  • 1. Data: 2006-06-26 20:45:42
    Temat: kredyt hipoteczny, a źródła dochodu...
    Od: Michał 'Adam' Adamski <w...@o...pl>

    Witam.

    Czy umowa na zlecenie ale na czas nieokreślony i z miesięcznym
    wypowiedzeniem (chyba tak jak normalna umowa o pracę) jest uwzględniana
    przy wyliczaniu zdolności kredytowej?

    Wiem, że np. w Millenium bierze się pod uwagę średnią z 6 misięcy. Ale
    czy w ww. przypadku jest możliwość otrzymania kredytu wcześniej?
    (Średnią równą pensji będę miał dopiero po 6 misiącach :/).

    A jeśli już liczyć tą średnią to czy stypendium naukowe od uczelni też
    może być brane jako dochód?

    Dziękuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-06-27 01:36:03
    Temat: Re: kredyt hipoteczny, a źródła dochodu...
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Michał 'Adam' Adamski napisał(a):
    > Czy umowa na zlecenie ale na czas nieokreślony i z miesięcznym
    > wypowiedzeniem (chyba tak jak normalna umowa o pracę) jest uwzględniana
    > przy wyliczaniu zdolności kredytowej?

    W większości banków jest już to możliwe.

    > Wiem, że np. w Millenium bierze się pod uwagę średnią z 6 misięcy. Ale
    > czy w ww. przypadku jest możliwość otrzymania kredytu wcześniej?
    > (Średnią równą pensji będę miał dopiero po 6 misiącach :/).

    Podejrzewam, że nic z tego nie będzie.

    > A jeśli już liczyć tą średnią to czy stypendium naukowe od uczelni też
    > może być brane jako dochód?

    Raczej nie.

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2006-06-27 04:19:24
    Od: Stefan <p...@g...com>

    Dnia Mon, 26 Jun 2006 22:45:42 +0200, Michał 'Adam' Adamski napisał(a):

    > A jeśli już liczyć tą średnią to czy stypendium naukowe od uczelni też
    > może być brane jako dochód?
    Stypendium naukowe (ani żadne inne) nie jest traktowane jako dochód.

  • 4. Data: 2006-06-27 05:35:43
    Od: ...@...c

> [...]

    > (Średnią równą pensji będę miał dopiero po 6 misiącach :/).
    >
    > A jeśli już liczyć tą średnią to czy stypendium naukowe od uczelni też

    Bank może brać po uwagę bardzo różne źródła dochodu uwzględniając ich
    stabilność i odpowiednio dokręcać oprocentowanie twojego kredytu oraz
    obowiązkowe ubezpieczenia.

    --
    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2006-06-27 07:45:23
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Michał 'Adam' Adamski wrote:

    > Czy umowa na zlecenie ale na czas nieokreślony i z miesięcznym
    > wypowiedzeniem (chyba tak jak normalna umowa o pracę) jest uwzględniana
    > przy wyliczaniu zdolności kredytowej?

    Albo "umowa zlecenie" albo "umowa o pracę na czas nieokreślony". To
    drugie jest zdecydowanie lepsze.

    > Wiem, że np. w Millenium bierze się pod uwagę średnią z 6 misięcy. Ale
    > czy w ww. przypadku jest możliwość otrzymania kredytu wcześniej?

    Raczej nie. Ale możesz znaleźć poręczyciela albo wziąć kredyt razem z
    inną osobą, a po pół roku odłączyć ją od długu.

    > A jeśli już liczyć tą średnią to czy stypendium naukowe od uczelni też
    > może być brane jako dochód?

    Zależy od banku, zapytaj jak to widzą.

    Karol

  • 6. Data: 2006-06-27 09:55:48
    Od: "Krzysztof Bontal" <b...@o...pl>

    > A jeśli już liczyć tą średnią to czy stypendium naukowe od uczelni też
    > może być brane jako dochód?

    DomBank