  • 11. Data: 2004-02-24 22:23:23
    Temat: Re: mandat drogowy (zajęcie pieniedzy przez komornika) mbank
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "PMZ" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:c1ghgl$jp$1@news.onet.pl...

    > A niby skąd? Mamy w kraju centralny rejestr kont? Wklepujesz "Kowalski
    Jan,
    > syn Adama i Ewy, ur. 19xx" i widzisz gdzie ma konta?

    A ja spytam o coś takiego. Podam US numeru subkonta w inteligo, na którym
    nigdy nic nie ma. O innych subkontach US się nie dowie. Czy US może wtedy
    zablokować pozostałe subkonta, na których środki są ?

    I wątpliwość druga: czy US czy cokolwiek innego może zablokować środki na
    lokatach ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 12. Data: 2004-02-24 22:44:25
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > A ja spytam o coś takiego. Podam US numeru subkonta w inteligo, na którym
    > nigdy nic nie ma. O innych subkontach US się nie dowie. Czy US może wtedy
    > zablokować pozostałe subkonta, na których środki są ?

    tak.

    USTAWA z dnia 17 czerwca 1966 r.o postępowaniu egzekucyjnym w administracji

    Art. 81.
    § 1. Zajęcie wierzytelności jest skuteczne w odniesieniu do rachunków
    bankowych zobowiązanego prowadzonych przez bank, niezależnie od tego,
    czy organ egzekucyjny wskazał w zawiadomieniu, o którym mowa w art. 80 § 1,
    numery tych rachunków.

    > I wątpliwość druga: czy US czy cokolwiek innego może zablokować środki na
    > lokatach ?

    tak.

    Art. 81.
    § 3. Jeżeli wierzytelności z innych rodzajów rachunków bankowych zobowiązanego
    niż lokata terminowa, nie pokrywają dochodzonej należności, bank realizuje
    zajęcie wierzytelności z rachunku tej lokaty w ostatniej kolejności.

    pozdr.
    marcin

  • 13. Data: 2004-02-24 22:45:41
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-02-24 23:23, Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
    > A ja spytam o coś takiego. Podam US numeru subkonta w inteligo, na którym
    > nigdy nic nie ma. O innych subkontach US się nie dowie. Czy US może wtedy
    > zablokować pozostałe subkonta, na których środki są ?

    Tak, Inteligo otrzymuje pismo wzywające do blokady środków, jest na
    nim taki dopisek, że pomyłka w numerze konta nie zwalnia banku z
    blokowania pieniędzy.

    > I wątpliwość druga: czy US czy cokolwiek innego może zablokować środki na
    > lokatach ?

    Wszystko ponad ~7000 (dokładna kwota była w jakimś wątku). Chyba, że
    lokata stanowi własność banku (np. kiedy jest zastawem do KK).

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 14. Data: 2004-02-24 22:50:43
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tak.

    Bardzo dziękuję za precyzyjne informacje. :-)

    Jakoś nie chce mi się zakładać konta w jakimś banku specjalnie dla US...
    Chociaż... może mBank albo Lukasa podać... konta leżą martwe. :-)

  • 15. Data: 2004-02-24 22:53:46
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@i...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:c1gk6o$135$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Tak, Inteligo otrzymuje pismo wzywające do blokady środków, jest na
    > nim taki dopisek, że pomyłka w numerze konta nie zwalnia banku z
    > blokowania pieniędzy.

    zastanawia mnie jeszcze coś:

    - jeśli zmienię numer rachunku w NIP-3, to czy US może próbować blokować
    numery które kiedyś miał podane ?
    - w jakie inne sposoby US może dotrzeć do informacji w których bankach mam
    konto ?

  • 16. Data: 2004-02-24 22:56:48
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-02-24 23:53, Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > - jeśli zmienię numer rachunku w NIP-3, to czy US może próbować blokować
    > numery które kiedyś miał podane ?

    Jeśli je mają - oczywiście :)

    > - w jakie inne sposoby US może dotrzeć do informacji w których bankach mam
    > konto ?

    Chyba tylko dwa sposoby. Pierwszy - z NIP-3, a drugi - wysłać nakaz do
    wszystkich banków, ale to chyba nie jest stosowane.

    Pozdrawiam.

  • 17. Data: 2004-02-24 22:58:00
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-02-24 23:50, Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Jakoś nie chce mi się zakładać konta w jakimś banku specjalnie dla US...
    > Chociaż... może mBank albo Lukasa podać... konta leżą martwe. :-)

    Nie lepiej "pieniążki do domu"?:)

  • 18. Data: 2004-02-25 07:46:56
    Od: "523" <d...@w...pl>

    A ciekawe czy jak podam do przelewu nadpłaty podatku numer rachunku np.
    rodzica, czy będą mogli coś potem ściągać za moje wykroczenia z jego konta ?

  • 19. Data: 2004-02-25 07:53:12
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:c1gkrj$135$2@absinth.dialog.net.pl,
    niejaki(a): Marcin Nowakowski z adresu <m...@i...usunto.pl>
    napisał(a):

    > wysłać nakaz do
    > wszystkich banków, ale to chyba nie jest stosowane.

    Jak najbardziej jest. I niech to posłuży za odpowiedź tym, którzy tu
    wcześniej o to pytali. Tych banków nie jest tak znowu dużo, a urzędników
    do wysyłania zapytań, a nawet od razu zajęć bez podania numeru konta -
    od cholery. Ukrywając sie z kontem po innych bankach raczej z US nie
    wygrasz, możesz tylko lekko opóźnić egzekucję.

    --
    woy

    z cyklu "Przypowieści z Trollowej Doliny":
    "Nie odzywaj sie do mie bo ci dałem pląka!"

  • 20. Data: 2004-02-25 07:59:15
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > ja sie tylko zastanawiam skad US ma numer konta bankowego dluznika ?
    > (w/w przypadek jest oczywisty), ale jezeli zwrot otrzymuje przez
    listonosza
    > a numeru konta nigdy im nie podawalem to skad US moze go miec ?

    z calym szacunkiem, ale to wszystko jest tylko kwestia czasu. nie konto,
    to pensja w firmie - przeciez jak maja pita to nawet szukac nie musza.
    Nie ma sie co ludzic, czas burdelu w urzedach jeszcze trwa, ale sciaganie
    zaleglych mandatow, to nic innego jak oznaki NORMALIZACJI.
    Nic sie nie przedawni, z pewnoscia wszyscy zaplaca, kwestia jest tylko
    kiedy i o ile wiecej. Panstwo potrzebuje kasy i nie przepusci takiej okazji.

    pozdr
    MarcinP