  • 21. Data: 2006-07-13 06:02:22
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy.. ręce opadają :(
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Jul 2006 05:52:23 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Clouddancer <c...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisała:
    > Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    ><sporo wyciętego tekstu>
    >
    > Oj, czytaj ze zrozumieniem. Nie chce mi się stukać trzeci raz...

    Można i tak.
    Miłego dnia.
    KJ

    Uwolnić słonia !!!

  • 22. Data: 2006-07-13 07:15:00
    Od: fakir <a...@t...onet.pl>

    z tym się zgadzam - możliwe, aczkolwiek tez niezbyt prawdopodobne -
    gdyby jednak nawet, to wtedy koszty kredytu w walucie zrównoważą sie ze
    złotówkowym (mniej wiecej, nie robiłem dokładnych obliczeń, ale zeby
    rata w CHF dorównywała tej złotówkowej w moim przypadku CHF musiałby
    kosztować duuuuuuzzzzooo powyżej 3 zł, nawet biorąc pod uwage wzrost
    oprocentowania w najblizszym czasie kredytu w tej walucie:))

  • 23. Data: 2006-07-13 09:00:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    fakir napisał(a):
> [...]
    > kosztować duuuuuuzzzzooo powyżej 3 zł, nawet biorąc pod uwage wzrost
    > oprocentowania w najblizszym czasie kredytu w tej walucie:))

    Zgadzam się że niezależnie od waluty, przy spadku złotówki koszty rosną
    tu i tu. Tyle że w przypadku CHF rośnie też kapitał do spłacenia.

    Jeżeli zarabiasz w walucie (najlepiej w CHF) i rośnie ci przy tym także
    pensja, to wtedy jest luzik. Ale jeżeli nagle suma do spłacenia ci
    rośnie, a ty wszystko co masz masz w złotówkach, to jesteś po prostu
    nagle biedniejszy o 20% kapitału który ci został do spłacenia.

    p. m.

  • 24. Data: 2006-07-13 09:39:21
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    mvoicem napisał(a):

    > I jeszcze odzywają się zewsząd głosy typu "To nikt nie mógł nas
    > uprzedzić?", "A po co jest ten cały nadzór bankowy, nie po to żeby
    > przewidzieć tego typu rzeczy?", "to czemu nam dali taki wysoki kredyt
    > skoro mogli przewidzieć że nas na to nie będzie stać", programy w
    > Jaworowicz, w tefauenie i w kurierze na TVP3 :)

    Jak się zrobi krach to złotówkowym też się zapali grunt pod nogami.
    Różnicę w koszcie kredytu w CHF i PLN to w sumie moznaby potraktować
    jako w pewnym stopniu zabezpieczenie przed ryzykiem walutowym.
    No to może zabronić ludziom wogóle brania kredytu dla ich dobra,
    zabronic grać na giełdzie, i jeszcze bardzo wileu innych ryzykownych
    rzeczy. Państwo czy ten "Nadzór" powinno trzymać pieczę nad tym bajzlem
    ale na pewno nie powinno w taki bezczelny sposób wpie....ć się w umowy
    zawarte przez dorosłych ludzi.
    Fakt jest taki, że duże banki się zmówiły żeby odciągnąć klientów od
    tych mniejszych. Prosta zagrywka.

    A w kwestii dbania o biednego klienta to wyszło na to, że ten naprawdę
    biedny to teraz kredytu nie dostanie wogóle a ten bogaty będzie miał wybór.
    Kurde jak mogły mi te socjalistyczne słowa się przecisność przez
    klawiaturę :-)

    zch

  • 25. Data: 2006-07-16 09:01:58
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > O ? To masz lokaty w CHF/USD/EUR wyżej oprocentowane niż kredyt w tych
    > walutach ?

    a czemu ci przyszly lokaty do glowy?

  • 26. Data: 2006-07-16 13:48:37
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jul 2006 11:01:58 +0200,
    osoba podpisana: o`rety <o`rety@pl.pl>
    napisała:

    > a czemu ci przyszly lokaty do glowy?

    A jakieś inne instrumenty pozwalające wycofać się w _dowolnym_ momencie
    z inwestycji ?
    KJ

    3rd Law of Computing:
    Anything that can go wr
    fortune: Segmentation violation -- Core dumped

  • 27. Data: 2006-07-17 21:55:21
    Od: " Clouddancer" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A jakieś inne instrumenty pozwalające wycofać się w _dowolnym_ momencie
    > z inwestycji ?
    > KJ

    A kazał ci ktoś trzymać wszystko na lokatach? Miej w walucie odłożone na
    lokatach na powiedzmy 6, 9, 12 miesięcy (lub więcej w zależności
    zapotrzebowania na ryzyko) spłaty kredytu na wypadek zjazdu złotówki, a reszte
    oszczędności inwestuj albo w inne instrumenty w EUR/USD/PLN zależnie od
    preferencji. Lokaty będą Twoim bezpiecznikiem na wypadek spadku złotego, a
    reszta ma pracować w założeniu skuteczniej niż oprocentowanie kredytu w CHF a
    w razie problemów z pracą, łagodzić skutki tego ostatniego.

    Tak przy okazji, dzisiaj przy okazji wizyty w HR pytałem się czy jest to
    prawnie możliwe aby mieć w umowie o pracę zapisane że zarabiasz powiedzmy
    1000EUR i dostawać wypłatę "fizycznie" w PLN po kursie dnia NBP z dnia
    wypłaty, i ponoć coś takiego jest do zrobienia. Jeżeli sobie wynegocjujesz
    taką umowę to śpisz spokojnie i wali cię to co jakiś jeden z 460-ciu z
    Wiejskiej palnie do kamery dziennika telewizyjnego.

    Zresztą daleko nie szukać, podobno sporo kierowców TIRów jest właśnie tak
    wynagradzana, ale to jest niesprawdzona plotka której nie mam jak uwiarygodnić.

    Pzdr,

    CDD