  • Data: 2018-11-26 15:16:36
    Temat: Re: moneyback w Mille
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 14:12:54 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    obiecałem pani, że potrzymam do nowego roku),
    (żeby zdążyć przed początkiem roku ze sprzątaniem),

    > Wymieniłeś "pamiętanie" o 4 kartach a pozostałe kilkanaście nie wymagają obsługi?

    Dokładnie, mogą sobie leżeć w szufladzie i czekać na swoją kolej (co zresztą w
    większości robią - więc np. się nie zgubią):
    - KK santander world - darmowa w promo (jeszcze można wziąć do końca roku),
    - KK citi - też darmowa w promo (ale darmową simpliciti może dostać każdy),
    - KD lion's - darmowe wszystkie bankomaty,
    - KD orange oraz naklejka - darmowe wszystkie bankomaty,
    - 2*KD mBąk oraz naklejka,
    - KD bgż do konta indywidualnego i druga do wspólnego,
    - KD euro kantoru aliora,
    - KD euro N26,
    - KD "aliasowa" curve.

    Jedynie inteligo leży puste i bez kart - tak na wszelki wypadek.
    A że wypadki się zdarzają, pokazało przejęcie db przez santandera. Póki co utrzymują
    taryfy z db, ale kto wie, co im do łba strzeli.
    Tak samo z końcem roku znika marka orange - wszystko ma przejść pod markę mBąka, ale
    też nie wiadomo, co z taryfą - można mieć nadzieję, że zostawią, tak jak moje obecne
    eKonto mobilne (stąd darmowe KD) - ale jak zmienią, to będą tylko 2 miesiące na
    reakcję - a wtedy można mieć coś ważniejszego na głowie, tak jak np. przegapiłem
    promo kart mc iq z db.
    Więc jak dają darmowe to trzeba brać.
    A jak dają porządne wisienki to warto wziąć - i zaraz posprzątać.

    > W biedronce wykonuję miesięcznie pewnie ze 20 transakcji na kwotę łączna ok 1000zł
    > Za 30zł zwrotu nie ma opcji żebym się męczył z BLIKiem w Biedronce
    > Ale szanuję tych co takie hobby mają

    Zwrotu będzie łącznie 180zł.
    Może nie zupełnie za nic, ale i tak nie będziesz gorszy niż Hindusi, którzy akurat
    przy kasie w biedronku muszą przeprowadzać bardzo ważne czynności na swoich
    wypasionych komórach (ale nie jest to płatność blikiem) - dobrze, że pani
    kierowniczki z "mojej" najbliższej biedronki to nie rusza i popędza ich równo ;P
    Ale jakbyś płacił KD milka zamiast tą ulubioną, miałbyś za nic 120zł - to dużo więcej
    niż szampan na sylwestra fundowany przez banki za to, że płaci się KK - to już będzie
    dobry szampan (albo szampan w cocomo ;).

    > Z tabletem na zakupy chodzisz? W sumie nic mi do tego , szanuję takie hobby;)

    Tablet 7-calowy, więc niewiele większy niż coponiektóra komórka (szczególnie hinduska
    ;), w kieszeń się mieści.
    W szufladzie leży 5-calowy androidowiec z citka, nie chce mi się go brać bo nie ma
    NFC niestety, a i SIMy musiałbym wymienić na nano.
    A na niezniszczalnej E51 była szansa tylko na IKO w wersji J2ME (z blikiem) - nawet
    udało mi się zainstalować, ale niestety skończyła się ważność certyfikatów do
    szyfrowania (tych zapisanych w samym telefonie - nikt nie przewidział, że będzie
    używany więcej niż 10 lat) i nie zadziałało :(

    > Z tego co napisałeś wyżej wynika że jednak sa banki wymagające "idiotycznego hasła"
    w apkach

    Akurat te apki na hasło z przeglądarki blika nie mają (citek - bo nie ma, jako jedyny
    z większych, N26 - bo niemiecki).
    A poza tym nie mają też "idiotycznych" wymagań co do hasła przeglądarkowego.

    > A skąd takie ciśnienie na bycie "premium"?
    > Jakies gadżety banki tym z "premium" daja?
    > Kolor karty(złota, platynowa czy metalowa itp) tez ma dla Ciebie znaczenie? Bo dla
    mnie kompletnie żadnego- mogłaby być cała biała.

    Ciśnienia nie mam, to po prostu dobra zabawa.
    Lion's - oni to są wręcz wannabe private, premium to klasa niżej - zaprosił na
    ciekawe wykłady o inwestowaniu połączone z kolacyjką - warto było.
    Ciekawa technologicznie karta też jest interesująca, teraz od N26 dostałem z
    przezroczystego plastiku, widać cewkę NFC - można np. dziecku pokazać, na jakiej
    zasadzie to cudo działa.
    Kolor - tu akurat jest podstępnie, bo większość "zwykłych" czy "srebrnych" KK ma
    limit do 10k, a to wg mnie za mało dla "poważnej" karty. Złote zaś, z wyższym
    limitem, są żarówiaste i niepotrzebnie rzucają się przy kasie w oczy. Stąd potrzeba
    platynowej - i na szczęście na taką mi ze złotej citek wymienił.
    Ale to jedyna platyna oprócz milka, którą każdy może mieć.
    Dobrze, że są jeszcze KK world - limity mają na poziomie złotych, ale zwykle tak się
    nie błyszczą.
    Oraz niepowtarzalna simplicity - nie dość, że całkowicie darmowa (i jeszcze z
    promocją), to jeszcze z limitem do 100k - więcej niż na złotej ;>

    Ale przede wszystkim ciekawe mogą być bonusy - np. bezpłatne bankomaty za granicą,
    bezpłatne wszystkie bankomaty w PL (to "dla każdego" ma tylko nest, idea i getout),
    lepsze (choć wciąż kiepskie, chyba że w citi) kursy walut, KD darmowe bez dodatkowych
    warunków (oprócz tych do bezpłatności konta), bezpłatne ubezpieczenia (a z tego
    ostatnio w milku skorzystałem i było pomocne).
    Niestety banki coraz bardziej tną podstawowe oferty, więc warto się rozejrzeć za
    czymś lepszym - szczególnie, jeśli można mieć to za nic, bo do banku i tak
    wynagrodzenie wpływa.

    > Oj tam oj tam. Rozpisałeś się a ciągle mnie nie przekonałeś że warto posiadać
    17kart (nie licząc KK dodatkowych oraz kart HCE/GP) z 13 instytucji.
    > Ą że to grupa dyskusyjna to pozwól że od czasu do czasu coś tu naskrobie.

    Oczywiście, nawet zachęcam (m.in. w tym celu odpisuję), jedynie trzymajmy pewien
    poziom dyskusji.
    Do konsensusu raczej nie dojdziemy, prezentujemy bowiem skrajne poglądy na ten temat,
    ale plusy można dostrzec i w swoją filozofie wpleść.
    Póki co do końca roku odejdą mi 3 instytucje - ale być może tylko 2 karty, bo
    orange'owe mogą zostać w mBąku (pewnie zostanie też osobny login, tak jak mają to d.
    klienci multibanku) - oraz jedna KK do likwidacji po nowym roku.
    A do pamiętania o czymkolwiek zostanie tylko milek - chyba że za kolejne testy się
    wezmę, a jako że wszystko sensowne w ofercie "popularnej" mam już przerobione, to
    czas będzie na "premium".