    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: o co chodzi z frankowiczami?
    Date: Sat, 5 Oct 2019 12:08:17 +0200

    W dniu 2019-10-04 o 22:13, ToMasz pisze:
    > witam
    > wybaczcie mi brak wiedzy o tak głośniej sprawie. O ile wiem, ludzie
    > pobrali kredyty we frankach, którego kurs się niekorzystnie zmienił, tym
    > samym kredyty "tak jakby" urosły. Rozumiem niezadowolenie, ale to było
    > ryzyko, o którym wiedzieli. Czego frankowicze wtedy chcieli?

    Chodziło też o spread i ustalanie kursu. Dziś Eurobank ma w tabeli
    kursów dolara za 4,06. Ja kupiłem za 3,94 w Rkantorze. 12 gr. zysku.
    Pomnóż razy 100.000$ (średnia cena mieszkania) i masz 12.000 zł zysku.
    To tylko spread. Sęk w tym, iż przez długi czas nie było szansy na
    przyniesienie do banku CHF. Zatem do dziś kursy walut w banku są
    odrealnione (stąd popularność kart wielowalutowych, kantorów etc.).

    > Teraz tsue usunął  jakieś zapisy z umów co daje zielone światło w
    > sądach... ale czego znowu chcą frankowicze? TAk w najprostszych słowach.

    Uczciwości. Rozliczenia kredytu tak, jakby od początku był w PLN.

    > PS odpowiedzi szukałem w informacjach rzecznika frankowiczów - nie
    > znalazłem. na tvn24 jest nawet jakieś wyliczenie, ale nie jest
    > powiedziane wprost o co chodzi. domyślam się, zgaduje, że kredytobiorcy
    > chcą aby bank nic nie zarabiał na udzielonym kredycie, nawet na tej
    > części która była spłacana gdy frank był względnie tani.

    Nie. Chodzi o to, aby bank zarobił tyle, iż by zarobił, gdyby wykluczono
    CHF jako przelicznik. Audiotele: Jeśli pożyczasz w PLN, na konto
    dewelopera wpływa PLN, spłacasz PLN to kredyt jest udzielony w:
    a/ baryłkach ropy naftowej
    b/ CHF
    c/ ilości liści na drzewach
    d/ PLN.