    From: "Glenn" <g...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank (nie o wprowadzeniu oplat...)
    Date: Wed, 25 Feb 2004 14:22:28 +0100
    Sender: g...@o...pl@dial-6122.wroclaw.dialog.net.pl

    > Teraz to jest Twoje gdybanie :-)

    No oczywiście, że tak. Staram się znaleźć racjonalne uzasadnienie. Bo
    uzasadnienia: nie chce im się, nie potrafią, świadomie działają na własną
    niekorzyść jakoś mnie nie przekonują. Jeżeli zaś Ty uważasz takie
    uzasadnienia jak powyżej są prawdziwe, to po co w ogóle ta dyskusja? Wiesz
    swoje i już.

    > To nie jest żaden wodotrysk. Poprawne liczenie odsetek to najbardziej
    podstawowa
    > funkcjonalność systemu finansowego, która powinna być zaimplementowana jak
    amen
    > w pacierzu. I myślę, że jest.
    > I teraz cytat: "Takie to trudne do pojecia?".

    Ależ odsetki są w Inteligo liczone poprawnie. Tyle, że przyjęto inną
    metodologia ich liczenia. Zabronisz im?

    > Jednak nie co dwa dni :-)

    Czepiasz się. Przecież dyskutujemy o "korzyściach" z takiego postepowania.
    Notabene jak będziesz latał codziennie po 11:30 (I sesja przychodząca w
    Inteligo) a przed 12:30 (II sesja wychodząca w PKO BP) wpłacał w kasie, to
    pieniądze dotrą do Inteligo po 17:30 (III sesja przychodząca) i po wpłaceniu
    ich znowu w kasie bedziesz je miał nastepnego dnia po 11:30, no i tym
    sposobem możesz potroić swoje saldo. Na dodatek jak słusznie zauważył
    Wojtek Nawara karta Inteligo umozliwia ustawienie wypłaty "do salda". Więc
    możesz oscylować kwotami wyższymi niż tylko 5k. Staaaaary - taka kasa. Jutro
    lecisz do bankomatu ;-) ?

    > Odnoszę wrażenie, że masz skrzywienie "kosztowe" po lekturze wypowiedzi
    > pracowników mBanku biadolących jakie to ogromne koszty pociąga za sobą
    każda
    > zmiana systemu.

    Nie rozmawiamy o mbanku. I nie będę Ci udowadniac, że nie jestem wielbłądem.
    Zapytałeś o opinię w sprawie tego, że bank nalicza odsetki w sposób
    niekorzystny dla siebie. Moją opinię znasz. Z jakiś względów Ci ona nie
    odpowiada. I na tym właściwie dyskusja się kończy, bo ani ja nie mam danych
    z banku pozwalających stwierdzić dlaczego nie jest to zmieniane (ja
    podejrzewam koszty takiej zmiany), ani Ty nie masz danych pozwalających
    potwierdzić Twoje mniemanie, że Inteligo "nie potrafi" poradzić sobie ze
    zmianą.

    > Nie znam systemu finansowego, który by nie miał zaimplementowanej różnicy
    między
    > datą księgowania i datą efektywną oraz konsekwencji z tego wynikających. I
    nie
    > wydaje mi się, żeby jakikolwiek system bankowy nie miał takiej
    funkcjonalności.

    No więc dlaczego piszesz, że "nie potrafią" ?

    > Znam: 0.5 zł za przelew.

    To jest koszt 1 przelewu dla pojedynczego klienta. Nadal nie podałeś
    uzasadnienia, że obejście tej opłaty (pod hasłem minimalizowania kosztów)
    będzie "masowe".

    > Nie pisałem o pbb. Tylko o pbb i forum mBanku. A to zasadnicza różnica.
    > Nie jest żadna. Być może jest niska, ale nie jest żadna.

    Jest żadna. Stosunek liczby uzytkowników forum i pbb (rząd wielkości) do
    liczby klientów banku jest IMHO zaniedbywalnie mały. Na dodatek ta i tak
    mała próba nie jest reprezentatywna więc wysnuwanie wniosków ogólnych jest
    (tu znowu IMHO) nieuprawnione. A już pisanie na podstawie forum i pbb o
    "masowości" zjawiska w skali banku ociera się o ROTFL.

    > Wybacz, ale dla zaspokojenia twoich pragnień, nie będę liczył wypowiedzi
    > świadczących o ograniczeniu wykonywania przelewów z mBanku.

    Bo nie jesteś w stanie ich policzyć, odnieść do ogólnej liczby postów na pbb
    i na forum a następnie odnieśc do liczby klientów banku. I nie ma w tym nic
    dziwnego. Dziwne jest natomiast to, że wyrokujesz o "masowości".

    > Twoim zdaniem.

    Owszem moim zdaniem - słowo "statystyka" nie nadaje dodatkowej wiarygodności
    Twojemu gdybaniu.

    > Cóż za stanowczość :-) IMO teza ta jest słuszna.

    Dobrze piszesz - IYO. Dowodów brak.

    > Udowodnię ją 72 h po tym, jak udowodnisz, że koszty prawidłowego liczenia
    > odsetek w bankach przewyższają straty wynikające z ich nieprawidłowego
    liczenia
    > (proszę o uwzględnienie nie tylko strat finansowych).

    W przeciwieństwie do Ciebie się zastrzegłam już w pierwszej odpowiedzi, że
    to jest tylko moje zdanie w sprawie wyjaśnienia problemu.

    > Coś konkretnego chciałaś przez to powiedzieć? Czy tylko tak sobie?

    To samo co Ty przez "głębokie" stwierdzenie, że "życie w ogóle wiele
    wymaga". Dla mnie EOT, bo ta dyskusja do niczego konstruktywnego nie
    prowadzi.