  • 1. Data: 2018-11-28 22:08:01
    Temat: mBank pełnoletni
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    Tak jakoś cicho przeszło, ja sam też zapomniałem...

    mBank uruchomił się 26.11.2000 - sprawdźcie sobie co to za dzień tygodnia :>
    Ktoś pamięta opisy Piotra 'pjo' jak męczył mLinki od samej północy? Ja
    nie byłem na tyle twardy - z rana poszedłem do budki telefonicznej na
    osiedlu (młodzi, było takie coś jak budka!) i gładko przeszedłem procedurę.

    Karta bankomatowa miała rok ważności. A oprocentowanie było 15,50%
    rocznie :-D

    Aha, zwykle podkreśla się "pierwszy internetowy". I tak, i nie. Pierwszy
    całkowicie internetowy - bez żadnych placówek, kiosków, niczego.
    Wszystko zdalnie. Multibank z siedzibami postał kilka lat później.
    Ale wcześniej dostęp przez komputer miały dwa banki "marmurkowe", w tym
    jeden przez modem (nie przez internet) tylko dla firm. Ciekawi wyszukają
    sobie nazwy tych banków. Oczywiście skala tej działalności to tyle co
    brudu za paznokciem. Zresztą oidp, że wtedy dostęp do internetu miało
    jakieś 10% społeczeństwa...

    --
    Alf/red/

  • 2. Data: 2018-11-28 22:18:35
    Temat: Re: mBank pełnoletni
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 28.11.2018 o 22:08, Alf/red/ pisze:
    dwa banki "marmurkowe", w tym
    > jeden przez modem (nie przez internet) tylko dla firm. Ciekawi wyszukają
    > sobie nazwy tych banków.
    Jeden z nich (ten modemowy) zwał się "Home Banking" i był w PBK SA.

  • 3. Data: 2018-11-28 22:25:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-11-28 o 22:08, Alf/red/ pisze:
> [...]
    > osiedlu (młodzi, było takie coś jak budka!) i gładko przeszedłem procedurę.
    >
    > Karta bankomatowa miała rok ważności. A oprocentowanie było 15,50%

    Miało być zawsze konto za darmo, karta za darmo, przelewy za darmo i coś
    tam jeszcze za darmo.

  • 4. Data: 2018-11-28 22:34:54
    Od: p...@g...com

    Den onsdag 28 november 2018 kl. 22:08:04 UTC+1 skrev Alf/red/:
    > rocznie :-D

    I przy owczesnej inflacji ok. 8% i braku podatku Belki dawalo to przynajmniej 7,5%
    zysku rocznie na czysto. Co w tamtych czasach bylo tak zle, aby teraz klientow tak
    kroic na odsetkach?

  • 5. Data: 2018-11-28 22:55:44
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > mBank uruchomił się 26.11.2000 - sprawdźcie sobie co to za dzień tygodnia
    > :>

    Pierwszy.

  • 6. Data: 2018-11-28 23:09:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Nov 2018 22:08:01 +0100, Alf/red/ napisał(a):
    > Tak jakoś cicho przeszło, ja sam też zapomniałem...
    > mBank uruchomił się 26.11.2000 - sprawdźcie sobie co to za dzień tygodnia :>

    > Karta bankomatowa miała rok ważności.

    Standard w owym czasie.
    Swoja droga ... bali sie czegos, pozniej zaczeli ciac koszty, czy
    pasek magnetyczny tak na rok starczal ?

    >A oprocentowanie było 15,50% rocznie :-D

    Niestety - przy okazji zmian systemow skasowali stara historie :-)

> [...]
    > Ale wcześniej dostęp przez komputer miały dwa banki "marmurkowe", w tym
    > jeden przez modem (nie przez internet) tylko dla firm. Ciekawi wyszukają

    Hm, BRE. Co nam troche redukuje liczbe :-)

    > Oczywiście skala tej działalności to tyle co
    > brudu za paznokciem. Zresztą oidp, że wtedy dostęp do internetu miało
    > jakieś 10% społeczeństwa...

    Chyba nie taka mala ta skala, bo popatrz jak sie rozrosl.
    10% spoleczenstwa to spory % udzialu w rynku, a konkurencji nie bylo
    :-)

    Dostep ... 202122 byl chyba juz od pewnego czasu, wiec sporo osob
    moglo miec dostep.

    A tak jeszcze troche wczesniej, to sobie zalozylem konto w PKO w
    centrum miasta ... "bo tam jest gdzia zaparkowac" :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-11-29 00:04:26
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2018-11-28 o 22:18, jo44 pisze:
    > W dniu 28.11.2018 o 22:08, Alf/red/ pisze:
    > dwa banki "marmurkowe", w tym
    > Jeden z nich (ten modemowy) zwał się "Home Banking" i był w PBK SA.

    Systemy "home banking" działały już w latach 90, później dodawano
    opcję połączenia przez Internet zamiast dzwonienia do banków.

    A z dostępnych dla klientów indywidualnych działających przez Internet
    i przeglądarkę www to kojarzę BPH z 1999, były jakieś wcześniejsze?

  • 8. Data: 2018-11-29 00:29:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Alf/red/" ptn03j$2nc$...@n...news.atman.pl

    > Ale wcześniej dostęp przez komputer miały dwa banki "marmurkowe", w tym

    Korzystałem z offlajnowego dostępu do Śląskiego -- być
    może mam gdzieś jeszcze jakieś resztki oprogramowania.
    W offlajnie przygotować można było zlecenia, które po
    połączeniu (choćby modemowego) szybko wysyłane były do
    banku...

    https://www.youtube.com/watch?v=DYg7ALntMD4
    https://youtu.be/DYg7ALntMD4?t=570
    Austro-Węgry Serbii, Rosja Austro-Węgrom,
    Niemcy Rosji, Niemcy Francji, Francja Niemcom...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 9. Data: 2018-11-29 11:25:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 28 Nov 2018 22:08:01 +0100, w <ptn03j$2nc$1@node1.news.atman.pl>, Alf/red/
    <a...@u...waw.pl> napisał(-a):

    > Ale wcześniej dostęp przez komputer miały dwa banki "marmurkowe", w tym
    > jeden przez modem (nie przez internet) tylko dla firm.

    Na pewno BPH.

  • 10. Data: 2018-11-29 12:24:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-28 o 22:08, Alf/red/ pisze:
    > Tak jakoś cicho przeszło, ja sam też zapomniałem...
    >
    > mBank uruchomił się 26.11.2000 - sprawdźcie sobie co to za dzień
    > tygodnia :>

    nie pamiętam jak założyłem konto w mbanku, ale z pewnością było to
    niedługo po starcie banku, konto mam (aktywne) do dzisiaj

    > Karta bankomatowa miała rok ważności. A oprocentowanie było 15,50%
    > rocznie :-D

    patrzę do klasera i widzę, że pierwsze karty z mbanku to były visa
    electron (data ważności na moich to 01/2002), karty były za darmo i do
    ekonta i do emaxa

    oprocentowanie z pewnością było godne (jak alior startował to też dużo
    dawali, aby klientów nałapać)

    na początku nie było żadnych smsów itp...tylko karty z kodami
    jednorazowymi, jeszcze mi się nawet jakieś zachowały ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS