  • Data: 2004-05-09 21:46:18
    Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr Grzegorz Skowroński napisał:

    > A mnie się wydaje*, że jest tak:
    >
    > 1. Transakcja z PIN-em - kasjerka wklepuje dane, klient wklepuje PIN.
    > Jeśli odmowa - wiadomo.
    > Jeśli zgoda - POS drukuje slip z potwierdzeniem.

    Pytanie dodatkowe. Kiedy POS łączy się / rozłącza?
    Inaczej: Klient wpisuje PIN gdy POS jest online, czy zanim wejdzie online ?
    Już kiedyś o to pytałem, ale zapomniałem. :-)

    > 2. Transakcja z podpisem - kasjerka wklepuje dane i czeka
    > Transakcja bez autoryzacji - POS drukuje slip, klient się podpisuje,
    > towar sprzedany.
    > Transakcja z autoryzacją - bank daje zgodę i zakłada blokadę.
    > klient podpisuje, podpis zgodny, towar sprzedany.
    > klient podpisuje, podpis niezgodny, kasjer wysyła cancela.

    No OK. Pytanie czy ten cancel będzie potrafił z marszu zcancelować tą
    blokadę. Obstawiam, że nie. :-)

    > M. in. po to istnieją blokady i rozliczenia z Visy, żeby zminimalizować
    > ilość błędów typu problemy na łączach, niezgodne podpisy, nieumiejętność
    > obsługi POS-a, zwykłe omyłki. Blokada ma to do siebie, że po regulaminowym
    > (bankowym) czasie sama schodzi i nie ma żadnej sprawy. A rozliczenie to już
    > konkretna operacja księgowa, którą trzeba reklamować jeśli coś się nie
    > zgadza.

    Right. Tylko nie za bardzo rozumiem, co chciałeś udowonić powyższym :) -
    jak mniemam to, że faktycznie zawiśnie blokada ?
    Tylko, że wtedy nie rozumiem, o co chodziło Ci w 'A mnie się wydaje*, że
    jest tak', co zasugerowało mi, że nie do końca się ze mną zgadzasz.
    Żądam wyjaśnień. :-)