eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej › Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
  • Data: 2020-12-31 16:55:28
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-12-31, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > działa na innym koncie użytkownika niż aplikacja
    > bankowa matki. Natomiast w przypadku PC zwykle jest
    > jeden user bez hasła, gdzie korzysta się wspólnie.
    > Więc gierka teoretycznie ma dostęp do tego czy owego-
    > na przykład dokumentów zapisanych na dysku.

    No ok, to nie wiedziałem. Od androida już się trzymam z daleka
    od dawna. :) Ale zauważam, że cały świat idzie w kierunku sandboksowania
    i ograniczania działań użytkownika. Microsoft kombinuje z wersją systemu
    posiadającą wyłącznie aplikacje z Microsoft Store. To samo chyba czyni
    google z Chromebookiem o ile dobrze rozumiem.

    > No ponoć dla mojego dobra na iOS nie mogę ;-)

    No to jak wg Ciebie działają aplikacje korporacyjne?
    Przecież nie ma ich na app store.

    Pewnym rodzajem obejścia jest też pewnie Setapp.
    Wprawdzie aplikacje są na app store, ale tam za nie nie płacisz.

    > Nie myl stwierdzenia faktu z jego oceną. Ja piszę tylko
    > i wyłącznie, że powodem iż na ajfonie musisz instalować
    > soft wyłącznie z koszernego źródła nie jest mityczne
    > bezpieczeństwo topornego usera, a kasa z prowizji.

    To mówisz że cel może być tylko jeden?
    Wg mnie oba te cele są i są prawdziwe.

    > Apple ma pełne prawo tak robić, to ich cyrk i ich
    > małpy, jeśli już koniecznie domagasz się oceny
    > "moralności" takiego działania.

    Podobnie robi Microsoft (Microsoft Store na xBox), czy Sony (Playstation
    Store). I tam nie ma dramatu że to ograniczenie wolności.

    To nie jest tak, że Apple taki mechanizm wymyślił
    przecież.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com