  • 1. Data: 2002-01-19 21:52:01
    Temat: konto w USA
    Od: "Speedy" <p...@t...net.pl>

    Witam !!!

    Czy można założyć konto bankowe w USA, będąc obywatelem polskim?

    Dzękuję z góry za odpowiedź

    Speedy

  • 2. Data: 2002-01-19 22:00:18
    Temat: Re: konto w USA
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    > Czy można założyć konto bankowe w USA, będąc obywatelem polskim?

    na razie nie - tzn mozna ale za zgoda nbp - duzo problemow

    ale juz od pazdziernika bez problemu i bez zadnych zezwolen

    pozdrawiam,
    jelen

  • 3. Data: 2002-01-19 22:13:30
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > na razie nie - tzn mozna ale za zgoda nbp - duzo problemow
    >
    > ale juz od pazdziernika bez problemu i bez zadnych zezwolen

    Pewien jestes, ze to dotyczy USA, a nie tylko UE???

    BTW - JEsli jestes w USA - mieszkasz tam przez jakis czas (masz pozwolenie
    na pobyt) - mozesz sobie konto zaloyzc. po przyjezdzie do Polski zgodnie z
    prawem masz jej jednak zamknac.

  • 4. Data: 2002-01-19 22:47:28
    Od: "Arek G." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Speedy" <p...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    > Witam !!!
    >
    > Czy można założyć konto bankowe w USA, będąc obywatelem polskim?

    Ja nie mialem zadnych problemow (5 lat temu). Otwierasz na zwykly dowod -
    prawo jazdy (musisz byc zameldowany). Nie wiem czy mozna na paszport???

    Pozdrawiam
    Arek

  • 5. Data: 2002-01-19 23:20:12
    Od: "Radek G." <r...@w...pl>

> [...]
    > na pobyt) - mozesz sobie konto zaloyzc. po przyjezdzie do Polski zgodnie z

    ???
    pierwsze slysze o tym zamknieciu
    ja mam 2 konta:
    first union i citibank.
    wyplacam sobie kase w polsce przez bankomaty i nikt sie nie czepia.
    przy zalozeniu tez nie robili problemow.
    pokazalem paszport, prawo jazdy i (w citibanku) zielona karte. (wszystko
    legalne, cala rodzina mieszka w usa).
    jezdze sobie w kazde wakacje popracowac co nieco i zarobic, a konta sa mi
    potrzebne zeby deponowac czeki.
    a co ma do tego prawo polskie, czy ja mam konta w usa czy nie? z tym ze
    jestem rowniez rezydentem usa :)
    pzdr

  • 6. Data: 2002-01-20 09:50:36
    Od: Jan Słupicki <j...@p...pl>

    [...]
    > a co ma do tego prawo polskie, czy ja mam konta w usa czy nie? z tym ze
    > jestem rowniez rezydentem usa :)

    Jeśli masz polskie obywatelstwo to musisz mieć zgodę
    NBP na założenie konta za granicą - takie są niestety
    przepisy. Co do sankcji grożących za to to niestety nic
    nie wiem (a chętnie bym się dowiedział).

    --
    Jan Słupicki

  • 7. Data: 2002-01-20 09:55:27
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radek G." <r...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:a2ddo1$iik$1@news.tpi.pl...
    > ja mam 2 konta:
    > first union i citibank.
    > wyplacam sobie kase w polsce przez bankomaty i
    nikt sie nie czepia.

    Hmm ...to chyba dobry sposób na transfer
    pieniędzy, ograniczeniem jest pewnie limit na
    kartę ale ... :-)))
    Sark

  • 8. Data: 2002-01-20 10:02:48
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Ha, ja finansow i bankowosci nie studiuje ;) ale Internet to prawdziwy
    skarb:

    Art. 11. 1. Rezydenci są obowiązani zapewnić niezwłoczny transfer z
    zagranicy posiadanych wartości dewizowych lub krajowych środków płatniczych,
    z wyłączeniem środków zgromadzonych na rachunkach, o których mowa w art. 9
    pkt 6.

    2. Jeżeli rezydent będący osobą fizyczną uzyskał wartości dewizowe w czasie
    pobytu za granicą, jest obowiązany zapewnić transfer z zagranicy wartości
    dewizowych pozostających w jego dyspozycji w terminie dwóch miesięcy od dnia
    powrotu do kraju.

    Pelny tekst ustawy:

    z dnia 18 grudnia 1998 r.

    Prawo dewizowe.

    (Dz. U. Nr 160, poz. 1063)

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/1063.htm

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 9. Data: 2002-01-20 13:56:52
    Od: "Radek G." <r...@w...pl>

    > Jeśli masz polskie obywatelstwo to musisz mieć zgodę
    > NBP na założenie konta za granicą - takie są niestety
    > przepisy. Co do sankcji grożących za to to niestety nic
    > nie wiem (a chętnie bym się dowiedział).

    ale jesli nikt o tym nie wie, to co wtedy. jesli nie chce byc lojalnym
    obywatelem i nie zglosze tego?
    chyba ze rejestruja wyplaty z bankomatow, ale ten "proceder" trwa juz ponad
    2 lata i nic.
    a moze chodzi o tych turystycznych??? bo ja jako rezydent, zgodnie z prawem
    amerykanskim moge miec tyle kont w usa ile tylko chce.
    pzdr

  • 10. Data: 2002-01-20 14:09:08
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > ale jesli nikt o tym nie wie, to co wtedy. jesli nie chce byc lojalnym
    > obywatelem i nie zglosze tego?

    A nic :) Jak tylko bym gdzies wyjechal - zalozylbym konto i go nie
    likwidowal w zadnym razie :)