    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i chargeback
    Date: Sun, 26 Apr 2015 18:49:27 +0200

    <T...@s...in.the.world>
    T...@n...news.atma
    n.pl

    > W mLinii zaproponowano mi zlozenie reklamacji
    > na sposob rozpatrywania reklamacji. Ale co to da?

    IMO tylko wróżki to wiedzą, i prorocy. ;) W mBanku w jednej sprawie
    można rozmawiać z kilkoma różnymi osobami, aby otrzymać kilka różnych
    (zupełnie różnych -- rozbieżnych) wersji tej samej rzeczywistości. To
    są uroki ;) mBanku. Pod tym względem mBank mi przypomina ZUS. :)

    -- Nie ma możliwości wyjechania poza Białystok?
    -- Na układ ruchu? Nie ma.
    -- Tylko ,,stacjonarne sanatorium''?
    -- Na układ krążenia...
    -- Na kręgosłup?
    -- Na kręgosłup? -- nie ma.
    Tylko Białystok.
    -- A w ubiegłym roku była możliwość?...
    -- W ubiegłym roku mieliśmy podpisane inne kontrakty...
    Na przykład można było jechać do Augustowa na
    narząd ruchu...
    -- A w tym roku tylko Białystok?
    -- Na kręgosłup (czyli na narząd ruchu) tylko Białystok.
    -- I nie ma nadziei na zmianę?
    -- W tym roku?
    -- Tak.
    -- Nie ma. Na pewno nie ma. W ciągu roku nikt tutaj (w ZUSie)
    nie podpisuje nowych kontraktów i nie zmienia obowiązujących.

    A jednak pojechałem do Gołdapi. Jak do tego doszło?
    Ano wysłałem swoją matkę a ta dostała na narząd ruchu
    właśnie Gołdap, gdzie wcale nie chciała (i raczej nie
    mogła akurat wtedy) jechać. :) Tym oto sposobem
    dowiedziałem się, że można jechać także do Gołdapi.

    Inna seria... ;) Sanatorium związane z płucami. Najpierw
    namawiali, tłumaczyli, że kręgosłup to jedna choroba, a astma
    to zupełnie inna, więc i inna transza... Proponowali wyjazd
    nad morze... Następnie ***bez jakiegokolwiek badania*** wniosek
    (pospiesznie, ale poprawnie sporządzony przez alergologa, czyli
    przez lekarza zajmującego się astmą, przez specjalistę) odrzucili
    zaocznie...

    Kserokopiarki wszędzie (w ,,okienkach'') w ZUSie stoją, ale klient
    (płacący składki ZUSowi) nie może z tych kserokopiarek korzystać!
    Niby jasne -- przychodziłby taki jeden z drugim?... ;) Nie... Nie
    o to chodzi. Chodzi o to, że ZUS nie chce skserować przyniesionego
    dokumentu, aby dać petentowi ;) kserokopię z pieczątka ,,wpłynęło''.
    Tłumaczy to tak: kserokopiarka jest na użytek ZUSu; jeśli ktoś chce
    dostać pokwitowanie, musi przyjść z dwoma egzemplarzami.

    Ale (dla równowagi?) gdy przyniesiesz do ZUSu kserokopie dokumentów
    i okażesz oryginały -- ZUS odrzuci kserokopie i skseruje samodzielnie...
    Tłumaczy to tak: przyniesiona kserokopia może nie być wierną kopią oryginału...

    -=-

    Bez wątpienia i ZUS zatrudnia zbyt wielu ,,pracowników'' (nudzących się) i mBank. :)
    ,,Wczoraj'' mBank wprowadził nowy interfejs, ,,dziś'' szuka nowych klientów
    w miejsce utraconych, a ,,jutro'' tych nowych ignoruje/zaniedbuje... Do dziś
    czekam na m@il od mBanku... Najpierw mBank dzwonił (kilkanaście chyba razy)
    do mnie, aby mnie namówić na powrót i obiecał m@il w tej sprawie. Później
    mBank ,,zapomniał'' o m@ilu. Aby było jasne -- szukałem (i szukam nadal)
    także w spamie. :)

    Różnica pomiędzy ZUSem i mBankiem jest widoczna -- nie musimy korzystać z usług
    mBanku.

    Moja wizje ;) rychłej ;) przyszłości? ZUS zostanie zlikwidowany, ale w jego
    miejsce powstanie TUS. Towarzystwo Ubezpieczeń Społecznych. ;) Albo -- MUS,
    czyli Miłosierne Ubezpieczenia Społeczne. ;)

    A dlaczego uważam, że ZUS zostanie wkrótce zlikwidowany? Dlatego, że ZUS
    ma ponad 2 razy większe zadłużenie niż rząd RP, przez co likwidacja ZUS
    jest po prostu konieczną reformą. ;)

    -=-

    Rezygnowałem z Delfinka -- 3 różne osoby dały mi 3 różne wersje.
    Inwestowałem w Radość Życia -- także 3 różne osoby dały 3 różne
    odpowiedzi. Z wielu różnych usług w mBanku rezygnowałem lub/i
    chciałem skorzystać -- zazwyczaj różne osoby dawały mi różne
    odpowiedzi w tej samej sprawie. (osoby, czyli konsultanci mBanku)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'