  • Data: 2019-10-05 21:30:04
    Temat: Re: o co chodzi z frankowiczami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 5 Oct 2019 05:43:20 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Zapomniałeś o dwóch rzeczach.
    > 1) Są kredyty, gdzie pożyczało się w PLN - indeksowane. Są i takie, gdzie pożyczało
    się w CHF - denominowane.
    > 2) A nawet te indeksowane były oprocentowane LIBOR 3M CHF + mniejsza marża, a
    złotówkowe WIBOR 3M + większa marża. Takiej zmiany frankowicze też chcą?

    > Jak już pisałem - kredyty frankowe były złem - ale zmową klientów i
    > banków w celu ominięcia przepisów o obliczaniu zdolności
    > kredytowej,

    Nie tylko. Rata przy frankowym byla sporo nizsza.

    > przy założeniu, że frank będzie taniał, mieszkania
    > drożały - a zanim się to rypnie to przyjmiemy euro i kłopot spadnie
    > na całą UE.

    IMO wcale nie. Wystarczy, zeby sie utrzymalo, moglo nawet lekko
    zdrozec.

    Doswiadczenie uczylo, ze waluty moga zdrozec, moga nawet bardzo
    zdrozec - ale wtedy powieksza sie pensje, podrozeja mieszkania - i
    relatywnie bedzie dobrze.

    Ba - gdyby zlotowka mocno spadla, to pewnie WIBOR by wzrosl ... i co
    by wtedy mowili zlotowkowicze ? Protesty, manifestacje, sprawy sadowe.
    A co by banki zrobily ?
    Poszlyby klientom na reke jak w kredycie Alicja, czy nasylaly
    komornikow, jak kogos nie stac na odsetki ?

    >Niestety nie wyszło - i wygrali tylko sprzedawcy biorący prowizje.

    No chyba ze stracili prace, bo sie rynek zalamal :-)

    J.