    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i chargeback
    Date: Mon, 27 Apr 2015 17:21:28 +0200

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
> [...]

    >-- Nie ma możliwości wyjechania poza Białystok?
    >-- Na układ ruchu? Nie ma.
    >-- Tylko ,,stacjonarne sanatorium''?
    >-- Na układ krążenia...
    >-- Na kręgosłup?
    >-- Na kręgosłup? -- nie ma.
    > Tylko Białystok.
    >-- A w ubiegłym roku była możliwość?...
    >-- W ubiegłym roku mieliśmy podpisane inne kontrakty...
    > Na przykład można było jechać do Augustowa na
    > narząd ruchu...
    >-- A w tym roku tylko Białystok?
    >-- Na kręgosłup (czyli na narząd ruchu) tylko Białystok.

    Sanatorium to nie wczasy.
    Jesli w zabiegi pomagajace na kregoslup mozna robic w Bialymstoku, to
    po co cie wysylac gdzies dalej ? :-)

    > -- Nie ma. Na pewno nie ma. W ciągu roku nikt tutaj (w ZUSie)
    > nie podpisuje nowych kontraktów i nie zmienia obowiązujących.

    >A jednak pojechałem do Gołdapi. Jak do tego doszło?
    >Ano wysłałem swoją matkę a ta dostała na narząd ruchu
    >właśnie Gołdap, gdzie wcale nie chciała (i raczej nie
    >mogła akurat wtedy) jechać. :) Tym oto sposobem
    >dowiedziałem się, że można jechać także do Gołdapi.

    Kontrakt sie znalazl, czy na kobieca osteoporoze Goldapia lepiej
    pomaga ?

    >Inna seria... ;) Sanatorium związane z płucami. Najpierw
    >namawiali, tłumaczyli, że kręgosłup to jedna choroba, a astma
    >to zupełnie inna, więc i inna transza... Proponowali wyjazd
    >nad morze...

    Chyba poprawnie.

    >Następnie ***bez jakiegokolwiek badania*** wniosek
    >(pospiesznie, ale poprawnie sporządzony przez alergologa, czyli
    >przez lekarza zajmującego się astmą, przez specjalistę) odrzucili
    >zaocznie...

    Cos przeciez w uzasadnieniu musieli napisac. Chocby "za mala ilosc
    punktow", czy "brak srodkow w tym roku" :-)

    Tylko ... jakies tam limity wyjazdow do sanatoriow sa, jesli chcesz na
    astme i kregoslup, to moze trzeba znalezc takie od kregoslupow ale nad
    morzem :-)

    >Kserokopiarki wszędzie (w ,,okienkach'') w ZUSie stoją, ale klient
    >(płacący składki ZUSowi) nie może z tych kserokopiarek korzystać!
    >Niby jasne -- przychodziłby taki jeden z drugim?... ;) Nie... Nie
    >o to chodzi. Chodzi o to, że ZUS nie chce skserować przyniesionego
    >dokumentu, aby dać petentowi ;) kserokopię z pieczątka ,,wpłynęło''.
    >Tłumaczy to tak: kserokopiarka jest na użytek ZUSu; jeśli ktoś chce
    >dostać pokwitowanie, musi przyjść z dwoma egzemplarzami.

    U mnie w ZUS stoi "dokumentomat", mozna bez kolejki (chyba ze akurat
    jest) wsadzic do skrzynki, otrzymac urzedowe potwierdzenie wplyniecia
    i jeszcze kopie pierwszej strony.

    >Ale (dla równowagi?) gdy przyniesiesz do ZUSu kserokopie dokumentów
    >i okażesz oryginały -- ZUS odrzuci kserokopie i skseruje
    >samodzielnie...
    >Tłumaczy to tak: przyniesiona kserokopia może nie być wierną kopią
    >oryginału...

    Rozsadnie. Podrzucisz im cos, a potem bedziesz mowil ze przeciez maja
    ksero.

    Tylko wniosek z tego - przynosic same oryginaly, i niech sobie kseruja
    :-)

    >A dlaczego uważam, że ZUS zostanie wkrótce zlikwidowany? Dlatego, że
    >ZUS

    Nie zostanie. Emeryci to tez wyborcy :-)

    >ma ponad 2 razy większe zadłużenie niż rząd RP, przez co likwidacja
    >ZUS
    >jest po prostu konieczną reformą. ;)

    ZUS ma niewielkie zadluzenie. ZUS tylko skladki redystryubuje, komisje
    lekarskie powoluje itp.
    To Panstwo ma wielkie zadluzenie w stosunku do emerytow.

    >Rezygnowałem z Delfinka -- 3 różne osoby dały mi 3 różne wersje.
    >Inwestowałem w Radość Życia -- także 3 różne osoby dały 3 różne
    >odpowiedzi. Z wielu różnych usług w mBanku rezygnowałem lub/i
    >chciałem skorzystać -- zazwyczaj różne osoby dawały mi różne
    >odpowiedzi w tej samej sprawie. (osoby, czyli konsultanci mBanku)

    Coz chcesz, skoro bank co tydzien zmienia cos w regulaminach :-)

    J.