  • 1. Data: 2003-11-06 07:22:10
    Temat: Małe pytanie?
    Od: "Waldek" <a...@t...nie.mail.pl>

    Witam!
    Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na takie pytanie?
    Czy na promach bałtyckich z Polski do Szwecji jest możliwość płacenia
    kartami płatniczymi np. w restauracji lub sklepie?
    Pozdrowienia
    Waldi

  • 2. Data: 2003-11-06 08:46:47
    Temat: Re: Małe pytanie?
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

    Użytkownik "Waldek" <a...@t...nie.mail.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy na promach bałtyckich z Polski do Szwecji jest możliwość płacenia
    > kartami płatniczymi np. w restauracji lub sklepie?
    Przynajmniej na promie Polonia TAK ale uzywalem tylko kredytowej, nie wiem
    jak z kartami plaskimi, w sklepie czytnik elektroniczny ale wymagaja karty
    embosowanej.
    darek

  • 3. Data: 2003-11-06 18:37:12
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    To samo na promie z Rostoku do Gedser w Danii. Na promach niestety nie ma
    możliwości autoryzacji transakcji (jak widać nawet na duńskich promach są z
    tym problemy). Wynika to pewnie z wysokich kosztów połączeń przez satelitę,
    albo radio. Oczywiście to samo dotyczy sklepów w samolotach. Wniosek: w grę
    wchodzą tylko karty z określonym limitem umożliwiającym dokonanie transakcji
    bez autoryzacji (floor limit). Z tego, co wiem floor limity mają karty
    wypukłe, natomiast VE musi mieć autoryzację na każdą kwotę, więc nie da się
    nią zapłacić, bo sklep na promie raczej nie zapewni kanału zwrotnego do
    autoryzacji, choć teoretycznie w niewielkiej odległości od brzegu można by
    autoryzować przez GSM. Może znajdzie się tu ktoś, kto pracuje w firmach
    żeglugowych i wypowie się, czemu nie da się autoryzować transakcji na
    promach przez radio. Ja za bardzo nie znam się na tym temacie.