  • Data: 2004-05-09 23:35:40
    Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Grzegorz Skowroński napisał:
    > Sądzę, że połączenie nastąpuje po wprowadzeniu PIN-u. A to z prostej
    > przyczyny: po otrzymaniu autoryzacji merczant nie ma specjalnej szansy na
    > to, żeby zmusić klienta do podania prawidłowego PIN-u, a bezsensem
    > ekonomicznym byłoby łączenie się POS-a z bankiem dwa razy.

    Hmmm a mnie się wydaje, że jest tak (zaznaczam, że to tylko takie moje
    dywagacje) -

    1. podajesz kartę, terminal łączy się z centrum autoryzacyjnym a te
    sprawdza, czy jest wystarczająca kwota,

    2. jeśli tak to będąc nadal połączonym (przecież i tak zajmujesz linię)
    wysyła żądanie do zaakceptowania kwoty (musisz zaakceptować na PINpadzie
    jeśli będziesz podawał PIN lub też kasjerka akceptuje przyciskiem na
    terminalu, jeśli klient otrzyma SLIP do podpisu)- w tym momencie
    następuje blokada

    3. potem następuje żadanie wprowadzenia PIN-u - dajmy na to, że PIN musi
    zostać wprowadzony w przeciągu 50 sekund inaczej połączenie z centrum
    zostaje przerwane, do banku zostaje zwrócony komunikat i blokada zostaje
    zdjęta.

    4. jeśli PIN będzie błędny to blokada może zostać na dłużej do
    zweryfikowania transakcji, jeśli nastąpi awaria terminala i/lub zerwanie
    połączenia (bank domyśli się, gdy terminal mu nie odpowie) to blokada
    zostanie zdjęta lub też jeśli terminal jest monitorowany przez centrum
    autoryzacyjne (np. sprawdzają podejrzane transakcje) to blokada może
    zostać do zweryfikowania na dłużej.

    5. po wpisaniu PIN-a i otrzymaniu potwierdzenia zakupu blokada otrzymuje
    jakiśtam status i wisi sobie do czasu rozliczenia transakcji między
    sprzedawcą a bankiem posiadacza karty. Jeśli transakcje zostają szybko
    rozliczone, to i blokada szybko znika.

    Płacąc kartą VE mBanku blokada najczęściej wisi od 3-5 dni (do tygodnia).

    And that's all folks ;-)

    K.