  • 1. Data: 2004-01-28 21:06:39
    Temat: mbankowym uciekinierom ostrzeżeń par
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Ano, zajmując w całej sprawie dość neutralne podejście, pozwolę sobie
    zwrócić ewakuującym się ex-pretorianom uwagę na parę spraw zanim się
    sparzą.

    1) Nie w każdym banku wszystko jest 'online'. W szczególności, nie w
    każdym banku od razu po przelaniu pieniędzy na rachunek można je
    wypłacić z bankomatu i nie w każdym wypłaty z bankomatów czy
    transakcje sklepowe są od razu widoczne przez internet. W
    szczególności tak Lukas jak VW mają tu swoje wstydliwe strony...

    2) Nie w każdym banku można otworzyć w ramach konta kilka rachunków.

    3) Nie w każdym banku zlecone przelewy wychodzą w dniu zlecenia, nie w
    każdym też przelew przychodzący jest księgowany w dniu w którym
    przyszedł.

    4) Nie każdy bank pozwala na dostęp przez całą dobę.

    5) Nie każdy bank ma callcentre.

    6) Serwisy internetowe różnych banków są bardzo różne i oferują bardzo
    nierówną funkcjonalność. Tak w sprawach dużych (nie wszędzie da się
    inwestować w fundusze czy brać kredyt), jak średnich (nie wszędzie
    da się zlecić np. zlecenie stałe a jeśli już da się zlecić, nie
    wszędzie można z nim potem coś zrobić) i małych (bardzo różna bywa
    choćby szczegółowość historii rachunku).

    Itd itp etc. Pewna nowoczesność mbanku (zresztą także inteligo) wyraża
    się nie tylko w wirtualności...

  • 2. Data: 2004-01-28 21:40:46
    Temat: Re: mbankowym uciekinierom ostrzeżeń par
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Marcin Kasperski wrote:

    > 2) Nie w każdym banku można otworzyć w ramach konta kilka rachunków.

    z tego co slyszalem to w mBanku takze nie mozna :-)

    --

    GideoN

    ----------------------------------
    usun [NO_SPAM] aby napisac do mnie
    ----------------------------------

  • 3. Data: 2004-01-28 21:43:38
    Od: t...@p...onet.pl

    Coś mi to przypomina, subtelny nacisk aby nie rezygnować z mbanku.
    Proponuje jeszcze dodać.

    I. Nie w każdym banku pobierają 0,50 PLN za przelew w Internecie (ale więcej).
    II. Nie w każdym banku dostaniecie tak wysokie oprocentowanie jak w mbanku.
    III Nie w każdym banku będziecie mieli tyle bezpłanych bankomatów
    itd.
    Stąd
    WNIOSEK.
    Należy zostać w mbanku.

    Tensor1

  • 4. Data: 2004-01-28 22:01:15
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Coś mi to przypomina, subtelny nacisk aby nie rezygnować z mbanku.

    Hmm, jeśli mógłbym być posądzony o interes w wspieraniu jakiegoś banku
    wirtualnego, to byłby to bank inny niż mbank ;-) A poważniej, do
    napisania postu zachęciły mnie zauważone właśnie wyrazy zaskoczenia,
    że w VW nie ma kont wspólnych - więc machnąłem parę rzeczy ku
    ostrzeżeniu osób którym może się wydawać iż wszystkie banki są takie
    same a różnią się tylko prowizjami.

    (osobiście przeżywałem swego czasu paniczną ucieczkę - zwiewałem z
    handlobanku po citizniszczarce, przeszedłem przez Śląski i mbank,
    otarłem się o multi, ostatecznie wyhamowałem w inteligo i tego konta
    obecnie głównie używam)

> [...]
    > II. Nie w każdym banku dostaniecie tak wysokie oprocentowanie jak w mbanku.
    > III Nie w każdym banku będziecie mieli tyle bezpłanych bankomatów

    Bywają też prowizje za rzeczy typu prowadzenie rachunku, posiadanie
    karty, wyciąg, zmianę pinu czy hasła, kartę kodów czy token, ... Ale
    akurat prowizje i oprocentowanie chyba się przy migracji zauważa. Z
    różnicami w funkcjonalności jest gorzej.

    > Stąd
    > WNIOSEK.
    > Należy zostać w mbanku.

    Niekoniecznie. Ale warto się zastanowić. Insza inszość że w obecnym
    stanie nie widzę sensu zamykania rachunku w mbanku nawet przez
    groszoliczących - sens może ewentualnie mieć otwarcie dodatkowego
    rachunku gdzie indziej.

  • 5. Data: 2004-01-28 22:10:32
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Itd itp etc. Pewna nowoczesność mbanku (zresztą także inteligo) wyraża
    > się nie tylko w wirtualności...

    Witam

    Powiem że mam już dość czytania o mBanku i przelewach
    inni którzy są darmowi i tak wprowadzą kiedyś opłaty
    ja uciekam z Pekao SA do mBanku mam dość 8,50 zł za
    miesiąc i jeszcze za Pekao24.pl dodatkowo rządają 8,50 zł
    a przelew 0,50zł to śmieszna suma moja matka pracuje w banku
    i u niej przelew kosztuje 4 zł w innych bankach
    nie jest lepiej a na na poczcie też nie wesoło.
    Te 50groszy to śmieszna suma przy 4 zł

    Takie jest moje zdanie :)

    Piotr
    Dolnyśląsk

  • 6. Data: 2004-01-28 23:50:25
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Te 50groszy to śmieszna suma przy 4 zł

    Co nie zmienia faktu, ze mbank kiedys mamil nas bezplatnoscia ogolną ...
    A teraz zachodzi od tylu i powoli zaczyna drenowac ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2004-01-28 23:58:12
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Te 50groszy to śmieszna suma przy 4 zł

    >Co nie zmienia faktu, ze mbank kiedys mamil nas bezplatnoscia ogolną ...
    >A teraz zachodzi od tylu i powoli zaczyna drenowac ...

    Witam

    To jest prawda (zwłaszcza jak ktoś siedział w nim od początku)
    ale ja zaczynam dopiero z mBankiem ale jak wszyscy tłumnie
    walili w jego progi niskie to ja byłem sceptyczny i siedziałem w Pekao SA a
    teraz
    nadeszła okazja żeby przenieść się do Mbanku i myślę że się nie zawiodę
    powiem szczerze nie korzystam z przelewów tylko gównie z kart i płatności
    nimi :)

    Piotr
    Dolnyśląsk

  • 8. Data: 2004-01-29 06:13:02
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > nadeszła okazja żeby przenieść się do Mbanku i myślę że się nie zawiodę
    > powiem szczerze nie korzystam z przelewów tylko gównie z kart i płatności
    > nimi :)
    Hmmm to może lepiej byłoby się przenieść do VW , zalety to przede wszystkim
    sporo wyższe oprocentowanie , możliwość założenia subkont(podobnie jak w
    mbanku ekonto i emax) , wszystkie bankomaty w Polsce za darmo(przy wypłatach
    >400zł)!!!! , za darmo utrzymanie konta(w pakiecie standard), token ,
    papierowe wyciągi , przelewy...
    Jest też pewna wada w stosunku do mbanku a mianowicie operacje takie jak
    wypłaty z bankomatu , płatności karta w sklepie nie są od razu widoczne w
    systemie transakcyjnym co przy bardzo dużej ilości operacji może prowadzić
    do małego zamieszania aczkolwiek dla mnie to wada nieistotna.

    Ja się nie tak dawno przeniosłem z mbanku i jestem bardzo zadowolony a konto
    w mbanku na wszelki wypadek leży sobie martwe :)

    Pozdr.

  • 9. Data: 2004-01-29 06:28:48
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    mbanku.
    > III Nie w każdym banku będziecie mieli tyle bezpłanych bankomatów

    Wreszcie sensowne wypowiedzi. Ostatnio już nie chciało się nawet wchodzić na
    fora bankowe.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 10. Data: 2004-01-29 06:56:42
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    8...@c...softax.local,
    Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>:

> [...]
    > że w VW nie ma kont wspólnych - więc machnąłem parę rzeczy ku
    > ostrzeżeniu osób którym może się wydawać iż wszystkie banki są takie

    Zrobiles IMO bardzo pozyteczna rzecz. Pozwolilem sobie zlinkowac Twoj post
    na Forum mBanku, bo drugiego rozczarowania niektorzy dramatyzujacy mogliby
    nie przezyc ;)

    --
    Robert