  • 11. Data: 2004-01-29 09:43:23
    Temat: Re: mBank - automatyczna splata KK (quiz)
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Dave " <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:bvai1h$4db$1@inews.gazeta.pl...

    > wiem ze robi c) ale wg mnie powinien zrobic a) dlatego ze moge splacic
    karte
    > przelewem z innego konta a nie chce nadplacac 5%

    Nie zgodzę się. Jeśli brak jest środków, to ciężko, żeby komputer domyślał
    się, że idzie do niego jakiś przelew, tym bardziej, że w większości
    przypadków nie idzie (bo jakby użytkownik planował wysłać przelew, to nie
    ustawiałby autmagicznej spłaty). A i jeszce jedno - skoro do chwili
    automatycznej spłaty nie wpłynął przelew, to i tak już nie zdąży wpłynąć
    przed upływem terminu. Tak więc spłata w ogóle by nie następowała i
    naliczana byłaby kara - a to wszystko mimo posiadania na koncie środków na
    spłatę minimalną. Nie, takie rozwiązanie byłoby kompletnie bez sensu.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2004-01-29 10:43:11
    Od: "Dave " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> napisał(a):

> [...]
    > się, że idzie do niego jakiś przelew, tym bardziej, że w większości
    > przypadków nie idzie (bo jakby użytkownik planował wysłać przelew, to nie

    nie zgodze sie. Ja ustawilbym automatyczna splate 100% defaultowo po to by
    najpierw probowac splacac z konta. Ale moga zdarzyc sie przypadki ze forsa
    bedzie na koncie w innym banku a nie w mbanku (a chyba teraz coraz czesciej
    tak bedzie po wprowadzeniu oplat...) i wtedy nie ma sensu splacac z konta w
    mbanku skoro mozna bezposrednio splacac z innego banku.

> [...]
    > naliczana byłaby kara - a to wszystko mimo posiadania na koncie środków na
    > spłatę minimalną. Nie, takie rozwiązanie byłoby kompletnie bez sensu.

    splata nastepowalaby bezposrednio na rachunek karty a nie na ekonto - czy tez
    moze w mbanku nie ma osobnego rachunku karty (?) w co nie wierze bo kk mozna
    wszak miec bez posiadania ekonta.

    D.

  • 13. Data: 2004-01-29 11:51:45
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > tak bedzie po wprowadzeniu oplat...) i wtedy nie ma sensu splacac z konta
    > mbanku skoro mozna bezposrednio splacac z innego banku.

    Tak jak pisałem - jeśli przelew nie wpłynął do momentu automatycznego
    pobrania kasy, to już nie wpłynie przed upływem terminu płatności, więc to
    co piszesz jest bez sensu.

> [...]
    tez
    > moze w mbanku nie ma osobnego rachunku karty (?) w co nie wierze bo kk

    Jest osobny rachunek karty i _trzeba_ posiadać ekonto (tak samo jak w
    Multibanku multikonto), żeby dostać KK.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 14. Data: 2004-01-29 14:15:01
    Od: "Dave " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > czesciej
    >
    > Tak jak pisałem - jeśli przelew nie wpłynął do momentu automatycznego
    > pobrania kasy, to już nie wpłynie przed upływem terminu płatności, więc to
    > co piszesz jest bez sensu.

    przelew wplynal do momentu pobrania kasy (np. I sesja dnia XX). To wtedy
    (wieczorem dnia XX) nie nastapi automatyczne sciagniecie kasy bo wczesniej
    splynela z innego konta ? Jesli tak to system jest swietny. A jesli nastapila
    splata powiedzmy kwoty minimalnej z innego konta to co zrobi wieczorem system
    majac ustawiona splate na 100% jesli sa pieniadze na koncie ? Sciagnie 100%,
    95% czy wcale ?

    > tez
    > mozna
    >
    > Jest osobny rachunek karty i _trzeba_ posiadać ekonto (tak samo jak w
    > Multibanku multikonto), żeby dostać KK.

    wiec splata moze nastapic z pominieciem ekonta.

    D.

  • 15. Data: 2004-01-29 14:17:25
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > przelew wplynal do momentu pobrania kasy (np. I sesja dnia XX). To wtedy
    > (wieczorem dnia XX) nie nastapi automatyczne sciagniecie kasy bo wczesniej
    > splynela z innego konta ?

    Oczywiście, że nastąpi automatyczna spłata.

> [...]
    system
    > majac ustawiona splate na 100% jesli sa pieniadze na koncie ? Sciagnie

    Ściągnie resztę, czyli 95%. Tak samo zachowa się jeżeli wczesniej ręcznie
    spłaciłeś częśc zadłużenia karty.

    > wiec splata moze nastapic z pominieciem ekonta.

    Nie. W mbanku rachunek karty=ekonto.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 16. Data: 2004-01-29 14:38:43
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Oczywiście, że nastąpi automatyczna spłata.

    No coś Ty? Jak zadłużenia nie będzie, to spłata nie nastąpi.

    > Nie. W mbanku rachunek karty=ekonto.

    Jestes pewna? Jest inaczej niż w Multi?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 17. Data: 2004-01-29 14:46:19
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > wczesniej

    > No coś Ty? Jak zadłużenia nie będzie, to spłata nie nastąpi.

    Zadłużenie na karcie będzie, bo karta nie ma odrębnego rachunku, czyli to że
    przyszedł przelew na ekonto (bo to jest rachunek karty) nie ma zablokuje
    wykonania automatycznej spłaty. Jeżeli zaś przelew z innego konta wpłynie i
    dodatkowo przed ściągnięciem zadłużenia automatem (co ma miejsce ok.20)
    spłacisz kartę "ręcznie", to oczywiście automat nie zadziała (karta została
    spłacona).

    > Jestes pewna? Jest inaczej niż w Multi?

    Nie wiem jak jest w Multi ;-)) W mbanku rachunkiem karty jest ekonto i to
    jest dla mnie koronny argument, że opłaty za ekonto nie zostaną wprowadzone,
    bo musieliby stworzyć dla kart odrębne rachunki ;-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 18. Data: 2004-01-29 14:54:58
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    wprowadzone,
    > bo musieliby stworzyć dla kart odrębne rachunki ;-)))

    Sądzę, że nie byłoby problemu ustawić pobierania opłat tak, żeby pobierało
    tylko osobom, które nie mają kredytówek :)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 19. Data: 2004-01-29 15:41:40
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > chcialbym ostrzec uzytkownikow KK przed tym co mnie spotkalo... w
    > dniu splaty automatycznej na eKoncie mialem zbyt malo srodkow - ok. 90%
    > potrzebnej kwoty (calosci zadluzenia na KK).
    > Pytanie: jak powinien zachowac sie system? (Quiz:)
    > a) nic nie splacic (splata 0%)
    > b) wyczyscic eKonto (splacic 90% zadluzenia)
    > c) splacic kwote minimalna (5%?)
    > d) splacic inna wartosc

    Ten quiz jest mało interesujący, bo przwidłowa odpowiedź jest oczywista...
    mam lepszy:
    Założenia:
    - automatyczna spłata ustawiona na 100%
    - środki na koncie kilkakrotnie przewyższają wartość spłaty
    - dodatkowo konto ma aktywną linię kredytową
    (wielokrotnie wyższą od kwoty do spłaty)

    Pytanie: jak zachował sie system?
    a) nic nie splacił (splata 0%)
    b) splacił 100% zadluzenia
    c) splacił kwote minimalna (5%?)
    d) splacił inna wartość

    Możesz strzelać, w razie trafienia wyniku
    będzie drugi etap quizu :)

  • 20. Data: 2004-01-29 16:07:54
    Od: "Dave " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

    > Nie wiem jak jest w Multi ;-)) W mbanku rachunkiem karty jest ekonto i to
    > jest dla mnie koronny argument, że opłaty za ekonto nie zostaną wprowadzone,
    > bo musieliby stworzyć dla kart odrębne rachunki ;-)))

    obawiam sie ze nie jest to zaden problem. Osobne rachunki juz musza byc
    zalozone po to by w chwili autoryzacji POS komunikowal sie z nimi porownujac
    dostepna kwote z kwota do zaplaty. A to jest zupelnie inna kwota niz jest na
    ekoncie wiec musi sprawdzac to na osobnym rachunku karty. To ze mbank nie
    uwidacznia tych rachunkow na zewnatrz ale zwiazuje je z ekontem nie oznacza
    ze w momencie wprowadzenia oplat za ekonto (platne) nie odsloni osobnych
    rachunkow kart (juz bezplatnych) i nie kaze na nie splacac zadluzenia...

    D.