26
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-30_12:05

    > Czyli jest tak, jak myślałem: gdybasz. OK, to w końcu grupa
    > dyskusyjna.

    Odpowiedz na pytanie: Dlaczego miałbym udzielić Ci wykładni prawnej ?

    Zważ, że wystarczy jeden przykład negujący Twoje stanowisko i już
    nie masz racji... Przemyślałeś to?

    witrak()

  • 108. Data: 2011-12-30 12:58:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-30_13:04

    > "witrak()" <w...@h...com> wrote in message

    > Czyli tak sobie gdybasz, ehh myslałem że poważnie rozmawiamy, a ty
    > tu jakies insynuacje posuwasz. Bez sensu wiatrak...

    Bierzesz mnie "pod włos" ? :-)

    No dobra. Jestem przekonany, że jeśli ktoś kupi a w pół roku
    później sprzeda z kilkuprocentowym zyskiem pół tony złota w
    sztabach, to zostanie to uznane przez US za operację inwestycyjną,
    i przed żadnym sądem się nie wybroni.

    Zakwestionujesz to ?

    witrak()
    PS. Zwróć proszę uwagę na brzmienie mojego nicka... To już chyba
    drugi raz...

  • 109. Data: 2011-12-30 13:47:36
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 30 Gru, 11:14, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

    > To jest Twoja opinia, dla której zapewne masz uzasadnienie, jako
    > prawnik, specjalista od prawa podatkowego :-)

    Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w art. 30a-30b określa
    co jest objęte podatkiem od zysków kapitałowych.

  • 110. Data: 2011-12-30 13:52:48
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 30 Dec 2011 13:58:36 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

> [...]
    >później sprzeda z kilkuprocentowym zyskiem pół tony złota w
    >sztabach, to zostanie to uznane przez US za operację inwestycyjną,

    Tak. Skąd masz pewność, że _każdy_ sąd tak orzeknie w _każdym_
    przypadku?
    Dlaczego sądzisz, że pominie przytoczone tu artykuły ustawy o PIT
    (wyłączające z opodatkowania sprzedaż rzeczy po pół roku od ich
    nabycia)?
    Wiesz, że sądy są niezawisłe i wcale nie muszą orzekać pod dyktando
    MinFina?

    500 kg złota zresztą to raczej spora ilość "prywatnie" (na dziś około
    100 mln złotych), ale gdybyś zgodził się np. na zmniejszenie tej
    przykładowej ilości do kilku kg (sam zresztą podawałeś taką ilość jako
    istotnie różniącą się od kilku(nastu) uncji), to wydaje mi się, że
    jestem w stanie podać sensowny kontrprzykład: nagła choroba w rodzinie
    wymagająca drogiego leczenia.
    Czy rzeczywiście masz pewność, że _żaden_ sąd nie orzeknie, że
    wymuszona tym sprzedaż nie była realizacją celów inwestycyjnych?

    P.S. Uwaga na nisko przelatujące kwantyfikatory - zwłaszcza, gdy mowa
    o orzeczeniach sądów...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski