eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego › Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
  • Data: 2015-05-19 23:59:57
    Temat: Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 13vzq2dnlvpos$....@4...net

    > http://www.epoznan.pl/news-news-19228-Matura_matemat
    yka_obowiazkowa_po_25_latach_przerwy
    > Od 1983 ... ale o ile pamietam, to z ta data cos jest nie tak - wydaje
    > mi sie ze wtedy byla jeszcze obowiazkowa.

    Od 1983 jest obowiązkowa? Ja chyba miałem w 1985 -- matematykę
    pisałem, co pamiętam. :) Za mną (chyba za mną) siedział syn
    nauczycielki -- konsultowaliśmy ze sobą nasze wyniki, do których
    dochodziliśmy niemal ;) osobno.

    kusze_i_zobacz_odpowiedzi,112897.html

    > Ale przyznasz, ze to dobre zadanie na logike :-)

    Owszem -- i na logikę, i z kombinatoryki. ;)
    Trzeba logicznie pomyśleć, jak pokombinować, aby zapisać takie znaki. ;)

    Logiki w tym zadaniu IMO nie ma.

    > Takich, co nie mieli 5 z polskiego :-)

    Taki Mickiewicz -- ile musiał mieć z matematyki, aby pisać poematy?

    Li-two! Oj-czy-zno mo-ja!
    1 2 3 4 5 6 7
    Ty jes-teś jak zdro-wie
    1 2 3 4 5 6

    Ale nie tylko on. :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Trzynastozgłoskowiec

    Jak myślisz -- byli słabi z matematyki? :)
    Ale ogólnie głowy mieli tęgie?

    > Swoja droga ciekaw jestem jak to teraz jest z ta miedzynarodowa
    > matura- polski niepotrzebny ?

    Nie wiem.

    > A dalej, w Unii zyjemy, nie mozna wykluczyc ze jakis obcokrajowiec sie
    > z dzieckiem przeniesie do Polski, i to dziecko zechce na prawo ... a
    > dziecko moze miec 17-18 lat ...

    I co to znaczy -- 17-18 lat?
    Już po maturze, czy tuż przed?
    Jeśli dziecko a matura to egzamin dojrzalsi -- to chyba przed matura człowiek jest
    dzieckiem?
    Może inaczej -- po maturze nie może być dzieckiem.

    tudiow/20152016/prawo-stacjonarne-jednolite_magister
    skie

    > No w zasadzie tak - tu trzeba byc bieglym w ustawach , tam obecnie
    > "dla dochodow wymienionych w art 30b pkt 7, za wyjatkiem art 25. pkt
    > 3, ust a, b, e ..."

    Jeśli nie jest potrzebna matematyka -- po co język polski? :)

    zywa-i-alarmem.html?currency=PLN&gclid=CjwKEAjwm-aqB
    RD39YPqhbzthzYSJACFj-AtpZm-Rh9bnPzEeFOpJupWbPYC32TEe
    M2BlIR9HMtMJhoC3p_w_wcB

    > Policja czy prokurator, jak cie beda przesluchiwac, to tez
    > ci nie powiedza co tam w aktach maja, a czego nie :-)

    Dobrze podałeś. Policjant pokazuje wynik pomiaru alkoholu w wydychanym powietrzu. :)
    Nawet wtedy pokazuje, gdy bada kogoś podejrzanego o ,,stan po spożyciu''.

    Bardzo trafna podpowiedź. :)

    Policjant i prokurator raczej pokaże mi akta, o ile poproszę,
    a może nawet da do podpisania to, co zapisał. :) Dawno nie
    przesłuchiwał mnie żaden policjant czy prokurator, ale kiedyś
    nie taił przede mną tego, co miał w aktach w mojej sprawie.
    Kolegium kiedyś dało mi do podpisania coś, czego nie mówiłem. :)
    Policjanci i prokuratorzy czasami nawet domagali się napisania
    całości przeze mnie. :) Bywało, że pisali za mnie, ale kazali mi
    przepisywać. :)

    zeniu.

    wychodzi malo sprzecznosci.

    > A mnie o to spetanie prawami czerpanymi ze swiata rzeczywistego.
    > To sie skonczylo, teraz mozna te prawa okreslac inaczej.
    > Patrz np geometrie nieeuklidesowe.

    Ależ świat pokrzywiony może istnieć. :) Nie tylko może -- istnieje naprawdę!
    Rysowanie trójkątów na ziemi/pisku daje inne efekty niż na stole. Weź globus
    i narysuj sobie duży trójkąt -- po czym zmierz/zsumuj kąty. :)

    Tu nawet jest narysowany. ;)

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/T
    riangle_on_spherical_plane.png

    > Matematycy podzielili nieskonczonosc na czworo ...

    Nie widzę przeszkód na drodze do liczb zespolonych złożonych
    nie liczb rzeczywisty i urojonych, ale z trójek liczb, czwórek itd...
    Podobnie logika dwuargumentowa nie jest jedyną możliwą do
    zapisania na kartce papieru. :)

    Problemem jest znalezienie wykorzystania takiego czegoś. :)

    > nie, na
    > nieskonczonosc.

    Matematyk dysponujący jedną puszką farb może pomalować cały
    świat, zostawiając na dnie tej puszki zapas farby na wszelki wypadek... ;)
    W rzeczywistości tak nie można malować.
    [chyba ONZ zabrania, albo komisarz UE]

    > Sa policzalne, niepoliczalne,

    A w rzeczywistości (w naturze?) po prostu każdemu ,,atomowi'' można
    dać liczbę całkowitą, większą od zera. :) (czyli chyba naturalną?)

    Użyłem ciapek, aby zauważyć, że niezupełnie o atom w dzisiejszym tego słowa znaczeniu
    mi chodzi.

    atom, czyli niepodzielne coś

    Słowo atom pochodzi z greckiego ?????? - átomos
    (od ?-, ,,nie-" + ????? - temno, ,,ciąć"[1]), oznaczającego
    coś, czego nie da się przeciąć ani podzielić[2]. I

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Atom

    Skąd zatem liczby inne, niż naturalne? ;)
    A tu nie tylko naturalne, ale i ujemne, ale nawet
    ułamki, i to niewymierne...
    Są przydatne? Owszem -- na przykład do koła. ;)

    No i mamy -- choć niewymierne, są stosowane przez Boga, czyli chyba należą do
    rzeczywistości.
    BTW liczb niezupełnie ;) wymiernych -- chyba Bóg ma w nich swe upodobanie.
    Taka przykładowo fi, złota liczba, liczba Fibonacciego -- można by o tym prawic
    całymi godzinami bez lania wody. Dosłownie godzinami. :) Jest tego dookoła
    nas straszliwie dużo. I w naturze, i w naśladownictwie -- nawet na puszce Pepsi. :)

    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcRyJRiT2MFH_AgyzBM24oDUc6hkqcoMqp-vEv328Q87NjYLzigG
    lzXhves
    (aby było jasne -- nie wiem, jak tego szukać, ale ponoć jest)

    http://www.zobaczycmatematyke.krk.pl/003-Golonka-Kal
    waria/index.html

    > w kazdym zbiorze jest aksjomat wyboru, albo nie.
    > Sa pojecia konstruowalne i niekonstruowalne ...

    Mnie chodziło o coś takiego, jak nieskończoność wymiarów i ciągłość świata.
    Świat jest ponoć skwantowany -- nie jest ciągły. Stany energetyczne, ,,atomy''...
    Ww. puszka z farbą, którą można bez trudu pomalować cały świat, zostawiając
    trochę ;) farby na przyszłe malowania.. ;)

    Nie chodzi mi o szybkości większe niż szybkość światła w próżni.
    Teoretycznie rzecz ujmując coś, co ma ,,masę spoczynkową''
    ujemną, może poruszać się szybciej niż światło w próżni.
    OK -- i niech sobie porusza się. :) Nie wiemy, czy jest coś,
    co ma taką masę, czy tego czegoś nie ma, jak nie wiemy
    przez wiele lat tego, czy jest elektron naładowany odwrotnie
    do naszego elektronu -- pozytron bodajże.

    Ale dziś wiemy na przykład o skwantowaniu świata, o tym, że
    falom ,,odpowiadają'' strumienie cząstek (dualizm korpuskularno-falowy)
    a dzielenie materii nie może iść w nieskończoność, a nawet gdyby
    można było dzielić w nieskończoność (malwać coraz cieńszą
    warstwą farby) nie można otrzymać ciągłego świata...

    -=-

    Tablet mi spadł z łóżka na podłogę -- ale na szczęście i tym razem ikony nie
    pomieszały się. ;)

    BTW -- czy już ;) znaleziono fale grawitacyjne bądź grawitony? ;)
    (; Bo jeśli nie -- dlaczego ten tablet stale i stale spada... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'