  • Data: 2019-10-05 21:52:56
    Temat: Re: o co chodzi z frankowiczami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 5 Oct 2019 12:08:17 +0200, Szymon napisał(a):

    > Chodziło też o spread i ustalanie kursu. Dziś Eurobank ma w tabeli
    > kursów dolara za 4,06. Ja kupiłem za 3,94 w Rkantorze. 12 gr. zysku.
    > Pomnóż razy 100.000$ (średnia cena mieszkania) i masz 12.000 zł zysku.
    > To tylko spread. Sęk w tym, iż przez długi czas nie było szansy na
    > przyniesienie do banku CHF. Zatem do dziś kursy walut w banku są
    > odrealnione (stąd popularność kart wielowalutowych, kantorów etc.).

    Nie sa takie znow odrealnione - zawsze banki mialy dosc spory spread.
    I ciagle jest podobny, moze z wyjatkiem Getinu.
    Kantory rzeczywiste tez maja spory spread.
    Niskie to w tych internetowych, ktore pasozytuja na bankach :-)

    Karty wielowalutowe to mnie zastanawiaja - przeciez to banki oferuja.
    Podcinaja sobie marze? Czy same maja duze koszty wymiany ... ale
    jakie, przeciez tu wszystko elektronicznie, nawet ryzyka kursowego nie
    ma.

    Tyle, ze dla umowa zakazywala splaty w walucie, dla kredytow bywal
    specjalny wyzszy kurs ... a teraz, jak wprowadzilismy konkurencje, to
    sa specjalne nizsze :-)

    > Uczciwości. Rozliczenia kredytu tak, jakby od początku był w PLN.

    Ale z odsetkami CHF ?

    Uczciwie to zawarli umowe, gdzie jednak wzieli na siebie ryzyko
    kursowe. No i moze mniej uczciwie - spread - choc akurat od poczatku
    wiedzieli ze spread bedzie.

    Przeliczyc wstecznie na kredyt zlotowkowy ... no coz, zaden bank tego
    nie zaproponowal, a mieliby teraz lepsza sytuacje :-)
    Choc nie wiadomo - jesli jednak te franki "maja", to mogloby to byc
    ryzyko dla banku ... a teraz tez jest ryzyko :-)

    J.