eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej › Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Subject: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <s...@p...org>
    <5fec7c25$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5fec85b3$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5fed86c7$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5fed95b5$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5fedbeec$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    Date: 02 Jan 2021 11:26:26 GMT

    Dnia 31.12.2020 Wojciech Bancer <w...@g...com> napisał/a:

    > No ok, to nie wiedziałem. Od androida już się trzymam z daleka
    > od dawna. :) Ale zauważam, że cały świat idzie w kierunku sandboksowania

    To jeszcze zupełnie nieźle...

    > i ograniczania działań użytkownika. Microsoft kombinuje z wersją systemu

    ... ale to już niekoniecznie. Po pierwsze, z systemu nie korzystają
    wyłącznie idioci. Po drugie, jak idiota będzie chciał sobie zrobić
    krzywdę, to i tak zrobi- jak niżej.

    > No to jak wg Ciebie działają aplikacje korporacyjne?
    > Przecież nie ma ich na app store.

    Nie wiem, od iOS trzymam się z daleka :-)

    > To mówisz że cel może być tylko jeden?

    Nie. Ale drugie to raczej IMHO skutek uboczny.

    > Podobnie robi Microsoft (Microsoft Store na xBox), czy Sony (Playstation
    > Store). I tam nie ma dramatu że to ograniczenie wolności.

    Dramatu pewnie nie, bo ludzie mają to w dupie, bardziej
    od wolności ceniąc wygodę. Nie tylko w tym przypadku.
    Co nie oznacza, że nie jest to ograniczenie wolności.
    Natomiast, jak pisałem, to stwierdzenie faktu. Czy to
    dobrze czy źle to inna sprawa. Może po prostu to
    signum temporis.

    > To nie jest tak, że Apple taki mechanizm wymyślił przecież.

    Nie? Przecież Apple wymyślił wszystko :-)
    Sklep, smartfona (notabene smartfony z Symbianem nie były
    wystarczająco osobiste, bo wystarczało podpisanie aplikacji
    przez developera zamiast jednego koszernego repozytorium),
    GUI z myszą, proch czarny, kwas pruski...

    A poważnie i reasumując: nie neguję, że ogólnie pod
    względem bezpieczeństwa iOS wygląda lepiej, w szczególności
    co do spójności systemu i dostępności aktualizacji.

    W praktyce (bankowaniu) jednak nie ma wielkiej różnicy,
    mechanizmy bezpieczeństwa w Androidzie są zupełnie niezłe
    (sandbox, szyfrowanie dysku itp), natomiast ataki i tak
    to praktycznie w 100% socjotechnika. Z czego przed 5%
    uchroni Cię iOS- bo nie uda Ci się zainstalować
    szemranej aplikacji z nieznanego źródła.

    Ale jeśli ktoś jest na tyle nierozgarnięty (żeby nie
    napisać: głupi), żeby na polecenie nieznanego gościa
    z netu wyłączać zabezpieczenia w telefonie ignorując
    komunikaty ostrzegawcze, instalować szemrane aplikacje
    i dawać im wszelkie możliwe uprawnienia- to i zainstaluje
    sobie zupełnie legalną i koszerną aplikację do zdalnego
    dostępu i da złodziejowi dostęp, vide:
    https://community.teamviewer.com/English/kb/articles
    /4715-teamviewer-and-scamming
    I tu już nawet iOS nie pomoże.