  • 1. Data: 2006-06-27 05:49:30
    Temat: [mbank] Kredyt hipoteczny w CHF
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    Witam
    Od nastepnego miesiąca, zaczynam spłatę kredytu (25 lat).
    Na symulacji (marzec 2006), rata wychodziła koło 600zł a na dziś - 700zł.
    Czyżby korzystniejsze było przewalutowanie na PLN?
    http://www.brebank.pl/ekonomia/index.jhtml?context=2
    877

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2006-06-27 05:56:11
    Temat: Re: [mbank] Kredyt hipoteczny w CHF
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    http://img164.imageshack.us/img164/1600/bre0tk.jpg

  • 3. Data: 2006-06-27 06:29:33
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-06-27, Negatyw <n...@U...o2.pl> wrote:
    > Witam
    > Od nastepnego miesiąca, zaczynam spłatę kredytu (25 lat).
    > Na symulacji (marzec 2006), rata wychodziła koło 600zł a na dziś - 700zł.
    > Czyżby korzystniejsze było przewalutowanie na PLN?

    Nie, teraz jest wlasnie dobry moment aby przewalutowywac na CHF.

    Chwilowa wieksza wysokoscia raty sie nie przejmuj, jesli bedziesz mial
    szczescie to za pare miesiecy wyjdzie ze masz raptem 80-90% kredytu do
    splacenia, wtedy ewentualnie przewalutuj na PLN.

  • 4. Data: 2006-06-27 06:36:47
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, teraz jest wlasnie dobry moment aby przewalutowywac na CHF.

    Ciekawe, bo pracownik mbanku zasugerował mi wczoraj odwrotnie...

    > jesli bedziesz mial szczescie to za pare miesiecy wyjdzie ze masz raptem
    > 80-90%

    "miał szczęście" - tzn? :)

    > splacenia, wtedy ewentualnie przewalutuj na PLN.

    Zatem pozostanie w CHF nie będzie się opłacać?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 5. Data: 2006-06-27 07:10:43
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-06-27, Negatyw <n...@U...o2.pl> wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Roskal" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe, bo pracownik mbanku zasugerował mi wczoraj odwrotnie...

    A procownik banku to o czyje interesy dba? :)

    > "miał szczęście" - tzn? :)

    Bedziesz mial szczescie jesli cena franka powroci do kursu z lutego
    (2.40) lub spadnie bardziej.

    > Zatem pozostanie w CHF nie będzie się opłacać?

    Bedzie, bedziesz mial nizsze raty. Tylko nie wiadomo na jak dlugo.
    Jesli przewalutujesz przy niskim kursie franka to zarobisz od razu.

    Przykladowo - gdybys bral 100 tys kredytu we frankach w maju 2004 roku
    - przy kursie 3.12 a przewalutowal na zlotowki w lutym 2006
    to zarobilbys na operacji przewalutowania kolo 22 tysiecy - czyli
    kredytu[*] mialbys nie 100, a 80 tysiecy do splacenia.

    [*] Nie liczac odsetek.

  • 6. Data: 2006-06-27 08:26:37
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Ciekawe, bo pracownik mbanku zasugerował mi wczoraj odwrotnie...

    Pracownik banku zasugeruje to co dla banku korzystne.

    Jesli przewalutujesz teraz, to wartosc Twojego zadluzenia wzrosnie o róznice
    kursowe, wiec niejako na starcie bank przytnie tzn. zacznie naliczac odsetki
    w pln od wyzszej kwoty kredytu.

    Zapewne jesli chf spadnie zasugeruje Ci byc przewalutowal na chf. Sytuacja
    bedzie taka podobna.

  • 7. Data: 2006-06-27 10:02:03
    Od: "Krzysztof Bontal" <b...@o...pl>

    > Witam
    > Od nastepnego miesiąca, zaczynam spłatę kredytu (25 lat).
    > Na symulacji (marzec 2006), rata wychodziła koło 600zł a na dziś - 700zł.
    > Czyżby korzystniejsze było przewalutowanie na PLN?

    Absolutnie nie - tak jak pisza inni to jest moment na zmiane z PLN na CHF.
    Jedyne do czego to moze doprowadzic to wzrozt kapitału zadłużenia.
    Nic nie zmieniaj. Przetrzymaj to. Weź tez pod uwagę ze taki wahań ( zmian
    kursów) w okresie 25 lat mozesz miec kilkadziesiąt, jak nie kilkaset.
    Czy za kazdym razem masz zamiar sie martwic ??
    PS. To jest moja subiektywna opinia.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-06-27 11:10:07
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Negatyw wrote on 2006-06-27 07:49:
    > Na symulacji (marzec 2006), rata wychodziła koło 600zł a na dziś - 700zł.
    > Czyżby korzystniejsze było przewalutowanie na PLN?
    Oczywiście, że korzystniejsze (niż dziś), gdybyś je zrobił w maju
    (pierwsza połowa - kurs średni NBP ok. 2,45) lub na przełomie lutego i
    marca (kurs średni ok. 2,4 - 2,41).

    Tak swoją drogą, to kto Ci tą symulację robił? Bo jak dziś Ci wg. BRE
    wychodzi 700 to masz do spłaty ok. 264 CHFów. Jakbyś miał tyle w marcu i
    miał zapłacić 600 PLN, to znaczy, że miałeś kurs sprzedaży wzięty
    poniżej 2,3 (średni NBP był w granicach 2,4).

    Albo ktoś Cię naciągnął lekko, albo sam się majtnąłeś albo doszła zmiana
    oprocentowania (może być bo Libor wzrósł) - ale to nie w bRE bAnkach (m
    & multi).

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 9. Data: 2006-06-27 15:49:30
    Od: "Negatyw " <n...@W...gazeta.pl>

    MrMrooz <m...@s...gazeta.pl> napisał(a):

    > Tak swoją drogą, to kto Ci tą symulację robił?

    mbank pod koniec marca 2006.
    Temat dotyczył kredytu 130 000zł.

    > miał zapłacić 600 PLN, to znaczy, że miałeś kurs sprzedaży wzięty
    > poniżej 2,3 (średni NBP był w granicach 2,4).

    No właśnie - 600zł mam na marcowej symulacji.

    > Albo ktoś Cię naciągnął lekko, albo sam się majtnąłeś albo doszła zmiana
    > oprocentowania (może być bo Libor wzrósł) - ale to nie w bRE bAnkach (m
    > & multi).

    Wyjaśniam już to z mbankiem. Póki co jednak nieuzyskałem sensownej odpowiedzi.

    Pozdro
    Negatyw

  • 10. Data: 2006-06-27 15:50:54
    Od: "Negatyw " <n...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Bontal <b...@o...pl> napisał(a):

    > Czy za kazdym razem masz zamiar sie martwic ??

    Tylko zapytałem a kto pyta - nie błądzi.

    Pozdro
    Negatyw