eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego › Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
  • Data: 2015-05-16 00:57:13
    Temat: Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" mj2jh4$n6a$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Argument, że trzeba powoływać biegłego aby "ustalił" kto ponosi większe ryzyko przy
    zmianie stopy procentowej, co sprowadza się do
    > zastosowania czterech działań jest wg mnie porażający. Choć znając wyniki jakie
    przyszli

    Jakie to działania wg Ciebie? Możesz zapisać tok rozumowania tymi działaniami?
    IMO (jak już ktoś napisał) bank nie ryzykuje, ale tak układa warunki kontaktów,
    aby zabezpieczyć się przed zuchwałością franka ze Szwajcarii.

    > prawnicy osiągają na egzaminie z logiki, w sumie może nie powinienem się dziwić, że
    jest potrzebny do tego biegły. Mimo że
    > pokolenie sędziów SN jest na pewno jeszcze z okresu obowiązkowej matematyki na
    maturze.

    Przeprasza za ewentualną infantylność -- czy to znaczy, że teraz
    matematyka (czasami nazywana królową nauk) niekoniecznie jest
    obecna na maturze? Czy to jest właśnie okołomaturalna nowelizacja
    ministra Giertycha? :) [bo jeśli tak -- słuszne jest umiejscowienie
    Giertycha obok Leppera; btw, choć to tylko myśli, na które nikt
    nie odpowie, albowiem nikt nie pokusi się o/na złamanie prawa... ;)
    ciekawe, czy to prawda, że Giertycha przed samobójstwem uchronił
    wzrost -- zestawiony z niskimi sufitami nowego budownictwa?...]

    BTW -- niektórzy twierdzą, że matematyka nie jest żadną nauką,
    a jedynie językiem, czyli interfejsem. ;) Językiem potrzebnym
    do opisu zjawisk Bożych, zwanych zjawiskami fizycznymi czy po
    prostu -- opisu fizyki, lub przyrody, natury itd...

    Inne takie (a raczej podobne) interfejsy (służące komunikacji
    pomiędzy myślą ludzką a resztą świata) to muzyka czy malarstwo
    (z fotografią włącznie) bądź literatura, chociaż akurat muzyka
    i literatura posługują się swoimi skonkretyzowanymi (nieźle
    ustalonymi pod względem jednoznaczności wypowiedzi)
    językami/interfejsami -- zapisami używającymi nut i liter...

    Matematyka ma swoje symbole podobne do nut i liter...
    I (rzecz jasna) jest jeszcze mocniej/lepiej (niż muzyka czy
    literatura) ustalona pod względem symboliki wyrażającej myśli.

    IMO nauka musi opierać się o doświadczenie, podczas gdy matematyka
    zezwala na wchodzenie do światów nieistniejących poza umysłem;
    przykładowo takich, które mają nieskończenie wiele wymiarów czy
    choćby tyleż elementów... Nie ma możliwości badania takiego świata
    za pomocą eksperymentów.

    Ale muzyka czy literatura bądź malarstwo mogą opisywać światy
    niespójne, zaś matematyka -- nie może tak czynić pomimo tego,
    iż wychodzi swymi opisowymi_możliwościami poza świat
    namacalnie_rzeczywisty_dosłownie. Matematyka, choć pozwala
    na opisanie tego, czego tak naprawdę nie ma ;) wokoło nas,
    jest wewnętrznie spętana swymi własnymi prawami czerpanymi
    ze świata namacalnie_rzeczywstego_w_pospolitym_tego_słowa_znac
    zeniu.

    > Z zarzutem dotyczącym ustalenia naruszenia obowiązku kontraktowego też SN mógłby
    się sam uporać na podstawie wyłącznie dokumentów,
    > gdyby mu się chciało. Eh, ta spychologia na każdym kroku.

    IMO powodem tego dziwnego działania nie jest spychologia,
    ale literatura, którą w tym wątku już raz cytowałem.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'