  • Data: 2003-06-25 13:04:08
    Temat: Re: mBank - ciekawostka
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bdc4pq$qje$1@inews.gazeta.pl...

    > Zaraz, czy my żyjemy w tym samym kraju?
    >
    > Przede wszystkim to robiąc zakup powyżej pewnej kwoty (szczegółów nie
    znam,
    > ale chyba ok. 10.000 zł) - nie wolno Ci zapłacić gotówką, musisz
    przelewem.

    Pewny jesteś, że to 10.000 zł ?

    > Ale załóżmy, że lejesz na prawo, w końcu nic bankom do tego. Kupujesz coś
    od
    > gościa (np. za te 50.000 zł.) i idziesz do niego z kasą w walizeczce to
    co?

    W walizce nosić 250 banknotów ?

    > Kaska za towar i spadamy? Żadnych umów, notariuszy itp.? Jakie to zakupy
    za
    > taką kasę robi się w ten sposób? To właśnie przelew, po wcześniejszym
    > notarialnym podpisaniu umowy, jest najbezpieczniejszy. Zresztą przy
    niższych
    > kwotach bez umowy też jest bezpieczniej bo w systemie zostają informacje
    > komu, kiedy, ile kasy itd. przelałeś. Do tego jak gość ma konto w mBanku
    > sobie tej kasy nie wypłaci tak od razu i nie zniknie, sam o tym piszesz,
    no
    > nie?

    To jest najrozsądniejsze wyjście. Znajomy jak sprzedawł autko zaparkował je
    pod Bankiem poszedł razem z kupującym do Banku podpisali umowę ten wpłacił
    pieniążki na konto i odjechał samochodem.

    > Po drugie, napisz mi, skoro tak znasz się na bankach i wróżeniu
    przyszłości,
    > w którym z banków będziesz miał konto za rok (zakłądam, że to będzie
    > najlepsze na rynku - tańsze od mBanku, dostępne bez przerw i kolejek
    itd.).

    Najprawdopodobniej w Eurobanku, w koncu lokalny partiotyzm do czegoś
    zobowiązuje :-) Obecnie we Wrocławiu Lukas ma najlepiej zorganizowaną sieć.
    Jak ruszy Eurobank zobaczę. Z Lukasa jestem zadowolony, ale jak pisałem po
    zdobyciu iluś tam pieniążków od ludzi po zmieniali warunki gdyż Bank musi
    zarabiać na siebie. Spadło zainteresowanie kredytami to i procenty niższe
    oraz "zaporowe" minimalne lokaty. Piszę o lokatach, gdyż na RORze jest sens
    trzymać tylko tyle gotówki ile jest aktualnie potrzebne. Ot możesz zgubić
    kartę lub coś podobnego.

    Nie zrozumiałeś mnie jednak dobrze do końca. Otóż, warunki w Bankach się
    zmieniają i takie informacje jak podał 'Amara' choć prawdziwe dziś jutro
    mogą być całkiem inne. Jeśli o mnie chodzi to ważne jest by Bank oprócz
    dostępu wirtualnego oferował w razie potrzeby również dostęp rzeczywisty.
    Dodatkowo opłaty były jak najniższe. Oprocentowanie nie gra roli bo przy
    obecnym nie widzę dużej różnicy pomiędzy Bankami, gdyż z małej sumy mały
    zysk dużą nie inwestuję się w całości do Banku ale rozdziela.

    Zareagowałem jedynie tylko dla tego, że na tej grupie stara się z robić z
    mBanku Bank guru. A takim nie jest. Nie wiem czy zauważyłeś ale napisz coś
    na mBank, a odrazu zrobi się dyskusja :-)

    Piotrek