eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikonto z powiadamianiem SMS › Re: konto z powiadamianiem SMS
  • Data: 2004-05-09 22:16:08
    Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info> wrote:
    > Użytkownik Piotr Grzegorz Skowroński napisał:
    >
    >> A mnie się wydaje*, że jest tak:
    >>
    >> 1. Transakcja z PIN-em - kasjerka wklepuje dane, klient wklepuje PIN.
    >> Jeśli odmowa - wiadomo.
    >> Jeśli zgoda - POS drukuje slip z potwierdzeniem.
    >
    > Pytanie dodatkowe. Kiedy POS łączy się / rozłącza?

    Po wprowadzeniu zapytania z kwotą lub z kwotą i PIN-em, jeśli karta go
    żądała.*

    > Inaczej: Klient wpisuje PIN gdy POS jest online, czy zanim wejdzie
    > online ? Już kiedyś o to pytałem, ale zapomniałem. :-)

    A zerknij no do archiwum, bo sam nie wiem na pewno :)
    Sądzę, że połączenie nastąpuje po wprowadzeniu PIN-u. A to z prostej
    przyczyny: po otrzymaniu autoryzacji merczant nie ma specjalnej szansy na
    to, żeby zmusić klienta do podania prawidłowego PIN-u, a bezsensem
    ekonomicznym byłoby łączenie się POS-a z bankiem dwa razy.

    >> 2. Transakcja z podpisem - kasjerka wklepuje dane i czeka
    >> Transakcja bez autoryzacji - POS drukuje slip, klient się
    >> podpisuje, towar sprzedany.
    >> Transakcja z autoryzacją - bank daje zgodę i zakłada blokadę.
    >> klient podpisuje, podpis zgodny, towar sprzedany.
    >> klient podpisuje, podpis niezgodny, kasjer wysyła cancela.
    >
    > No OK. Pytanie czy ten cancel będzie potrafił z marszu zcancelować tą
    > blokadę. Obstawiam, że nie. :-)

    Teoretycznie powinien.*

    >> M. in. po to istnieją blokady i rozliczenia z Visy, żeby
    >> zminimalizować ilość błędów typu problemy na łączach, niezgodne
    >> podpisy, nieumiejętność obsługi POS-a, zwykłe omyłki. Blokada ma to
    >> do siebie, że po regulaminowym (bankowym) czasie sama schodzi i nie
    >> ma żadnej sprawy. A rozliczenie to już konkretna operacja księgowa,
    >> którą trzeba reklamować jeśli coś się nie zgadza.
    >
    > Right. Tylko nie za bardzo rozumiem, co chciałeś udowonić powyższym
    > :) - jak mniemam to, że faktycznie zawiśnie blokada ?

    To nie dowód, to stwierdzenie :) Chodziło mi o to, że sama blokada to
    jeszcze nie transakcja (służy tylko zabezpieczeniu interesów banku) więc po
    otrzymaniu cancela lub na własne życzenie bank sam może ją zdjąć.

    > Tylko, że wtedy nie rozumiem, o co chodziło Ci w 'A mnie się wydaje*,
    > że jest tak', co zasugerowało mi, że nie do końca się ze mną zgadzasz.

    Odpisywałem do Ciebie i Bartola.
    A chodziło mi o:

    "W kazdym razie blokada powinna byc zakladana po potwierdzeniu dokonania
    transakcji, a nie przed. Nie wiem dlaczego tego nie zrobili"
    <c7l10j$p3t$1@inews.gazeta.pl>

    "zapytanie jest wysyłane przed podpisywaniem się / PINowaniem..."
    <c7l9qt$jdt$1@news.onet.pl>

    A czy blokada faktycznie będzie wisieć, to zależy IMHO od wysłania cancela i
    od tego, czy bank będzie umiał to obsłużyć i zdjąć blokadę.

    > Żądam wyjaśnień. :-)

    A Cię proszę :)

    *nadal nie jestem pewny :)


    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1