  • 71. Data: 2018-12-10 15:56:54
    Temat: Re: mBank pełnoletni
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 8 grudnia 2018 22:48:25 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]
    baaardzo daleko - chyba że ktoś w jednym sklepie kupował tylko i tam akurat karty
    akceptowali ;> Albo jeśli wypłata z bankomatu to "płacenie kartą".
    > To był tylko przykład, może nie najtrafniejszy.
    > Kluczowe było to, że można było mieć samego eMaksa, bez żadnego
    > kombinowania.

    A ja i tak sądzę, że zakładali wtedy również eKonto, tylko nie pokazywali go
    klientowi.
    Bo to nie klient musiał kombinować, tylko bank kombinował.

    A jak tak się zastanowiłem, to jak akurat ktoś miał po drodze bankomat euronetu (bo
    też jakąś dziurę w pamięci miałem i sądziłem, że mBąk oferował wszystkie bankomaty -
    a on przecież zawsze tylko euronet, a potem jeszcze doszedł wbk - jedynie blikiem
    jest lepiej) to taki eMax w zupełności mu wystarczył - do używania nie potrzeba było
    żadnego "interneta", tak samo zresztą jak do założenia (do dziś z rozrzewnieniem
    wspominam zakładanie korespondencyjne, to było super).

    Klęska urodzaju rzeczywiście była w wyborze - ale pewnie ten 1pp bonusu dla eMax to
    było za to, że banko nie musiał płacić za przelewy klienta - oraz może w małej mierze
    za to, że klient mu łącza nie obciążał.

  • 72. Data: 2018-12-10 16:01:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    klientowi.
    > Bo to nie klient musiał kombinować, tylko bank kombinował.

    Biorąc pod uwagę, jak "dyskontowy" był to wtedy system, to baaaardzo
    wątpię.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    A man may sometimes be forgiven the kiss to which he is not entitled,

  • 73. Data: 2018-12-10 16:06:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 9 grudnia 2018 12:38:56 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > No pewnie. Ale teraz też tak nie jest, a minęło kilkanaście lat. Trudno
    > się dochodzi o asymptoty.
    >
    > Zresztą wcale nie jestem przekonany, że to byłaby pożądana sytuacja.

    Cóż, w Brazylii nawet prostytutki mają terminale - były takie głośne plotki przed
    olimpiadą i mundialem, więc było to już w 2014.
    Do dziś się zastanawiam, jaki mają MCC ;>

    Z grubsza szacuję, że 95% zakupów mamy z żoną opłacane kartą.
    Asymptota oczywiście możliwa będzie dopiero po likwidacji gotówki, np. za przedszkole
    publiczne inaczej nie zapłacisz.
    A jak nie będzie gotówki "państwowej" to się pojawi "prywatna".
    Trzy "świnki" od babci mam wciąż schowane - jedna jest nawet z 1878.

  • 74. Data: 2018-12-10 16:23:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 16:01:10 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Biorąc pod uwagę, jak "dyskontowy" był to wtedy system, to baaaardzo
    > wątpię.

    Ale jaką to "dyskontowość" masz na myśli?
    Jeśli od początku był to ten sam system co do ca. 2013, gdy w końcu pozwolili mieć
    więcej niż jedno eKonto - czy też może do 2010, gdy nastąpiło rozdzielenie core i www
    (skutkujące słynnymi przelewami z obcymi danymi - też miałem niezły zaskok, bo to był
    właśnie koniec miesiąca i pensję dostałem z Częstochowy - a że była z premią, to o
    mało nie zwróciłem ;) - to każdy klient musiał mieć eKonto, choćby z niego korzystał
    i choćby go w ST nie widział.
    Chyba że przed drugą połową 2003 już coś wymienili.

  • 75. Data: 2018-12-10 16:39:23
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ale jaką to "dyskontowość" masz na myśli?
    prostotę. ubóstwo. Jak zwał tak zwał.

    > Jeśli od początku był to ten sam system co do ca. 2013, gdy w końcu
    Wizualnie pewnie ten sam. Co nie znaczy, że nie grzebali pod spodem.

    [...]
    > Chyba że przed drugą połową 2003 już coś wymienili.

    Przyjmij do wiadomości, że nie musiał i nie upieraj sie głupio.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Do not incinerate: contents under pressure.

  • 76. Data: 2018-12-10 21:16:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-10, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Asymptota oczywiście możliwa będzie dopiero po likwidacji gotówki,
    > np. za przedszkole publiczne inaczej nie zapłacisz.

    Ja w miesiącu maks. 40 zł wydaje gotówką (są do bilety PKS w jedną stronę,
    bo muszę kupować je u kierowcy - w drugą stronę, w kasie już kartą).
    Za przedszkole płaciło się przelewem. :)
    W urzędzie też ostatnio kartą płaciłem.

    Tak poza tym autobusem, to wszystko bezgotówkowo.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 77. Data: 2018-12-13 19:39:08
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 07.12.2018 o 14:28, Kamil Jońca pisze:

    > A widzisz. Ja też, może to jest kryterium :)

    Ja dostałem (prosecco dry 1965 w fikuśnej butelce) dopiero dzisiaj.
    I owszem miałem >100k, ale tylko przez miesiąc czy dwa. I nic mi nie
    wiadomo o moich statusach :)

    --
    Alf/red/

  • 78. Data: 2018-12-16 07:56:29
    Od: Heniek <h...@g...com>

    I szampan się mrozi :-)

  • 79. Data: 2019-01-09 00:35:09
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-11-28 22:25, Poldek pisze:

    > Miało być zawsze konto za darmo, karta za darmo, przelewy za darmo i coś
    > tam jeszcze za darmo.

    Tak jak w Gmail Google'a miała być nieograniczona pojemność konta na
    zawsze. Już nigdy nie będziesz musiał kasowac swoich e-maili...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 80. Data: 2019-01-09 00:40:14
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-11-29 11:25, r...@k...pl pisze:

    > Na pewno BPH.

    A mnie się kołacze po głowie, że jeszcze Kredyt Bank i PeKaO SA.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/