  • 1. Data: 2003-11-06 08:50:15
    Temat: krotka historia o poleceniu zaplaty - epizod I
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Dzisiejsza opowieść będzie o uruchamianiu Direct Debit, czyli polecenia
    zapłaty.

    Posiadając konto w inteligo, a także w Volkswagen Bank Direct postanowiłem
    upoważnić VWBD do obciążania konta inteligo.

    Wypeniłem na samokopijącym się druczku upoważnienie. Przy okazji ostrzegam
    :-) i przypominam, żeby rozdzielić upoważneinie od odwołania upoważnienia -
    bo kopiuje się na wszystkie kartki. ;-)

    Troszkę czasu zajęło ustalenie co właściwie wpisać w polu identyfikator
    płatności. Chodzi tu o numer rachunku - cały, łącznie ze spacjami,
    myślikami. Ale bez numeru odziału. Co z tego, że nigdzie nikt o tym nie
    informuje - a niech się klient sam trudzi. Tym bardziej, że kratek jest o
    jedną za mało... :-)

    No ale wysyłam. Był to początek października. Dotarło, VWBD zarejestrował
    przyjęcie upoważnienia i wysłał je do inteligo. Nastąpiło to 16-go
    października.

    Teraz zaczyna się najlepsze.

    Regularnie dzwoniłem do VWBD. Zawsze informowano mnie, że bank oczekuje na
    zgodę przesłaną przez inteligo, której do tej pory nie ma. Dzwoniłem do
    inteligo - zarejestrowaliśmy to polecenie zapłaty 16-go października i w tym
    dniu wyraziliśmy zgodę...

    No i dziś - po prawie miesiącu - postanowiłem wgryźć się w temat. Dzwonię do
    inteligo. Widzą, że 16-go października zarejestrowali PZ. To ja się
    dopytuję - i wtedy wysłaliście państwo potwierdzenie wyrażenia zgody do VWBD
    ? Na to usłyszałem, że nie, inteligo nic nie odsyła. I już. Po prostu
    zarejestrowali i czekają na obciążenia, które zrealizują. Ale za cholerę nic
    nie słali, ani słać nie będą... Mam zadzwonić do VW i powiedzieć, że chcę,
    żeby ktoś z VWBD do nich zadzwonił.

    Dzwonię do VWBD. Trafiłem na osobę, która już na starcie wiedziała w czym
    problem. VWBD z upoważnieniem przesyła prośbę o potwierdzenie przyjęcia.
    Dopiero wtedy umożliwia wysyłanie obciążeń. Zgoda ta powinna być wysłana
    faksem, albo pisemnie. Jednak inteligo po prostu zlewa te prośby. Na moje
    pytanie - co robić - usłyszałem, żebym ich męczył - żeby albo wysłali faks,
    albo jeśli 'tak bardzo im się nie chce' - żeby przynajmniej zadzwonili do
    VWBD.

    Jedni zasłaniają się drugimi i spychają odpowiedzialność na drugą stronę...
    A ja mam tego powoli dość...

    CDN...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 2. Data: 2003-11-06 09:05:45
    Temat: Re: krotka historia o poleceniu zaplaty - epizod I
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    > Jedni zasłaniają się drugimi i spychają odpowiedzialność na drugą stronę...
    > A ja mam tego powoli dość...

    problemy wyjasniles - nie rozumiem tylko po co to wszystko ?
    masz jakis kredyt w VW banku do splacenia czy to PZ ma dzialac jako zasilanie
    konta (regularnie na taka sama kwote) a chcesz zaoszczedzic na koszcie przelewu
    z inteligo?
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-11-06 09:07:19
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    | Tym bardziej, że kratek jest o jedną za mało... :-)

    W VWBd coś im liczenie cyferek/kratek nie wychodzi.
    W "Umowie o kartę płatniczą" brakuje 2 kratek na PESEL.

  • 4. Data: 2003-11-06 09:09:35
    Od: "iq" <i...@i...pl>

    Użytkownik blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bod2u9$1ii$...@a...news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Wojciech Nawara"
    >
    > problemy wyjasniles - nie rozumiem tylko po co to wszystko ?

    A moze ustrzec innych przed takimi problemami!

  • 5. Data: 2003-11-06 09:45:16
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl> napisał w wiadomości

    > problemy wyjasniles - nie rozumiem tylko po co to wszystko ?

    Co wyjaśniłem? Dalej nie działa...

> [...]
    zasilanie
    > konta (regularnie na taka sama kwote) a chcesz zaoszczedzic na koszcie

    Ale jeden kit. Chcę mieć PZ z inteligo na VW. VW to oferuje, a inteligo
    obsługuje PZ, więc mam prawo mieć to działające. Bo tak.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 6. Data: 2003-11-06 09:51:23
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]

    zasilanie
    > konta (regularnie na taka sama kwote) a chcesz zaoszczedzic na koszcie

    Poza tym. PZ możesz zlecać jednorazowo na daną kwotę. Czy to przez e-direct,
    czy u konsultanta. Niekoniecznie regularnie.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 7. Data: 2003-11-06 10:23:39
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > inteligo nic nie odsyła. I już. Po prostu zarejestrowali i czekają
    > na obciążenia, które zrealizują. Ale za cholerę nic nie słali, ani

    Nie powiem tego na 100% ale naprawdę nie przypominam sobie by w
    zasadach działania polecenia zapłaty było przewidywane odsyłanie
    takiego papierka. Zresztą po jaką cholerę? Jeżeli bank dłużnika (tu:
    inteligo) nie będzie posiadał zgody na realizację polecenia zapłaty,
    to po prostu odrzuci takie zlecenie.

    Czy ktoś z VWBD powiedział Ci, czym motywują chęć otrzymania
    jakiegokolwiek papierka od banku dłużnika?

  • 8. Data: 2003-11-06 10:45:58
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:874qxh3idw.fsf@cauchy.softax.local...

    > Czy ktoś z VWBD powiedział Ci, czym motywują chęć otrzymania
    > jakiegokolwiek papierka od banku dłużnika?

    Stwierdzili, że oni _proszą_ o to przesyłając upoważnienie. Wystarczy
    zaznaczyć odpowiednią kratkę i odesłać faksem.

    Wg słów VW jest to powszechna praktyka - a jedynie inteligo nie namiętnie
    nie odsyła potwierdzeń.

    Jak jest naprawdę - nie wiem. Nie czytałem 'specyfikacji' DD. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 9. Data: 2003-11-06 10:55:22
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > Jak jest naprawdę - nie wiem. Nie czytałem 'specyfikacji' DD. :-)

    A może od tego należało zacząć ?

  • 10. Data: 2003-11-06 11:23:59
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:bod9as$emk$1@bozon2.softax.com.pl...

    > A może od tego należało zacząć ?

    W prawie bankowym nie znalazłem takich informacji.

    Na www.poleceniezaplaty.pl też nic nie znalazłem...

    No i nie wiadomo kogo ochrzaniać. :-)

    --
    Pozdrawiam,