  • 1. Data: 2004-01-28 23:11:23
    Temat: mBank - automatyczna splata KK (quiz)
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Witam,
    chcialbym ostrzec uzytkownikow KK przed tym co mnie spotkalo. Otoz mam
    ustawione spacanie KK w calosci (wspolczynnik 100%). Jednak akurat w
    dniu splaty automatycznej na eKoncie mialem zbyt malo srodkow - ok. 90%
    potrzebnej kwoty (calosci zadluzenia na KK).
    Pytanie: jak powinien zachowac sie system? (Quiz:)
    a) nic nie splacic (splata 0%)
    b) wyczyscic eKonto (splacic 90% zadluzenia)
    c) splacic kwote minimalna (5%?)
    d) splacic inna wartosc

    i pytanie dodatkowe:
    Czy system powinien wyswietlic komunikat o nieudanej splacie calosci
    zadluzenia zgodnie z dyspozycja?
    A) tak
    B) nie

    Zanim napisze jakie sa prawidlowe odpowiedzi w moim przypadku chcialbym
    zapytac:
    1. jakie wg Was powinno byc prawidlowe dzialanie?
    2. czy algorytm dzialania jest gdzies opisany, lub mozna go jakos
    wydedukowac z jakiejs umowy czy regulaminu?

    Prawidlowe(?) odpowiedzi podam gdy uzbiera sie kilka komentarzy ;)

    Miko

  • 2. Data: 2004-01-28 23:15:19
    Temat: Re: mBank - automatyczna splata KK (quiz)
    Od: "Radek" <r...@n...wp.pl>

  • 3. Data: 2004-01-28 23:20:02
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    MiKo <m...@n...wp.pl> wrote:
    [...]

    Nie mam tam konta, ale tym lepszym bede materialem badawczym ;]

    > Pytanie: jak powinien zachowac sie system? (Quiz:)
    > a) nic nie splacic (splata 0%)

    Mozliwe.

    > b) wyczyscic eKonto (splacic 90% zadluzenia)

    Nie.

    > c) splacic kwote minimalna (5%?)

    Nie.

    > d) splacic inna wartosc

    Mozliwe - 100% i zdebetowac konto.

    > i pytanie dodatkowe:
    > Czy system powinien wyswietlic komunikat o nieudanej splacie calosci
    > zadluzenia zgodnie z dyspozycja?
    > A) tak
    > B) nie

    Zalezy od regulaminowych obowiazków banku oraz jego podejscia do klienta :)

    > Zanim napisze jakie sa prawidlowe odpowiedzi w moim przypadku
    > chcialbym zapytac:
    > 1. jakie wg Was powinno byc prawidlowe dzialanie?

    Wedlug mnie powinien pobrac calosc kasy (bo wlasciciel konta tak
    zadysponowal), zdebetowac rachunek i dopieprzyc kare (bo wlasciciel nie
    pilnowal salda). Ale to tylko moje wyobrazenie, na zasadzie "ja bym to tak
    zrobil", w mB moze byc zupelnie inaczej.

    > 2. czy algorytm dzialania jest gdzies opisany, lub mozna go jakos
    > wydedukowac z jakiejs umowy czy regulaminu?

    Wszystko powinien okreslac regulamin konta i regulamin karty. Kazda
    kombinacja dopuszczalna :)

    --
    uklony - skowi
    skowi at poczta fm

    http://pomoz-bajce.0-700.pl

  • 4. Data: 2004-01-28 23:29:46
    Od: "Radek" <r...@n...wp.pl>

    > Malo... A czy B z drugiego wariantu? I jakie jest uzasadnienie dla c)
    > (regulamin? wlasne doswiadczenie? "bo to oczywiste"?). Prosze o
    > rozszerzenie odpowiedzi ;)

    c jest domyslnie ustawione, mozna sobie zmienic po kontakcie z mlinia.
    co do drugiego wariantu to system powinien, ale pewnie tego nie robi.

  • 6. Data: 2004-01-28 23:52:25
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MiKo" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Malo... A czy B z drugiego wariantu? I jakie jest uzasadnienie dla c)
    > (regulamin? wlasne doswiadczenie? "bo to oczywiste"?). Prosze o

    Można powiedzieć że to oficjalna wypowiedż pracownika mBanku;
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=932
    56&t=93256&v=t

  • 7. Data: 2004-01-28 23:53:41
    Od: "@ LUZYTA gazeta.pl" <""luzyta\"@ LUZYTA gazeta.pl">

    1 - c
    2 - w tej chwili nie jestem pewna, może tak?

    Możesz znaleźć stosowny opis na blogu mBanku:
    http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0011

    Też na mforum kiedyś obdyskutowywano temat i podawano informacje o
    zmianach w działaniu automatycznej spłaty.

    --
    luzyta

  • 8. Data: 2004-01-29 01:04:20
    Temat: Re: mBank - automatyczna splata KK (quiz - odpowiedzi)
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    @ wrote:
> [...]
    >
    > Też na mforum kiedyś obdyskutowywano temat i podawano informacje o
    > zmianach w działaniu automatycznej spłaty.

    OK, dzieki za informacje ;) W moim przypadku prawidlowe odpowiedzi to
    c-B, czyli splata minimalna (5%) oraz brak jakiegokolwiek komunikatu.
    O ile c) jest dla mnie OK (nie wiedzialem, i twierdze ze dla Kowalskiego
    - nawet z dostepem do sieci - ta wiedza nie jest oczywista), o tyle brak
    komunikatu w tym przypadku to wielki blad. Przeciez nie zostala wykonana
    zlecona przeze mnie operacja, a o ile rozumiem idee komunikatow, wlasnie
    powinienem byc o tym powiadomiony.

    Przy tej okazji nachodza mnie 2 refleksje. Po pierwsze czemu bank nie
    udostepnia w opracowanej i dostepnej formie informacji takich jak ta?
    Jesli nie ma czasu i zasobow na tworzenie takich opracowan, moglby
    chodziasz skopiowac lub podlinkowac w/w strony w swoim FAQ.
    Po drugie: jak widac jedna z mocniejszych stron mBanku byli jego
    uzytkownicy, ktorzy "pomogli w potrzebie" - jesli mBankowi czegos
    brakowalo, uzytkownicy dodali odpowiednie strony informacyjne, lub
    "wymusili" odpowiedz pracownika banku na forum (no za to akurat trzeba
    mBank pochwalic, ze jednak czasami odpowiada, i ze odpowiedzi sa
    dostepne dla wszystkich - a w kazdym razie tych co wytrwale szukaja).
    Obawiam sie ze ostatnia zmiana filozofii mBanku (czyli podejscie do
    klientow skutkujace wprowadzonymi oplatami) moze spowodowac odplyw
    takich chetnych do pomocy uzytkownikow. To tak jakby mBank zamienil
    domene z .org na .com (linuxowcy zrozumieja analogie ;) )

    Miko

  • 9. Data: 2004-01-29 08:50:36
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    Użytkownik "@ LUZYTA gazeta.pl" <""luzyta\"@ LUZYTA gazeta.pl"> napisał w
    wiadomości news:bv9hms$5e0$1@topaz.icpnet.pl...
    > 1 - c
    > 2 - w tej chwili nie jestem pewna, może tak?
    >
    > Możesz znaleźć stosowny opis na blogu mBanku:
    > http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0011

    Dodam, że informacje jakie tam zamieściłem są potwierdzone przez dwie osoby
    z mBanku, w tym jedną zjmującą się kartami.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 10. Data: 2004-01-29 08:59:29
    Od: "Dave " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MiKo <m...@n...wp.pl> napisał(a):
    > Pytanie: jak powinien zachowac sie system? (Quiz:)
    > a) nic nie splacic (splata 0%)
    > b) wyczyscic eKonto (splacic 90% zadluzenia)
    > c) splacic kwote minimalna (5%?)
    > d) splacic inna wartosc

    wiem ze robi c) ale wg mnie powinien zrobic a) dlatego ze moge splacic karte
    przelewem z innego konta a nie chce nadplacac 5%

    > i pytanie dodatkowe:
    > Czy system powinien wyswietlic komunikat o nieudanej splacie calosci
    > zadluzenia zgodnie z dyspozycja?
    > A) tak
    > B) nie

    zawsze powinien informowac o nietypowych sytuacjach. Ale jak to w zyciu bywa
    systemy maja swoje braki...

    D.