  • 1. Data: 2002-01-19 23:12:32
    Temat: Już mi się nie chce dalej czytać, ale:
    Od: <G...@t...pl>

    I za granicą (na zachodzie) i w Polsce zdarzyło mi się, że sprzedawca poprosił
    o dowód osobisty. Rozumiem, że może tak czy inaczej mieć czasem (chociaż nie
    wiem dlaczego) wątpliwości, ale NIGDY dowodu nie pokazałem. Także za granicą
    paszportu. No może raz, bo mi się spieszyło. Więc tak:
    &#8211; w Polsce i tak kupiłem i zapłaciłem (kartą), było to w sklepie Billa, bo
    powiedziałem, że moim zdaniem nie mają prawa. Ja nie mam obowiązku nosić dowodu
    przy sobie, a w regulaminie karty NIC na temat dowodu NIE PISZE!!
    &#8211; za granicą zachowałbym się podobnie, lecz w porę sprzedawca zauważył, że to
    akurat karta ze zdjęciem (Citi) i było po sprawie.

    A swoją drogą, chociaż nie bardzo lubię Citi, ale czy to naprawdę taki problem
    umieścić czyjąś (np. moją) gębę na karcie i byłoby (chociaż trochę)
    bezpieczniej??
    Ja bym tak zrobił na wszystkich moich kartach nawet za (niewielką) dopłatą.
    A - jeszcze - swoją drogą: znajoma (Polka) jest w Niemczech i ma znajomego
    Włocha. Czasami wymieniają się kartami i jedno płaci kartą drugiego, bo i tak
    Niemiec nie wie czy to polskie lub włoskie imię jest rodzaju żeńskiego czy
    męskiego... To jest fakt - niestety!
    Pozdrawiam wszystkich!

  • 2. Data: 2002-01-19 23:14:06
    Temat: SORRY!
    Od: <G...@t...pl>

    Źle mi się wysłało: to miało być do wątku: "Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej
    sprawie".
    Pzdr

  • 3. Data: 2002-01-20 08:48:14
    Temat: Re: Już mi się nie chce dalej czytać, ale:
    Od: <t...@p...onet.pl>

    [...]
    > A swoją drogą, chociaż nie bardzo lubię Citi, ale czy to naprawdę taki
    problem
    > umieścić czyjąś (np. moją) gębę na karcie i byłoby (chociaż trochę)
    > bezpieczniej??
    [...]

    Cpsik mi się zdaję, że zgodnie z umowani pomiędzy sklepami i akłajerami,
    niezgodność gęby na karcie z płacącym nie jest podstawą do odmówienia
    transakcji. Co to więc za bezpieczeństwo?

    TM

  • 4. Data: 2002-01-20 12:16:21
    Od: Łukasz Dąbrowski <w...@k...pl>

    Użytkownik <G...@t...pl> napisał w wiadomości
    > powiedziałem, że moim zdaniem nie mają prawa. Ja nie mam obowiązku nosić
    dowodu
    > przy sobie, a w regulaminie karty NIC na temat dowodu NIE PISZE!!
    [ciach]

    W regulaminie nie jest napisane nic o dowodzie, ale ja osobiście nawet bym
    się ucieszył, gdyby ktoś mnie poprosił o dokument ze zdjęciem, dla
    potwierdzenia mojej tożsamości - nie miłbym nic przeciw.
    Swoją drogą wiem, że PKO BP SA (tak opluwane przez wszystkich ;-)) na samym
    początku, jak zaczął wydawać Classic-ki, to na życzenie klienta umieszczał
    zdjęcie na awersie karty. Nie wiem, czy już im przeszło, czy nadal można
    sobie zażyczyć.

    Pzdr,
    --

    -------------
    Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash

  • 5. Data: 2002-01-20 14:03:14
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Jan 20, 2002 at 09:48:14AM +0100, t...@p...onet.pl wrote:

    > Cpsik mi się zdaję, że zgodnie z umowani pomiędzy sklepami i akłajerami,
    > niezgodność gęby na karcie z płacącym nie jest podstawą do odmówienia
    > transakcji. Co to więc za bezpieczeństwo?

    Zadne. Podobnie jak to ze gosc pokaze DO w ktorym nazwisko zgadza sie
    z nazwiskiem na karcie - i tak aklajer sie tym faktem pozniej
    podpierac nie moze.

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-01-20 14:57:57
    Od: <G...@t...pl>

    Pewnie, że zdjęcie to żadna podstawa prawna, ALE sprzedawca już nie musi prosić
    o dowód, żeby mieć "wątpliwości". Na pierwszy rzut oka (z reguły) widać czy
    gość na zdjęciu to Klient czy nie.
    Poza tym, jakby mi ktoś "zwinął" kartę to musiałby przynajmniej podobnie
    wyglądać do mnie, żeby jej użyć. Zakładając oczywiście, że sprzedawca zwróci
    uwagę na zdjęcie, bo jak widzę, często nie zwracają uwagi nawet(!!) na podpis!!

  • 7. Data: 2002-01-21 16:41:32
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Łukasz Dąbrowski" <w...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdjęcie na awersie karty. Nie wiem, czy już im przeszło, czy nadal można

    Ze zdjęcia bym się nie cieszył - podobno podczas testowania poziomu
    bezpieczeństwa kart płatniczych użytkownik bez problemu kupował na kartę ze zdjęciem
    małpy. Za to podpis wydrukowany (po zeskanowaniu wzoru) bezpośrednio na karcie w
    sposób uniemożliwiający przeróbki miałby chyba większe znaczenie.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2002-01-21 23:40:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Jarosław Lech <j...@a...net.pl> writes:

    > Ze zdjęcia bym się nie cieszył - podobno podczas testowania poziomu
    > bezpieczeństwa kart płatniczych użytkownik bez problemu kupował na kartę
    > ze zdjęciem małpy.

    To niczego nie dowodzi. Watpie by sprzedawca pomyslal, ze ktos okradl
    malpe z karty.

    > Za to podpis wydrukowany (po zeskanowaniu wzoru)
    > bezpośrednio na karcie w sposób uniemożliwiający przeróbki miałby chyba
    > większe znaczenie.

    Watpliwe, podpis latwo podrobic.
    Zdjecie moim zdaniem jest dobre do czegos innego - do rozwiania watpliwosci
    sprzedawcy. Naturalnie lepiej, jesli bedzie to zdjecie posiadacza karty
    - malpa pewnie by przeszla, ale zona niekoniecznie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2002-01-22 07:39:12
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"
> [...]
    > sprzedawcy. Naturalnie lepiej, jesli bedzie to zdjecie posiadacza karty
    > - malpa pewnie by przeszla, ale zona niekoniecznie.

    chyba ze zona podobna do malpy ;-))))))
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-01-25 14:48:18
    Od: Shot <s...@h...pl>

    Witam.

    Jarosław Lech pisze:

    > Ze zdjęcia bym się nie cieszył - podobno podczas testowania poziomu
    > bezpieczeństwa kart płatniczych użytkownik bez problemu kupował na kartę ze
    > zdjęciem małpy.

    Ja bez problemu kupuję na kartę ze zdjęciem delfina - też coś nie tak robię?

    ;o)

    BP, PPNMSP...

    Pozdrav
    -- Shot
    --
    "Muszę sobie programik do wycinania zbędnych wyrazów napisać. Jak napiszesz
    jeden wyraz albo zdanie za dużo to się zawsze przypiepszą do niego."