  • 1. Data: 2006-11-05 10:22:59
    Temat: konto na minimalną ilość tranzakcji dla studenta
    Od: "M. \"SeP\"" <s...@U...pl>

    Witam!
    Temat poruszany wielokrotnie, ale że oferta banków często się zmienia
    pozwolę zaśmiecić tą grupę.
    Poszedłem na "nockę" do hipermarketu (jednorazowa akcja), ale niestety
    okazało się, że
    firma uiszcza opłatę tylko na konto bankowe.
    No i tu pytanie - co robić, jeżeli go nie posiadam, a jest mi potrzebne
    tylko do tej JEDNEJ tranzakcji?
    Rozważałem podanie numeru konta rodzica, ale obawiam się, że prawo nie
    pozwala na taki zabieg...
    Jestem studentem dziennym

  • 2. Data: 2006-11-05 11:05:21
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    M. \SeP\ <s...@U...pl> napisał(a):
    > No i tu pytanie - co robić, jeżeli go nie posiadam, a jest mi potrzebne
    > tylko do tej JEDNEJ tranzakcji?
    Załóż konto w mBanku, od razu system przydzieli Ci nr rachunku i będziesz mógł
    go podać pracodawcy. Dostaniesz po ok. 2 tygodniach kartę gratis. Konto przyda
    ci się na przyszłość.

    > Rozważałem podanie numeru konta rodzica, ale obawiam się, że prawo nie
    > pozwala na taki zabieg...
    Generalnie możesz tak zrobić, nikt tego nie sprawdzi czy to konto twoje albo
    rodzica.

    Pozdrawiam,
    Sinus

  • 3. Data: 2006-11-05 13:34:00
    Od: Piter <p...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Nov 2006 11:05:21 +0000 (UTC), "Sinus"
    <s...@g...pl> wrote:

    >Generalnie możesz tak zrobić, nikt tego nie sprawdzi czy to konto twoje albo
    >rodzica.

    Oczywiście, że tak nie może zrobić. Musiałby podać opróćz numeru konta
    również imię i nazwisko rodzica. W przeciwnym razie system bankowy
    (choć to akurat zależy od banku) może odrzucić taki przelew.

  • 4. Data: 2006-11-05 14:07:32
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:0tprk2pbidbn86gvo6hnqkcdb4sh3avmsq@4ax.com, *Piter* wrote:

    > Oczywiście, że tak nie może zrobić. Musiałby podać opróćz numeru konta
    > również imię i nazwisko rodzica. W przeciwnym razie system bankowy
    > (choć to akurat zależy od banku) może odrzucić taki przelew.

    Hmm.. to przychodzace do mnie przelewy jako do kubusia puchatka i czegos tam
    jescze przecza twoim slowom :-)
    Banki powinny sprawdzac czy adresat przelewu zgadza sie z nr konta, ale
    wiekszosc tego nie robi.

    --
    darnok

  • 5. Data: 2006-11-05 17:56:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "M. "SeP"" <s...@U...pl> wrote in message

    > Poszedłem na "nockę" do hipermarketu (jednorazowa akcja), ale niestety
    > okazało się, że
    > firma uiszcza opłatę tylko na konto bankowe.

    Hm... generalnie wynagrodzenie powinno byc placone do rak wlasnych
    pracownika. Jedyne przypadki w ktorych moze byc inaczej definiuje KP

    Art 86
    § 3. Obowiązek wypłacenia wynagrodzenia może być spełniony w inny sposób niż
    do rąk pracownika, jeżeli tak stanowi układ zbiorowy pracy lub pracownik
    uprzednio wyrazi na to zgodę na piśmie.

    MK

  • 6. Data: 2006-11-05 18:06:50
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik darnok napisal dnia 2006-11-05 15:07:

    > Banki powinny sprawdzac czy adresat przelewu zgadza sie z nr konta, ale
    > wiekszosc tego nie robi.

    Powinny? To wymaganie wynika z twojego przekonania moralnego czy z przepisów prawa?
    O ile wiem nie ma takiego wymogu. Jeśli pracownik pisemnie poda jakikolwiek nr
    konta, to na to konto pójdą pieniądze.

    PS. Panie studencie, proszę podciągnąć się z ortografii. Takie same byki
    przeszły na maturze?

    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński marcin.kto?k...@g...art.pl
    / || \\

    "Mądry człowiek jest w stanie przewidzieć to, czego nie można jeszcze zobaczyć.
    Głupiec jest ślepy nawet wówczas, gdy dowody zostały odkryte przed jego oczyma."

  • 7. Data: 2006-11-05 21:03:51
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "M. "SeP""
    > firma uiszcza opłatę tylko na konto bankowe.
    > No i tu pytanie - co robić, jeżeli go nie posiadam, a jest mi
    > potrzebne tylko do tej JEDNEJ tranzakcji?

    za chwile bedzie tych transakcji wiecej - czas zalozyc sobie konto
    np w DB-PBC konto DB-Start
    albo w Inteligo - przyda sie z pewnoscia nie raz :-)
    *** blad ***

  • 8. Data: 2006-11-06 12:43:50
    Od: "M. \"SeP\"" <s...@U...pl>

    > PS. Panie studencie, proszę podciągnąć się z ortografii. Takie same byki
    > przeszły na maturze?

    gdzie te straszne błędy ort.??
    przeczytałem kilka razy to co napisałem i dostrzegłem tylko "karygodne"
    wykroczenie:
    transakcja napisane przez z...
    wracając do tematu - skoro muszę ("ale nie chcem")
    to w którym banku będę musiał najmniej płacić za prowadzenie rachunku?

  • 9. Data: 2006-11-06 13:59:06
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > to w którym banku będę musiał najmniej płacić za prowadzenie rachunku?

    0 zl w mBanku
    numer konto uzyskasz juz po pierwszej rozmowie z mLinka ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2006-11-11 16:47:48
    Od: Michał Nitka <k...@Y...ZplremoveXYZ>

> [...]
    > O ile wiem nie ma takiego wymogu. Jeśli pracownik pisemnie poda
    > jakikolwiek nr konta, to na to konto pójdą pieniądze.

    No to proponuję poczytać ustawę prawo bankowe i przepisy o kontroli
    dewizowej. To, że bankom nie chce sie tego sprawdzać i większość ma w
    ogólnych warunkach itp. przepisy o wyłączeniu odpowiedzialności jak poślą na
    zły nr konta innego właściciela jak się pomylimy to jedno ,a prawo to
    drugie.
    Z drugiej strony można podać swoje dane a nr konta kogoś innego i przejdzie
    na 90%, dopoki ktoś się nie upomni o pieniądze posłane gdzie indziej nikt
    nie powinien na to spojrzeć.

    Pozdrawiam,
    Michał