eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikonto z powiadamianiem SMS › Re: konto z powiadamianiem SMS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.p
    l!not-for-mail
    From: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto z powiadamianiem SMS
    Date: Sun, 09 May 2004 23:46:18 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 34
    Sender: u...@n...info@host-d9ada387.elsat.net.pl
    Message-ID: <c7m8r2$1ab$1@news.onet.pl>
    References: <c7is3o$hek$1@news.onet.pl> <c7j5o9$q98$1@news.onet.pl>
    <c7l0n9$ro7$1@news.onet.pl> <c7l10j$p3t$1@inews.gazeta.pl>
    <c7l9qt$jdt$1@news.onet.pl> <c7larn$jjf$1@inews.gazeta.pl>
    <c7le5i$87n$1@news.onet.pl> <c7levm$pps$1@inews.gazeta.pl>
    <c7lj6e$rnv$1@news.onet.pl> <c7ll1f$30r$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@n...home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-d9ada387.elsat.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1084139170 1355 217.173.163.135 (9 May 2004 21:46:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 9 May 2004 21:46:10 GMT
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.5 (Windows/20040207)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <4...@n...home.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:297716
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Piotr Grzegorz Skowroński napisał:

    > A mnie się wydaje*, że jest tak:
    >
    > 1. Transakcja z PIN-em - kasjerka wklepuje dane, klient wklepuje PIN.
    > Jeśli odmowa - wiadomo.
    > Jeśli zgoda - POS drukuje slip z potwierdzeniem.

    Pytanie dodatkowe. Kiedy POS łączy się / rozłącza?
    Inaczej: Klient wpisuje PIN gdy POS jest online, czy zanim wejdzie online ?
    Już kiedyś o to pytałem, ale zapomniałem. :-)

    > 2. Transakcja z podpisem - kasjerka wklepuje dane i czeka
    > Transakcja bez autoryzacji - POS drukuje slip, klient się podpisuje,
    > towar sprzedany.
    > Transakcja z autoryzacją - bank daje zgodę i zakłada blokadę.
    > klient podpisuje, podpis zgodny, towar sprzedany.
    > klient podpisuje, podpis niezgodny, kasjer wysyła cancela.

    No OK. Pytanie czy ten cancel będzie potrafił z marszu zcancelować tą
    blokadę. Obstawiam, że nie. :-)

    > M. in. po to istnieją blokady i rozliczenia z Visy, żeby zminimalizować
    > ilość błędów typu problemy na łączach, niezgodne podpisy, nieumiejętność
    > obsługi POS-a, zwykłe omyłki. Blokada ma to do siebie, że po regulaminowym
    > (bankowym) czasie sama schodzi i nie ma żadnej sprawy. A rozliczenie to już
    > konkretna operacja księgowa, którą trzeba reklamować jeśli coś się nie
    > zgadza.

    Right. Tylko nie za bardzo rozumiem, co chciałeś udowonić powyższym :) -
    jak mniemam to, że faktycznie zawiśnie blokada ?
    Tylko, że wtedy nie rozumiem, o co chodziło Ci w 'A mnie się wydaje*, że
    jest tak', co zasugerowało mi, że nie do końca się ze mną zgadzasz.
    Żądam wyjaśnień. :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1