  • 1. Data: 2007-09-05 16:47:08
    Temat: kredyty, procenty, raty-spłaty
    Od: "Mr.BLUE" <M...@b...com>

    Witam grupę...
    Mam takie pytanie bo jakos jasnej odpowiedzi nie moge się doszukać.
    Biorę kredyt np. 100 000zł na 30 lat. odsetki wyniosą 100 000zł
    razem daje 200 000zł. Bank zastrzega sobie okres w którym można dokonać
    nadpłaty na 5 lat. oki wszystko jasne.
    I powiedzmy teraz po tych 5 latach chce spłacić całoś kredystu.
    No właśnie całość.
    Czy całość to będzie spłacone (odsetki+kapitał) plus 100 000zł ??
    Czy całość to bedzie te 200 000zł minus spłacone (odsetki+kapitał) ??
    Bo trochę się w tym pogubiłem...
    Z góry dzieki za odpowiedź, Mr.BLUE

  • 2. Data: 2007-09-05 19:54:32
    Temat: Re: kredyty, procenty, raty-spłaty
    Od: aa <a...@a...pl>

    Mr.BLUE wrote:
> [...]
    > Czy całość to będzie spłacone (odsetki+kapitał) plus 100 000zł ??
    > Czy całość to bedzie te 200 000zł minus spłacone (odsetki+kapitał) ??

    Przez 5 lat spłacasz ileś tam kapitału. Po 5 latach płacisz:
    - prowizję od spłaty (np. 50 000zł ;-)
    - pozostałą część kapitału (ca. 95 000zł)
    - odsetki na dany miesiąc(ca. 400zł)
    - inne opłaty manipulacyjne (wpis z księgi wieczystej, notariusz itp.)

  • 3. Data: 2007-09-07 14:10:06
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > - odsetki na dany miesiąc(ca. 400zł)
    > - inne opłaty manipulacyjne (wpis z księgi wieczystej, notariusz itp.)

    i po co bzdury piszusze

    1. to jakis dziwny bank ze 5 lat nic nie powzala robic - to chyba teraz
    nienormalne, bez problemu znalazlem kredyt bez oplac za wczesniejsza splate.
    2. po 5 latach splacasz tyle kapitalu ile zostalo i amen, odsetki za
    wczesniejsze 5 lat juz byly placone przez 5 lat. Trzeba wyliczyc ile wyjdzie
    razem, mysle ze okolo 120tys zalezy jaki kredyt

  • 4. Data: 2007-09-07 20:49:38
    Od: aa <a...@a...pl>

    Robcio wrote:

> [...]
    > wczesniejsze 5 lat juz byly placone przez 5 lat. Trzeba wyliczyc ile wyjdzie
    > razem, mysle ze okolo 120tys zalezy jaki kredyt

    Bawisz się w ataki na osobę? Może by tak merytorycznie...
    Gdzie tam widzisz bzdury? dokładnie w którym miejscu.
    Bo jak narazie to tylko napisałeś o *obecnej* praktyce bankowej a nie
    tej sprzed 5 lat po czym powtórzyłeś moje wpisy.

  • 5. Data: 2007-09-08 08:20:11
    Od: Michał Asman <b...@a...com.pl>

    On 5 Wrz, 18:47, "Mr.BLUE" <M...@b...com> wrote:
> [...]
    > Czy całość to będzie spłacone (odsetki+kapitał) plus 100 000zł ??
    > Czy całość to bedzie te 200 000zł minus spłacone (odsetki+kapitał) ??

    Nie myl pojęć :
    Pożyczając 100 000 zł po 30 latach oddajesz wszystkich kosztów tylko
    100 000 zł odsetek czyli 100%, co daje całkowity średni koszt
    kredytu w skali 3,33% z każdej pożyczonej kwoty.Kapitał który
    pożyczasz NIE JEST KOSZTEM

    Po 5 latach pozostanie sam kapitał do spłaty około 92 212,48 +
    ewentualnie prowizja za wcześniejszą spłatę np. około 1 % da nam
    922,12 zł, jeśli jest taki zapis w umowie. Przy wcześniejszej spłacie
    kredytu banki nie doliczają odsetek.

    zanim spłacisz wcześniej kredyt zastanów sie 500 razy , bo z takiej
    kwoty możesz uzyskać na 8% lokatę w banku.

    radzę poczytaj

    Najczęściej przy zakupie nieruchomości, czy samochodu lub urządzeniu
    mieszkania angażujemy jak najwięcej własnych środków. W tym celu
    likwidujemy swoje zyski z oszczędności, a jeśli nasze środki są
    niewystarczające do zamknięcia transakcji uzupełniamy kredytem. Nie
    jednokrotnie angażujemy swoje środki z oszczędzania żeby mieć tylko
    mniejsze oprocentowanie kredytu o 0,5% czy 2%. Podpisując umowę
    kredytową wybieramy jak najkrótszy okres kredytowania i jeszcze Bank
    nie zdążymy nam go uruchomić myślimy o jak najszybszej jego spłacie.

    Czy tak naprawdę to nam się opłaca?
    więcej na :http://www.waluty.com.pl/a15941-
    nie_mozemy_podchodzic_do_kredytu.html

    Michał Asman
    http://michalasman.bblog.pl/

  • 6. Data: 2007-09-10 11:21:23
    Od: "Mr.BLUE" <M...@b...com>

    Dnia Fri, 7 Sep 2007 16:10:06 +0200, Król doniósł swoim poddanym
    iż Robcio w swoim liście pożegnalnym napisał(a):

    Witam...
    > 1. to jakis dziwny bank ze 5 lat nic nie powzala robic - to chyba teraz
    > nienormalne, bez problemu znalazlem kredyt bez oplac za wczesniejsza splate.

    Tak mi pani powiedziała w moim BANKU ( BGŻ )
    Po tym okresie za wcześniejszą spłatę bank pobierze sobie
    prowizję-opłatę manipulacyjną.
    I już troche się rozejrzłałem i Michał Asman ( w odpowiedzi poniżej )
    też to przytoczył iż biorąc kredyt mieszkaniowy na dłuuugie lata
    mając napływ gotówki lepiej jest ją zainwestować i z zysków
    spłacac kredyt niż spłacić od razu cały kredyt :-)
    Dzięki za odpowiedzi, POZDRAWIAM, Mr.BLUE

  • 7. Data: 2007-09-10 11:32:49
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Mr.BLUE" <M...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > spłacac kredyt niż spłacić od razu cały kredyt :-)
    > Dzięki za odpowiedzi, POZDRAWIAM, Mr.BLUE

    1. dziwny bank, moze to w zamian za inne warunki lepsze niz w innych bankach
    2. wszystko ok, ale pamietaj ze kupujac niby na dlugie lata mieszkanie,
    stwierdzisz ze wyjezdzasz i to sprzedajesz, lub zechcesz kupic wieksze.

  • 8. Data: 2007-09-19 18:29:06
    Od: huba <h...@g...pl>

    On 10 Wrz, 13:32, "Robcio" <r...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mr.BLUE"

    e-developer.org Uporządkowana przestrzń do dyskusji o kredytach
    mieszkaniowych i developerach.