    From: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - ciekawostka
    Date: Wed, 25 Jun 2003 12:32:58 +0000 (UTC)

    Piotr Solarz <p...@...pl> napisał(a):

    > To w przypadku firmy jeszcze ma sens np. jak kupujesz coś nowego. Ale
    > przelej komuś prywatnemu pieniądze na konto, a potem dochodź, że miał Ci coś
    > sprzedać.
    >
    > Piotrek

    Zaraz, czy my żyjemy w tym samym kraju?

    Przede wszystkim to robiąc zakup powyżej pewnej kwoty (szczegółów nie znam,
    ale chyba ok. 10.000 zł) - nie wolno Ci zapłacić gotówką, musisz przelewem.

    Ale załóżmy, że lejesz na prawo, w końcu nic bankom do tego. Kupujesz coś od
    gościa (np. za te 50.000 zł.) i idziesz do niego z kasą w walizeczce to co?
    Kaska za towar i spadamy? Żadnych umów, notariuszy itp.? Jakie to zakupy za
    taką kasę robi się w ten sposób? To właśnie przelew, po wcześniejszym
    notarialnym podpisaniu umowy, jest najbezpieczniejszy. Zresztą przy niższych
    kwotach bez umowy też jest bezpieczniej bo w systemie zostają informacje
    komu, kiedy, ile kasy itd. przelałeś. Do tego jak gość ma konto w mBanku to
    sobie tej kasy nie wypłaci tak od razu i nie zniknie, sam o tym piszesz, no
    nie?
    A gotówka? Ktoś Cię może najwyżej skroić jak ją sobie w banku wypłacisz,
    takie rzeczy się zdarzają, pewnie nie Tobie, bo Ty sprytny przecież jesteś.

    Po drugie, napisz mi, skoro tak znasz się na bankach i wróżeniu przyszłości,
    w którym z banków będziesz miał konto za rok (zakłądam, że to będzie
    najlepsze na rynku - tańsze od mBanku, dostępne bez przerw i kolejek itd.). A
    jak się pomylisz to chętnie przyjmę od Ciebie odszkodowanie. Zgodnie z Twoją
    logiką będzie mi się należało jak nic. Ale ta logika to mi z daleka wygląda
    na logikę gościa, który nie wie jeszcze jak wygląda 50.000 i do czego służy.
    A niestety w Polsce 50.000 to nie w każdej sytuacji jest to samo co 500×100
    zł.

    Pozdrawiam
    Szymon