  • 1. Data: 2006-06-27 07:23:15
    Temat: Przelew w CHF miedzy bankami w Polsce
    Od: "wsadows " <w...@g...pl>

    Witam,

    Mam konto we frankach szwajcarskich w Multibanku i w PKOBP i chce przelac
    franki z jednego konta na drugie.
    Czy moge tego dokonac we frankach? Tzn. chodzi mi o to, czy banki zrealizuja
    przelew we frankach, czy tez przelicza to na zlotowki po kursie sprzedazy,
    zrobia przelew, a potem sobie przelicza zlotowki na franki po kursie kupna?

    Ktos jest moze zorientwany w tym temacie?

    pozdrawiam
    Wojciech Sadowski

  • 2. Data: 2006-06-27 07:45:31
    Temat: Re: Przelew w CHF miedzy bankami w Polsce
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > przelew we frankach, czy tez przelicza to na zlotowki po kursie sprzedazy,
    > zrobia przelew, a potem sobie przelicza zlotowki na franki po kursie

    w operacji nie wystapi przewalutowanie czyli zostana przeslane franki z
    konta na konto,
    jednak Multibank pobierze prowizje w wysokosci 0,25% kwoty przelewu (min. 20
    max 200zl)
    + 5 zł za komunikat SWIFT

    za przyjecie przelewu (dolary do Multibanku) nie jest pobierana oplata, w
    PKO BP
    chyba (nie wiem na 100%) jest podobnie

    czyli bardziej oplaci sie wyplacic walute (w gotowce) w Multibanku i wplacic
    ja na konto w PKO BP, tym sposobem ominiesz ww. prowizje

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-06-27 08:20:01
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wsadows <w...@g...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam konto we frankach szwajcarskich w Multibanku i w PKOBP i chce przelac

    Cześć,
    W MultiBanku nie ma kont we frankach.

    pracownik_banku

  • 4. Data: 2006-06-27 09:11:07
    Od: "wsadows " <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Cześć,
    > W MultiBanku nie ma kont we frankach.
    >
    > pracownik_banku

    Dobrze wiedziec, ze nie ma. Mam tam konta w USD i EUR, wiec CHF wydalo mi sie
    oczywiste.
    Caly moj problem polega na tym, ze sprzedalem mieszkanie i pieniadze dostane
    w zlotowkach. Z tych pieniedzy chce splacic kredyt zaciagniety na nowe
    mieszkanie, ktory jest wziety we frankach szwajcarskich i do tego jszcze w
    PKOBP.
    Jesli przeleje zlotowki bezposrednio do PKOBP i przelicza mi je na franki po
    swoich kursach, to strace na tym pewnie z kilka tysiecy.
    W sumie to sa za duze pieniadze, aby je w torbe zapakowac, kupic franki w
    banku lub kantorze i wplacic do PKOBP.
    Szukam wiec mozliwosci, jak to inaczej zrobic.

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 5. Data: 2006-06-27 09:15:04
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-06-27, wsadows <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > W sumie to sa za duze pieniadze, aby je w torbe zapakowac, kupic franki w
    > banku lub kantorze i wplacic do PKOBP.

    A sprawdzales czy tak sie da?
    Bo potrafie sobie akurat w tym banku wyobrazic sytuacje ze jesli
    przelejesz im franki, to sprzedadza je aby uzyskac zlotowki, a nastepnie
    za te zlotowki "kupia" franki potrzebne do splaty kredytu.
    Dokladnie taka sytuacje mialem jak chcialem tam na konto dolarowe
    wplacic 50 marek (gdy jeszcze byly w obiegu).

  • 6. Data: 2006-06-27 09:25:44
    Od: "wsadows" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomasz Roskal <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Dokladnie taka sytuacje mialem jak chcialem tam na konto dolarowe
    > wplacic 50 marek (gdy jeszcze byly w obiegu).

    To chyba jest mozliwe w moim przypadku.
    Co miesiac przynosze im rate kredytu we frankach, a oni je przyjmuja w kasie
    i nic nie przeliczaja na zlotowki.
    Konto do splaty kredytu jest na zlotowki i franki...

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 7. Data: 2006-06-27 11:32:00
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    przeciez kredyt jest zlotowkowy tylko denominowany w walucie, zatem
    powinienes go splacic w zlotowkach - franki zostana przeliczone na zlote po
    kursie kupna banku

    zatem masz zlotowki i splacasz zlotowki, zadna waluta tutaj nie wystapi

  • 8. Data: 2006-06-27 18:33:55
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    wsadows <w...@g...pl> wrote:

    > Mam konto we frankach szwajcarskich w Multibanku i w PKOBP i chce przelac

    ???
    Od kiedy Multi prowadzi rachunki w CHF?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2006-06-28 09:18:58
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > ???
    > Od kiedy Multi prowadzi rachunki w CHF?

    nie prowadzi, sytuacja (powiedzmy) hipotetyczna

  • 10. Data: 2006-06-30 11:40:57
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Szczerze wątpię, raczej jest wziety w złotówkach, a denominowany we frankach...
    JaC