  • 31. Data: 2004-02-25 12:37:48
    Temat: Re: mbank (nie o wprowadzeniu oplat...)
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Znasz tylko jedno znaczenie słowa "prawdopodobnie" ?
    > Poza tym czepiasz się -
    > pytałeś jaka może być przyczyna tego, że bank działa na swoją niekorzyść.
    > Moja odpowiedź - zapewne/prawdopodobnie straty na sposobie liczenia odsetek
    > nie przewyższają kosztów zmiany systemu ich liczenia. Tyle. Masz inne zdanie
    > na ten temat, to je przedstaw i uzasadnij.

    Ja się czepiam? :-) A "masowy"?
    Przedstawiłem swoje zdanie na początku: wydaje mi się nieprawdopodobne, że bank
    nie ma zaimplemetowanego poprawnego sposobu liczenia odsetek.

    > Sam czytaj. Hint: zaprzeczenie słowa "jedyna" w Twojej odpowiedzi podczas,
    > gdy to słowo wcale nie padło.

    Nie przekonuje mnie to.

    > prosto

    > Podaj zatem podstawy swojego sądu.

    Nikt nie chce kupić mojego systemu bankowego (30 linijkowe makro w Excelu),
    chociaż kosztuje tylko 100 zł :-)

    > (Profile
    >
    > Wybierając dany system zna się jego właściwości. Najwyraźniej dyskutowana
    > przez nas właściwość (sposób naliczania odsetek) nie był okolicznością na
    > tyle ważną (nieopłacalną dla banku), aby z tego powodu wybierać inny system.

    Profile ma zaimplementowany poprawny sposób liczenia odsetek.
    Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnośćią można stwierdzić, że jest tak w
    przypadku każdego profesjonalnego systemu bankowego.

    Jacek

  • 32. Data: 2004-02-25 13:22:28
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Teraz to jest Twoje gdybanie :-)

    No oczywiście, że tak. Staram się znaleźć racjonalne uzasadnienie. Bo
    uzasadnienia: nie chce im się, nie potrafią, świadomie działają na własną
    niekorzyść jakoś mnie nie przekonują. Jeżeli zaś Ty uważasz takie
    uzasadnienia jak powyżej są prawdziwe, to po co w ogóle ta dyskusja? Wiesz
    swoje i już.

    > To nie jest żaden wodotrysk. Poprawne liczenie odsetek to najbardziej
    podstawowa
    > funkcjonalność systemu finansowego, która powinna być zaimplementowana jak
    amen
    > w pacierzu. I myślę, że jest.
    > I teraz cytat: "Takie to trudne do pojecia?".

    Ależ odsetki są w Inteligo liczone poprawnie. Tyle, że przyjęto inną
    metodologia ich liczenia. Zabronisz im?

    > Jednak nie co dwa dni :-)

    Czepiasz się. Przecież dyskutujemy o "korzyściach" z takiego postepowania.
    Notabene jak będziesz latał codziennie po 11:30 (I sesja przychodząca w
    Inteligo) a przed 12:30 (II sesja wychodząca w PKO BP) wpłacał w kasie, to
    pieniądze dotrą do Inteligo po 17:30 (III sesja przychodząca) i po wpłaceniu
    ich znowu w kasie bedziesz je miał nastepnego dnia po 11:30, no i tym
    sposobem możesz potroić swoje saldo. Na dodatek jak słusznie zauważył
    Wojtek Nawara karta Inteligo umozliwia ustawienie wypłaty "do salda". Więc
    możesz oscylować kwotami wyższymi niż tylko 5k. Staaaaary - taka kasa. Jutro
    lecisz do bankomatu ;-) ?

    > Odnoszę wrażenie, że masz skrzywienie "kosztowe" po lekturze wypowiedzi
    > pracowników mBanku biadolących jakie to ogromne koszty pociąga za sobą
    każda
    > zmiana systemu.

    Nie rozmawiamy o mbanku. I nie będę Ci udowadniac, że nie jestem wielbłądem.
    Zapytałeś o opinię w sprawie tego, że bank nalicza odsetki w sposób
    niekorzystny dla siebie. Moją opinię znasz. Z jakiś względów Ci ona nie
    odpowiada. I na tym właściwie dyskusja się kończy, bo ani ja nie mam danych
    z banku pozwalających stwierdzić dlaczego nie jest to zmieniane (ja
    podejrzewam koszty takiej zmiany), ani Ty nie masz danych pozwalających
    potwierdzić Twoje mniemanie, że Inteligo "nie potrafi" poradzić sobie ze
    zmianą.

    > Nie znam systemu finansowego, który by nie miał zaimplementowanej różnicy
    między
    > datą księgowania i datą efektywną oraz konsekwencji z tego wynikających. I
    nie
    > wydaje mi się, żeby jakikolwiek system bankowy nie miał takiej
    funkcjonalności.

    No więc dlaczego piszesz, że "nie potrafią" ?

    > Znam: 0.5 zł za przelew.

    To jest koszt 1 przelewu dla pojedynczego klienta. Nadal nie podałeś
    uzasadnienia, że obejście tej opłaty (pod hasłem minimalizowania kosztów)
    będzie "masowe".

    > Nie pisałem o pbb. Tylko o pbb i forum mBanku. A to zasadnicza różnica.
    > Nie jest żadna. Być może jest niska, ale nie jest żadna.

    Jest żadna. Stosunek liczby uzytkowników forum i pbb (rząd wielkości) do
    liczby klientów banku jest IMHO zaniedbywalnie mały. Na dodatek ta i tak
    mała próba nie jest reprezentatywna więc wysnuwanie wniosków ogólnych jest
    (tu znowu IMHO) nieuprawnione. A już pisanie na podstawie forum i pbb o
    "masowości" zjawiska w skali banku ociera się o ROTFL.

    > Wybacz, ale dla zaspokojenia twoich pragnień, nie będę liczył wypowiedzi
    > świadczących o ograniczeniu wykonywania przelewów z mBanku.

    Bo nie jesteś w stanie ich policzyć, odnieść do ogólnej liczby postów na pbb
    i na forum a następnie odnieśc do liczby klientów banku. I nie ma w tym nic
    dziwnego. Dziwne jest natomiast to, że wyrokujesz o "masowości".

    > Twoim zdaniem.

    Owszem moim zdaniem - słowo "statystyka" nie nadaje dodatkowej wiarygodności
    Twojemu gdybaniu.

    > Cóż za stanowczość :-) IMO teza ta jest słuszna.

    Dobrze piszesz - IYO. Dowodów brak.

    > Udowodnię ją 72 h po tym, jak udowodnisz, że koszty prawidłowego liczenia
    > odsetek w bankach przewyższają straty wynikające z ich nieprawidłowego
    liczenia
    > (proszę o uwzględnienie nie tylko strat finansowych).

    W przeciwieństwie do Ciebie się zastrzegłam już w pierwszej odpowiedzi, że
    to jest tylko moje zdanie w sprawie wyjaśnienia problemu.

    > Coś konkretnego chciałaś przez to powiedzieć? Czy tylko tak sobie?

    To samo co Ty przez "głębokie" stwierdzenie, że "życie w ogóle wiele
    wymaga". Dla mnie EOT, bo ta dyskusja do niczego konstruktywnego nie
    prowadzi.

  • 33. Data: 2004-02-25 14:06:36
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:

    > To nie jest zasada tylko Twoje gdybanie. Jeżeli na takim sposobie liczenia
    > odsetek bank traci kwotę x a wdrożenie systemu liczącego inaczej kosztuje
    > kwotę y, to jeżeli x jest znacząco mniejsze od y, to bankowi nie opłaca się
    > zmieniać sposobu liczenia odsetek. Takie to trudne do pojecia?

    W zasadzie Glenn, to ja się z Tobą zawsze - jak wiesz - zgadzam ;)
    Ale: jeżeli x jest trwale powtarzalne, to np. x razy trzy lata może być
    większe, niż y (z definicji chyba jednorazowe, nie?).

    pzdrw
    PK

  • 34. Data: 2004-02-25 14:10:48
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    [ciach]

    OK. Pozostaniemy przy swoich zdaniach.

    Jacek

  • 35. Data: 2004-02-25 14:15:05
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > W zasadzie Glenn, to ja się z Tobą zawsze - jak wiesz - zgadzam ;)
    > Ale: jeżeli x jest trwale powtarzalne, to np. x razy trzy lata może być
    > większe, niż y (z definicji chyba jednorazowe, nie?).

    Pewnie, że może. I zapewne jeżeli straty z tytułu przyjętej metodologii
    liczenia odsetek będę zbyt duże, podjęta zostanie decyzja o zmianie sposobu
    liczenia. Stawiam jednak dolary przeciwko orzechom, że procent (a może
    promil?) klientów wykorzystujących tę właściwość do "oscylowania" oraz
    zaangażowane w to kwoty nie uzasadniają przeprowadzenia zmiany sposobu
    liczenia. Oczywiście gdybam i nie mam na to żadnych dowodów ;-))))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 36. Data: 2004-02-26 06:26:49
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:

> [...]
    > zaangażowane w to kwoty nie uzasadniają przeprowadzenia zmiany sposobu
    > liczenia. Oczywiście gdybam i nie mam na to żadnych dowodów ;-))))

    Ale to już nawet nie o oscylowanie chodzi, tylko o zwykłe korzystanie z
    karty. Kilka transakcji w mies. na klienta, razy ileś klientów to już
    może być spora ilość transakcji. Do tego jeszcze można by próbować
    wymyśleć jakąś średnią kwotę takiej transakcji i - nawet bez oscylowania
    bank może na tym sporo tracić. Ale to tylko domysły, przyznaję.

  • 37. Data: 2004-02-26 08:48:10
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > wymyśleć jakąś średnią kwotę takiej transakcji i - nawet bez oscylowania
    > bank może na tym sporo tracić. Ale to tylko domysły, przyznaję.

    Z moich obserwacji wynika, że średnio transakcja rozliczana jest ok. 2 dni.
    Teraz pozostaje pytanie o liczbę transakcji i kwotę jaka wchodzi w grę +
    uwzględnienie % "płaconych" za te średnie 2 dni klientowi. Nie mając tych
    danych i nie znając kwoty jaką trzeba by przeznaczyć na zmianę sposobu
    liczenia %, trudno mówić o ewentualnych stratach. Pozostaje jeszcze taka
    kwestia, że np. ja jak już płacę debetówką, to z powodu takiego sposobu
    liczenia odsetek wybieram do płacenia guzika ;-) Czyli bank zachęca mnie w
    ten sposób do używania ich karty ;-)

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 38. Data: 2004-02-26 13:09:34
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Jacek " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Może jakiś początkujący czytelnik niusów da się nabrać na te wtręty ad
    > personam, na mnie nie robi to wrażenia. Po Tobie zresztą spodziewałbym się
    > merytorycznej dyskusji, a nie niskiej jakości wprawek z Schopenhauera.

    Wyluzuj, uśmieszka na końcu nie widziałeś ? :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 39. Data: 2004-02-26 13:15:14
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    > Przyznam, że nie rozumiem. Dlaczego miałoby mnie to dziwić?
    > Czyżby ktoś chciał tu udowodnić kto to rzondzi :-)

    Chodziło mi o to, że zakładałeś, że oscylator w inteligo ma pewne
    ograniczenie polegające na tym, że jest dzienny limit wypłat gotówki w
    bankomacie.
    Więc dodałem do tego, że ograniczenie to nie istnieje, gdyż można ustawić
    limit 'bez limitów', tzn do wysokości salda. Można tak wypłacać i wpłacać
    ile dusza zapragnie, o ile nie przekracza to możliwości finansowych danej
    osoby.

    Zresztą docelowo obsługę kart pewnie przejmie PKO BP i księgowania będą
    on-line [moje domysły].

  • 40. Data: 2004-02-26 13:17:24
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    podstawowa
    > funkcjonalność systemu finansowego, która powinna być zaimplementowana jak

    I jest. Zgodnie z regulaminem.