  • 11. Data: 2006-06-27 15:52:09
    Temat: Re: [mbank] Kredyt hipoteczny w CHF
    Od: "Negatyw " <n...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Roskal <t...@g...pl> napisał(a):

    > Bedziesz mial szczescie jesli cena franka powroci do kursu z lutego
    > (2.40) lub spadnie bardziej.

    Czy coś na to wskazuje? :)

    Pozdro
    Negatyw

  • 12. Data: 2006-06-27 15:53:19
    Od: "Negatyw " <n...@W...gazeta.pl>

    a...@t...pl (Bartek) napisał(a):

    > Pracownik banku zasugeruje to co dla banku korzystne.

    Ale nabijanie w butelkę - jest już chyba przegięciem, nie?

    Pozdro
    Negatyw

  • 13. Data: 2006-06-27 17:12:17
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-06-27, Negatyw <n...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Czy coś na to wskazuje? :)

    A nie? Obecne kursy sa wynikiem sytuacji w naszym regionie (polska,
    czechy, wegry, itp) oraz na rynkach azjatyckich. Pieniadze z z tych
    rynkow sa wyciagane i inwestowane w stanach. Odbija sie to na gieldzie
    i na kursach walut - waluty drozeja gielda spada. Ale zauwaz ze na
    gieldzie trend juz sie odwraca (wig20 7% do gory w ciagu ostatnich 5
    dni), a i waluty potanialy troche.

    Zreszta jak kurs franka byl po 2.30 to analitycy mowili ze
    dlugoterminowo powinien sie jeszcze obnizac. Jak widac krotkoterminowo
    sie pomylili, ale moze ich dlugoterminowe prognozy sa sluszne.

  • 14. Data: 2006-06-27 17:18:10
    Od: "Negatyw " <n...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Roskal <t...@g...pl> napisał(a):

    > zauwaz ze na gieldzie trend juz sie odwraca

    Nie śledzę tego wogóle. I nawet nie wiem o co w tym biega... :)

    > ale moze ich dlugoterminowe prognozy sa sluszne.

    Czas pokaże.

    Pozdro
    Negatyw

  • 15. Data: 2006-06-27 19:28:56
    Od: "Menek" <m...@o...pl>

    > Wyjaśniam już to z mbankiem. Póki co jednak nieuzyskałem
    sensownej odpowiedzi.

    Hmmm. A może symulacja marcowa nie uwzględniała nieco
    wyższego oprocentowania, jakie zapewne masz teraz, ponieważ
    mogłeś jeszcze nie dostarczyć odpisu z sądu. (Założenie
    poczynione bazując na własnym doświadczeniu). Mam podobnej
    wysokości kredyt oraz oprocentowanie X, ale do czasu
    dostarczenia kompletu dokumentów wynosiło ono X+1, co może
    dać jakieś kilkadziesiąt PLN więcej na pierwszej racie niż
    wychodziło na symulacji. Sprawdź umowę. Powinieneś mieć tam
    taki zapis odnośnie zabezpieczeń. Jeśli się wzór umowy nie
    zmienił, to powinien być to pkt 8 w pierwszym paragrafie.

    Pozdrawiam,
    --

    Menek

  • 16. Data: 2006-06-28 10:08:01
    Od: "Negatyw " <n...@W...gazeta.pl>

    Menek <m...@o...pl> napisał(a):

    > mogłeś jeszcze nie dostarczyć odpisu z sądu.

    No jeszcze nie dostarczyłem tego (księga i hipoteka) do banku. Dostarczę to
    dziś lub jutro.

    > więcej na pierwszej racie niż wychodziło na symulacji.

    Na symulacji miałem zawsze po 600zł.
    W harmonogramie spłat z BRE, mam 1 ratę: 387,40chf, a następne 265,58chf.
    Kwota symulacji do tego co mam teraz ma się totalnie NIJAK:
    Patrząc na symulację i "Harmonogram spłat kredytu" - zrobiona symulacja
    dotyczy kursu CHF 2,258zł:
    599,70 / 256,58 = 2,258zł
    Kiedy to CHF miał taki kurs pod koniec marca 2006???

    Pozdro
    Negatyw

  • 17. Data: 2006-06-28 14:41:55
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > dotyczy kursu CHF 2,258zł:
    > 599,70 / 256,58 = 2,258zł
    > Kiedy to CHF miał taki kurs pod koniec marca 2006???

    Symulacje w mBank lub Multiank nie obejmują spreadu.
    Po prostu kwota w PLN i stopa procentowa w CHF.

  • 18. Data: 2006-06-28 16:54:46
    Od: "Menek" <m...@o...pl>

    > Symulacje w mBank lub Multiank nie obejmują spreadu.
    > Po prostu kwota w PLN i stopa procentowa w CHF.

    A w wypadku pierwszej raty, o którą toczy się batlia,
    dochodzi dłuższy okres pomiędzy wypłatą kredytu a datą
    spłaty wyżej wymienionej. Za ten okres pewnie każdy bank
    policzy sobie trochę więcej odsetek. W moim przypadku było
    to 17.I wypłata kredytu, 27.II pierwsza rata, co w
    połączeniu ze spreadem, zwyżką kursu CHF oraz podwyższonym
    oprocentowaniem za brak odpisu księgi dało nawet 300 PLN
    różnicy na pierwszej racie niż symulacja.

    --
    Pozdrawiam,
    Menek

  • 19. Data: 2006-06-30 20:00:25
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    Użytkownik "Menek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > co w połączeniu ze spreadem, zwyżką kursu CHF oraz podwyższonym
    > oprocentowaniem za brak odpisu księgi dało nawet 300 PLN
    > różnicy na pierwszej racie niż symulacja.

    Oto wypowiedź doradcy z mbanku:
    "Przeprowadzona wstępna symulacja zawierała raty przy oprocentowaniu docelowym
    2,75%.
    Zgodnie z umową kredytową w chwili obecnej oprocentowanie kredytu wynosi 3,75%
    i zawiera koszt ubezpieczenia przejściowego.
    Warunkiem obniżenia oprocentowania o 1% jest dostarczenie do mBanku odpisu z
    księgi wieczystej z prawomocnym wpisem hipoteki na rzecz BRE Banku SA.
    Po zakończeniu okresu ubezpieczenia obniżenie oprocentowania kredytu następuje
    od daty najbliższej spłaty.
    Wielkość pierwszej raty ( 387,40 CHF) zawiera odsetki od momentu uruchomienia
    kredytu do momentu pierwszej spłaty raty kredytu. Termin spłaty został określony
    we wniosku kredytowy. Jest to rata korygująca, dlatego jest wyższa niż kolejna.
    O ryzyku kursowym był Pan informowany podczas spotkania. Kurs CHF wzrósł i to
    powoduje wyższy koszt kredytu."

    A oto moja symulacja z końca marca:
    http://img230.imageshack.us/img230/7630/1symulacja5m
    r.jpg