  • 11. Data: 2009-12-08 18:35:06
    Temat: Re: na czym zarabiają banki w przypadku kart kredyt.
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    r...@k...pl pisze:
    > To wiem. Ale nie mówimy np. o spożywce, tylko o laptopie.

    Akurat kupiłem laptopa, płaciłem kartą i też dostałem zniżkę (ustalając
    zniżkę nie mówiłem czym będę płacił).

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2009-12-08 18:50:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    musiał wrote:
    > mam kartę kredytową w mbanku z ustawioną opcją automatycznej spłaty w
    > pełnej wartości,
    > zawsze mam środki na koncie, więc korzystam z niej jak z darmowego
    > kredytu na 56 dni.
    > kupujesz laptopa - płacisz za prawie 2 miesiące ;)
    > ale zastanawiam się gdzie tu bank zarabia i dochodzę do wniosku że Visa
    > musi dzielic się z bankiem tymi 3% za kazdą transakcję kartą, bo inaczej
    > nie wciskaliby ich na prawo i lewo - czy to prawda ?

    na tych co nie spłacają.

    takich jak ty nazywa sie pasożytami.

  • 13. Data: 2009-12-08 19:29:47
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witek" news:hfm76i$skp$2@inews.gazeta.pl

    > takich jak ty nazywa sie pasożytami.

    W skali kraju, kontynentu, świata tacy pasożyci to niegroźna ekstrema :]

  • 14. Data: 2009-12-08 20:08:46
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    szczurwa wrote:

    > On 8 Gru, 11:23, musiał <m...@y...de> wrote:
    >
    > Na prowizji od transakcji. Mnie dziś mój sklep odmówił przyjęcia AMEX-
    > a, pod pretekstem jakichś gigantycznych prowizji pobieranych przez
    > Amex. Dziwne, bo Amex polski, z mille...

    z amex polska s.a. sie ostatnio chyba cos zmienilo, bo apteka opdal mnie,
    gdzies bodajze od pazdziernika, czy listopada tego roku, tez wywiesila
    info, ze przestaja przyjmowac amex-y, ale nie dopytywalem przyczyny...

  • 15. Data: 2009-12-08 20:21:37
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Mithos wrote:

    > Tylko w teorii. W większości sklepów konsumenckich nie ma znaczenia czym
    > płacisz, bo cena jest stała.
    > Chyba, że masz kartę określonego banku to możesz liczyć na rabaty.

    ot ciekawostka:

    w pewnym sklepie fotograficznym w krakowie z atrakcyjnymi cenami
    nie zaplacisz karta - akceptuja tylko gotowke - natomiast przed sklepem
    jest pudelko cash4you ;)

    > No i co się opłaci bardziej ? :)

    wybrac bezprowizyjnie gotowke z cash4you i zaplacic gotowka,
    niz isc do pobliskiego sklepu, ktory obsluguje karty i dac
    150pln wiecej za ten sam produkt, gdzie cena produktu
    w tanszym "gotowkowym" sklepie to 850pln.

    co ciekawsze, to obok sklepu ktory dodaje +150pln do ceny,
    jest drugi (tez akceptuajcy karty), ktory dodaje jeszcze +200pln.

    finalnie mamy wiec produkt X w promieniu 5min spaceru w scislym
    centrum krakowa, za 850, 1000 i 1200 (+/-1) pln. fajnie, nie? :)

  • 16. Data: 2009-12-08 21:41:39
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Paweł" news:hfmbou$u6v$1@achot.icm.edu.pl

    > z amex polska s.a. sie ostatnio chyba cos zmienilo, bo apteka opdal mnie,
    > gdzies bodajze od pazdziernika, czy listopada tego roku, tez wywiesila
    > info, ze przestaja przyjmowac amex-y, ale nie dopytywalem przyczyny...

    Podobna sytuacja w aptece, w której zaopatruje swoich rodziców - logo Amexa
    znikło z szybki a wraz z nim możliwość płacenia ww. kartą. Sam byłem
    świadkiem jak pewien klient ratował się MC :) Transakcje rozlicza w tej
    aptece eService.
    Z tego co się orientuje Amex jest obsługiwany teraz tylko przez FD/Polcard.
    Trąci to trochę (albo i nie trochę monopolem), z drugiej strony przy dość
    znikomej obecności Amexa na rynku nie wiele osób to odczuje.

    Pozdraviam.

  • 17. Data: 2009-12-08 21:47:18
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Paweł" news:hfmcgj$v5d$1@achot.icm.edu.pl

    > ot ciekawostka:
    > w pewnym sklepie fotograficznym w krakowie z atrakcyjnymi cenami
    > nie zaplacisz karta - akceptuja tylko gotowke - natomiast przed sklepem
    > jest pudelko cash4you ;)

    He he he jest kilka jak nie kilkanaście takich sklepów (nie tylko
    fotograficznych) w Krakowie. Jak euro mocno stało zaopatrywałem się w dwa
    dyski twarde w jednym z takich przybytków. Różnica w cenie "sklep kartowy"
    vs. "sklep gotówkowy" oscylowała coś w granicy 60 zł na korzyść tego
    drugiego. IMHO gra warta wycieczki do bankomatu (euronet) oddalone od sklepu
    o jakieś 20 metrów, a jeżeli była by taka potrzeba to i więcej bym się
    przespacerował :)
    Za zaoszczędzone pieniądze zasiliłem siostrzeńcowi konto w telefonie :) -
    uśmiech na jego twarzy sprawił mi jeszcze więcej radości, niż sam fakt że
    mogłem coś kupić taniej he he :)

    Odpowiedź jest chyba oczywista :)

    > finalnie mamy wiec produkt X w promieniu 5min spaceru w scislym
    > centrum krakowa, za 850, 1000 i 1200 (+/-1) pln. fajnie, nie? :)

    No ba :)

  • 18. Data: 2009-12-08 22:01:35
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    Sprzęt komputerowy kartą w Krakowie to tylko w Bit Computer.

  • 19. Data: 2009-12-08 22:49:14
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hfmhuf$hck$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Sprzęt komputerowy kartą w Krakowie to tylko w Bit Computer.

    Jest jeszcze komputronik ;)
    Po za tym jak się uprzesz to znajdziesz jakieś "klitki" gdzie za towar
    zapłacisz plastikiem, ale... ceny i wybór takie, że się zwyczajnie
    odechciewa.
    Osobiście jak składałem swoją maszynkę, która wiernie służy na obczyźnie to
    główne zaopatrzenie było: PCprojekt + bitcomputer a obudowę kupiłem we
    Wrocku :)

  • 20. Data: 2009-12-08 23:12:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości grup