  • 1. Data: 2007-09-05 21:50:59
    Temat: Re: ING i księgowanie zaległych opłat
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Wrz, 23:31, Wojciech Nawara

    > Spytałem w ING. Poniżej przytaczam odpowiedź:
    >
    > <cytat>
    > W odpowiedzi na Pana maila uprzejmie informuję, iż w sytuacji,
    > kiedy na rachunku brak jest wystarczających środków do pobrania
    > prowizji, Bank pobiera kwotę, która aktualnie jest na rachunku.
    > Powoduje to powstanie salda debetowego.

    Wyslales tego sms-a. Pobrali oplate z zerowego konta - jestes na
    minusie.

    > Pozostała część prowizji, pobierana jest po wpływie środków na
    > rachunek.
    > </cytat>

    Wplynely pieniadze - dowalaja kare, za to ze jestes na minusie.

    > Czy ktoś mógłby mi przetłumaczyć z ichniego na nasze? Skoro bank pobiera
    > kwotę, która jest aktualnie na rachunku, a pozostała część
    > prowizji/opłaty później, to przecież NIE powoduje to powstania
    > (niedozwolonego) salda debetowego. Co zatem miał na myśli poeta?

    Wydaje mi sie, ze odtworzylem procesy myslowe odpowiadacza, choc moge
    sie mylic ;)

  • 2. Data: 2007-09-05 22:17:22
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    krzysztofsf pisze:

    > Wydaje mi sie, ze odtworzylem procesy myslowe odpowiadacza, choc moge
    > sie mylic ;)

    1. Nie widzę opłaty za niedozwolone saldo ujemne. Chyba, że jakiś
    monit/coś w tym stylu.
    Pewnie taki debet będzie oprocentowany, ale wartości - szczerze mówiąc -
    nie znalazłem.

    2. Za leguraminem:
    Obciążenia rachunku z tytułu opłat i prowizji nie mające
    pokrycia w saldzie rachunku, powodują powstanie zadłużenia.
    Bank w każdym dniu sprawdza saldo środków na rachunku i pobiera
    kwotę zaległych opłat i prowizji.

    Zatem ja dalej nie rozumiem. Skoro opłaty powodują powstanie zadłużenia,
    to już zostały pobrane - wynikiem tego pobrania jest przecież saldo ujemne.

    Chyba, że to kwestia terminologii - ING twierdzi, że "pobiera z
    pieniędzy *klienta*" dopiero, jak one wpłyną. Bo wcześniej pobrali jakby
    wirtualnie...

  • 3. Data: 2007-09-07 21:07:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    Wojciech Nawara pisze:

> [...]
    >
    > Chyba, że to kwestia terminologii - ING twierdzi, że "pobiera z
    > pieniędzy *klienta*" dopiero, jak one wpłyną. Bo wcześniej pobrali jakby

    Brawo Watsonie ;)
    Jeśli masz u kogoś dług, to przecież tych środków fizycznie nie
    posiadasz, jeno zapis u siebie po stronie Ma, u niego Wn.

    --
    Pete