  • Data: 2019-10-05 15:32:41
    Temat: Re: o co chodzi z frankowiczami?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zapomniałeś o dwóch rzeczach.
    > 1) Są kredyty, gdzie pożyczało się w PLN - indeksowane. Są i takie, gdzie pożyczało
    się w CHF - denominowane.
    > 2) A nawet te indeksowane były oprocentowane LIBOR 3M CHF + mniejsza marża, a
    złotówkowe WIBOR 3M + większa marża. Takiej zmiany frankowicze też chcą?

    Choćby nawet chcieli, Trybunał nie pozwoli. :)

    > Jak już pisałem - kredyty frankowe były złem - ale zmową klientów i banków w celu
    ominięcia przepisów o obliczaniu zdolności kredytowej, przy założeniu, że frank
    będzie taniał, mieszkania drożały - a zanim się to rypnie to przyjmiemy euro i kłopot
    spadnie na całą UE. Niestety nie wyszło - i wygrali tylko sprzedawcy biorący
    prowizje.

    Cały czas mam nadzieję, że zobaczę porównanie takich dwóch kredytów - z
    oprocentowaniem frankowym, ale stratą kursową i z oprocentowaniem
    złotówkowym...

    Oczywiście się zgadzam, że u źródeł leży niewliczanie ryzyka kursowego
    do zdolności kredytowej, i tutaj jako winnego należy wskazać nadzór i
    ustawodawcę.

    Ale nie wierzę w to, że banki też zakładały, że frank będzie tylko taniał...

    MJ