  • 11. Data: 2002-01-20 17:29:30
    Temat: Re: konto w USA
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "AMRA" <a...@a...com>
> [...]
    > skarb:
    > Art. 11. 1. Rezydenci są obowiązani zapewnić niezwłoczny transfer z
    > zagranicy posiadanych wartości dewizowych lub krajowych środków płatniczych,
    > z wyłączeniem środków zgromadzonych na rachunkach, o których mowa w art. 9
    > pkt 6.
    > 2. Jeżeli rezydent będący osobą fizyczną uzyskał wartości dewizowe w czasie
    > pobytu za granicą, jest obowiązany zapewnić transfer z zagranicy wartości
    > dewizowych pozostających w jego dyspozycji w terminie dwóch miesięcy od dnia

    Troche nieaktualne, bo była nowelizowana ;]

    I jeszcze troszkę przepisów karnych:

    Kodeks karny skarbowy:
    Art. 100. § 1. Rezydent, który bez wymaganego zezwolenia dewizowego
    albo wbrew jego warunkom dysponuje wartościami dewizowymi lub
    krajowymi środkami płatniczymi posiadanymi za granicą w sposób
    niezapewniający ich niezwłocznego transferu z zagranicy,
    podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych.
    § 2. Tej samej karze podlega rezydent, będący osobą fizyczną, który
    bez wymaganego zezwolenia dewizowego albo wbrew jego warunkom
    dysponuje wartościami dewizowymi uzyskanymi w czasie pobytu za granicą
    w sposób niezapewniający ich transferu z zagranicy w wymaganym
    terminie.
    § 3. Jeżeli kwota wartości dewizowych lub krajowych środków
    płatniczych, o których mowa w § 1 lub 2, nie przekracza ustawowego
    progu, sprawca
    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2002-01-20 19:03:36
    Od: "Pawel Prusinski" <i...@a...net.pl>

    Użytkownik "jelen" <j...@j...prv.pl> napisał w wiadomości

    > na razie nie - tzn mozna ale za zgoda nbp - duzo problemow
    >
    > ale juz od pazdziernika bez problemu i bez zadnych zezwolen
    >
    > pozdrawiam,
    > jelen

    Witam
    Czyli bedąc obywatelem Polski będę mógł legalnie zalożyć konto w USA bez
    problemów z ich strony ani naszej?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 13. Data: 2002-01-20 19:22:26
    Od: andy_k <andyk@spamprotector_cyberspace.org>

    On Sun, 20 Jan 2002 11:02:48 +0100, "AMRA" <a...@a...com> wrote:

    >Ha, ja finansow i bankowosci nie studiuje ;) ale Internet to prawdziwy
    >skarb:

    Jest tez o tym oczywiscie w faqu:
    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=31&start=1

    ak

  • 14. Data: 2002-01-20 19:27:18
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Pawel Prusinski" <i...@a...net.pl>
    > Czyli bedąc obywatelem Polski będę mógł legalnie zalożyć konto w USA bez
    > problemów z ich strony ani naszej?

    Nie. Na ichnie przepisy nie mamy wpływu.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 15. Data: 2002-01-21 11:28:12
    Od: "Radek G." <r...@w...pl>

    a jesli mieszkam w usa (jako obywatel polski) i przyjechalem na wakacje.
    i podejmuje gotowke w bankomatach z mojego amerykanskego konta.
    co wtedy?

  • 16. Data: 2002-01-21 23:04:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Radek G." <r...@w...pl> writes:

    > ale jesli nikt o tym nie wie, to co wtedy. jesli nie chce byc lojalnym
    > obywatelem i nie zglosze tego?

    To nic, a co ma niby byc?

    > chyba ze rejestruja wyplaty z bankomatow, ale ten "proceder" trwa juz ponad
    > 2 lata i nic.

    A jak mieliby to rejestrowac? Skad i kto mialby wiedziec, ze posiadacz
    karty korzysta z niej niezgodnie z polskimi (stalinowsko/bezsensownymi)
    przepisami?

    > a moze chodzi o tych turystycznych??? bo ja jako rezydent, zgodnie z prawem
    > amerykanskim moge miec tyle kont w usa ile tylko chce.

    Masz polski paszport. Jesli jestes stalym rezydentem w USA, to nie widze
    problemu. W przeciwnym przypadku takze nie.

    Przelewy itp - moze byc problem, zwlaszcza jesli ktos mieszka na stale
    w Polsce, i np. w ogole nie ma paszportu. Ale ten problem to pewnie tez
    moze sie skonczyc tylko na niemozliwosci wykonania przelewu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 17. Data: 2002-01-21 23:14:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com> writes:

> [...]
    > niezapewniający ich niezwłocznego transferu z zagranicy,
    > podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych.

    Powinno byc jeszcze:
    - obywatel PRL^H^H^HRP ma obowiazek wplacic wszelkie posiadane dewizy
    do PKO BP podczas przekraczania granicy. Dewizy z konta walutowego
    moga byc wyplacone po uplywie roku w bonach towarowych PKO,
    w maksymalnej kwocie odpowiadajacej srednim miesiecznym zarobkom
    w sferze robotniczo-chlopskiej.
    - obywatel ma prawo zrealizowac bony towarowe w sklepach Pewex na terenie
    calego kraju.
    - wywoz za granice wartosci dewizowych powyzej $10 jest zabroniony
    i podlega karze wiezienia i konfiskaty mienia w calosci.
    - zezwala sie na wywoz za granice dewiz w formie bonow towarowych PKO,
    pod warunkiem posiadania zezwolenia dewizowego wydanego przez ministerstwo
    finansow.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 18. Data: 2002-01-22 17:18:28
    Temat: Odp: konto w USA
    Od: "Keyser Soze" <k...@w...pl>

    Użytkownik Arek G. w wiadomości do grup dyskusyjnych ...

    > Ja nie mialem zadnych problemow (5 lat temu).
    > Otwierasz na zwykly dowod - > prawo jazdy (musisz byc zameldowany).
    > Nie wiem czy mozna na paszport???

    W Stanach nie istnieje "zameldowanie" (w polskim rozumieniu).
    Jezeli przebywasz/mieszkasz w USA i chcesz miec ID: wysylasz do siebie list.
    Kiedy poczta doreczy go do twojego domu (to moze byc kazdy list do ciebie)
    idziesz z nim do Biura Sekretarza Stanu. Tam wyrabiasz ID lub prawo jazdy.
    Oprocz koperty trzeba miec paszport i SSN (taki polski PESEL i NIP w
    jednym).

    Przy zakladaniu konta bankowego wymagany jest SSN i ID lub DL. Moga rowniez
    poprosic o paszport.

    W obu przypadkach SSN to podstawa. Dzieki niemu Wuj Sam wie o tobie wszystko
    :)))

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2002-01-22 21:37:23
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Radek G." <r...@w...pl>
    > a jesli mieszkam w usa (jako obywatel polski) i przyjechalem na wakacje.
    > i podejmuje gotowke w bankomatach z mojego amerykanskego konta.
    > co wtedy?

    Nic. Działasz legalnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 20. Data: 2002-01-23 08:50:13
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Keyser Soze" <k...@w...pl>
    (news:a2lok0$jks$1@korweta.task.gda.pl):
    Potwierdzam to, co pisze Keyser.
    Ponieważ nie wszyscy są świetnie zorientowani, to rozwinę bardziej
    tajemnicze skróty:

    > Jezeli przebywasz/mieszkasz w USA i chcesz miec ID: wysylasz do siebie
    list.
    mozesz tez okazac list od kogos z Polski na przyklad, byle na ten adres

> [...]
    > idziesz z nim do Biura Sekretarza Stanu. Tam wyrabiasz ID lub prawo jazdy.
    > Oprocz koperty trzeba miec paszport i SSN (taki polski PESEL i NIP w
    SSN = Social Security Number, czyli numer identyfikacyjny dla celów
    ubezpieczeń społecznych

    > Przy zakladaniu konta bankowego wymagany jest SSN i ID lub DL. Moga
    rowniez
    > poprosic o paszport.
    DL= driver's license czyli prawo jazdy

    > W obu przypadkach SSN to podstawa. Dzieki niemu Wuj Sam wie o tobie
    wszystko
    > :)))
    iii tam :)