  • 41. Data: 2018-12-07 14:09:02
    Temat: Re: mBank pełnoletni
    Od: RWicik <r...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 13:23:31 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > A ja mam jakieś bieżące pieniądze, pewnie osad na poziomie paru tys.
    > Może jeszcze dostaniesz.
    > KJ

    To ja podobnie.
    Tyle, że jakichś poważnych operacji już nie robię z mBanku. Nawet karty tam nie mam.
    Rachunek maklerski już kilka lat nie używany. A wszystko przez nowy interfejs, w
    którym nadal się gubię :)
    R.

  • 42. Data: 2018-12-07 14:24:55
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ehm, w 2000? To jednak było 18 lat temu.
    > Więc raczej się tą kartą nie napłacił, najwyżej wypłatę kartą z

    Bez przesady. W większych miastach aż takiego problemu nie było

    > bankomatu wyciągał - jak miał blisko domu i akurat się nie zepsuł

    Tu raczej większym ograniczeniem były euronety. Ale nawet jeśli to co?
    lepiej było mieć kasę na "ROR-ze" 16.5 procent niż 0.01% :)

    > (albo się dyskietka nie zapchała). Czy też raczej jak miał blisko domu
    > oddział banku, w którym stał bankomat, bo na ulicy to ich wtedy nie
    > było - trudno w to pewnie uwierzyć, ale i internet był jeszcze
    > rarytasem, a i komór nie było za wiele - choć z tekstów historycznych
    Bo ja wiem? W pracy sporo ludzi miało.

    [...]
    W każdym razie gołego eMaksa można było mieć.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    "Nie można wlecieć w trzecie tysiaclecie

  • 43. Data: 2018-12-07 14:28:32
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Swego czasu miałem tam ponad 100k i dostałem status "klienta VIP",

    A widzisz. Ja też, może to jest kryterium :)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    I'll give you a definite maybe. -Samuel Goldwyn

  • 44. Data: 2018-12-07 15:29:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Swego czasu miałem tam ponad 100k i dostałem status "klienta VIP", który mi na
    długie lata jeszcze został, może nawet do tej pory. Miało to tą zaletę, że jak się
    dzwoniło w godzinach pracy, to momentalnie odbierali, i to nie jakaś mLinka-student z
    łapanki, tylko "doradca klienta" - który rzeczywiście potrafił załatwić różne sprawy,
    np. usunięcie mitycznej 4. zgody marketingowej - trwało to tydzień, ale naprawdę
    wszystkie reklamy z ST znikły.

    > Oprócz tego były też inne cuda, np. "oferta dla ciebie" platynowej KK z limitem
    200k.

    Dzwonili do mnie wiele razy z ofertami. Wydębiłem od nich po wielu
    podejściach maila, w którym stwierdzają, że przyjęli do wiadomości, że
    nie mają mojej zgody na komunikację marketingową. I oczywiście dzwonili
    dalej. Za każdym razem mówiłem konsultantce, że przecież założyłem
    mBankowi proces w RODO o nękanie marketingowe. Za 20 razem przestali
    dzwonić.

  • 45. Data: 2018-12-07 15:37:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 14:28:25 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Bez przesady. W większych miastach aż takiego problemu nie było

    Dokładnie, bez przesady. W hotelach, drogich restauracjach - owszem.
    Dla Kowalskiego w hipermarketach.
    To jednak 2000 - a nie 2008. Biedronek złamał się dopiero w 2014.

    To jest ogólny problem z tym, jak bardzo się świat przez te 18 lat zmienił - i że
    ludzie tego nie dostrzegają.
    Tacy, co mają teraz 60 lat - bo już demencja ich łapie.
    Tacy, co mają teraz 40 - bo wtedy mieli po dwadzieścia i było pięknie tak czy siak.
    A tacy, co mają teraz 20 - bo dopiero chlebek jeść zaczynali.
    Stąd taki efekt jak w 2015 nieszczęsnym :(

    > Tu raczej większym ograniczeniem były euronety. Ale nawet jeśli to co?
    > lepiej było mieć kasę na "ROR-ze" 16.5 procent niż 0.01% :)

    Kasę z wypłaty to przede wszystkim trzeba mieć w kieszeni, żeby chlebek kupić. Na co
    mi 16,5% "pewne jak w radzieckim banku - nie przepadnie ci, ale i nie dostaniesz"? W
    marmurze można było przynajmniej iść do kasy.
    2000 to jeszcze nie czasy 0,01%, wtedy jeszcze w pekao miałem ze 3%, 0,0001% przyszło
    z rok czy dwa później, jeszcze wytrzymałem, ale jak wprowadzili w 2003 3zł opłaty to
    wyniosłem się już do mB.

    > Bo ja wiem? W pracy sporo ludzi miało.

    Sporo - 10%. Mimo wszystko to niemało. Komóry miało 30% - niby też niemało, a ile
    teraz ma - a przede wszystkim jakie, skok jest taki, jak od telefonu Bella do komóry
    z 2000.
    Jednym z powodów mojej decyzji o przejściu do mB było właśnie to, że w 2003 zacząłem
    robotę na etat w firmie ze "sztywnym" internetem (z osiedlowej kablówki).

    > [...]
    > W każdym razie gołego eMaksa można było mieć.

    A ja i tak sądzę, że "ukryte" eKonto też się miało ;>

  • 46. Data: 2018-12-07 15:55:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 15:29:56 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > dalej. Za każdym razem mówiłem konsultantce, że przecież założyłem
    > mBankowi proces w RODO o nękanie marketingowe. Za 20 razem przestali

    Może im się w końcu ten GIODO do d4 dobrał.
    Ja tą OdC miałem w starym ST.
    Do mnie nie dzwonili nigdy - przede wszystkim dlatego, że do 2015 nie mieli do mnie
    telefonu - echhh, kiedyś się tak dało założyć konto, teraz chyba nie znajdziesz
    banku, gdzie byłoby to możliwe.
    Jeszcze mam chyba 2 karty z kodami jednorazowymi - i możliwość powrotu do tej metody
    autoryzacji ;>
    Dopiero w 2015, gdy zamknąłem stare eKonto, żeby otworzyć mobilne, musiałem podać
    przy podpisywaniu nowej umowy. Tą 4. zgodę też wtedy wyłączałem - bo reklamy pojawiły
    się dopiero w nowym ST.

  • 47. Data: 2018-12-07 16:22:49
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > A ja i tak sądzę, że "ukryte" eKonto też się miało ;>

    Dlaczego "ukryte"? Ja też sądzę, że większość zakładała oba. Ale to nie
    znaczy, że był taki przymus. I tyle.
    KJ

    There is no sin but ignorance.
    -- Christopher Marlowe

  • 48. Data: 2018-12-07 17:33:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 16:24:01 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Dawid Rutkowski writes:
    >
    > [...]
    >
    > Dlaczego "ukryte"? Ja też sądzę, że większość zakładała oba. Ale to nie
    > znaczy, że był taki przymus. I tyle.

    A na pewno było to od razu eKonto z darmową debetówką oraz eMax również z _darmową_
    debetówką? To byłaby klęska urodzaju.
    Co prawda potem były przez jakiś czas darmowe debetówki do eMaxa - z "uśmiechniętym
    delfinem" (a do eKonta najpierw były "błękitne delfiny", a potem też "uśmiechnięty
    delfin" - ja już w 2003 takiego do eKonta dostałem, a do eMaxa były już albo płatne
    albo wycofane - a potem wróciły płatne).

    Zaś ukryte - przymus mógł być, choć niewidoczny, ale w umowie było. Czyli miałeś
    widoczny eMax - oraz niewidoczne eKonto, bez karty oczywiście.
    Tak samo jak w sytuacji, gdy w mBąku chciałeś mieć tylko KK - eKonto też musiało być
    i na nie kazali spłacać. Po batalii udostępniali numer rachunku KK i można było tam
    spłacać, a eKonto chowali w ST - ale wciąż istniało.

  • 49. Data: 2018-12-07 17:48:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A na pewno było to od razu eKonto z darmową debetówką oraz eMax również z _darmową_
    debetówką? To byłaby klęska urodzaju.

    Tak.

    > Zaś ukryte - przymus mógł być, choć niewidoczny, ale w umowie
    > było. Czyli miałeś widoczny eMax - oraz niewidoczne eKonto, bez karty
    > oczywiście.
    Nie. Mógł być sam eMax.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    No matter whether th' constitution follows th' flag or not, th' supreme

  • 50. Data: 2018-12-07 17:56:50
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    > Jeszcze mam chyba 2 karty z kodami jednorazowymi - i możliwość powrotu do tej
    metody autoryzacji ;>

    Ja mam dalej karty jednorazowe do mBąka (aktywne)
    ... a konto gdzieś od początków 2001 r
    A i jeszcze gdzieś w szpargałach leży token sprzętowy do Inteligo :D

    Pozdro