  • 41. Data: 2018-09-04 09:30:47
    Temat: Re: konta w wielu bankach
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 4 września 2018 09:11:08 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Na stacjach gdzie mnie znali (z widzenia tylko bo często tam tankuję) po prostu
    powiedzieli ze mam skoczyć po kase, przyjechać i zapłacić

    Aha, więc tak, jak zgadywałem - główna "procedura" to znanie klienta z widzenia.

    > Raz jednak się zdążyło że musiałem podpisać stosowne oświadczenie i dostałem nr
    kontra na który mógłbym wpłacić kasę. Nie skorzystałem z opcji przelewem bo wróciłem
    do domu po portfel i zapłaciłem na stacji

    No, to już coś - ale dane z tego oświadczenia poszły w świat.
    Nie, że to jakaś nowość, czy coś mega złego, ale z dwojga wolę podać w drugim banku.
    I mieć z tego np. breloczek do płacenia przypięty do kluczyków.
    A dowodu przy tym oświadczeniu xerować nie kazali?
    Ja już bym w takiej sytuacji zapłacił przelewem. Ale to już kwestia gustu j tego, czy
    np. lubi się jeździć samochodem (ja nie lubię, zwykle potem boli mnie głowa).

    A, i ciekawe jeszcze, czy tego sposobu nie ukatrupi RODO - więc może dobrze poszukać
    innego zabezpieczenia.
    Naklejki jednak mają chyba - CMMIW - już tylko citek (do darmowej KK, ale naklejka
    5zł/mc) i getout (karta darmowa przy 5 pyknięciach/mc, wydanie naklejki 10zł).
    Są jeszcze 2 sposoby z telefonem - oczywiście chodzi o te duże płaskie.
    Jak ma NFC to np. żaba.
    Jak nie ma, ale ma klapkę od baterii, to tam mieści się zwykle karta - zachwyciło
    mnie to ostatnio :)
    A jak nie ma klapki to są takie naklejane pochewki cienkie, na jedną kartę.

  • 42. Data: 2018-09-04 09:31:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2018 09:05:31 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    > Trzeba czytać, a nie sobie oczami wpisywać, bo się na głupka wychodzi ;P
    > Backup to drugi bank, oczywiście też darmowy - jak pisałem, potrzeba na to 10%
    czasu, co na pierwszy.
    > Mocny backup to trzeci bank - na to potrzeba dodatkowo 5% czasu.
    > Pozostałe przynoszą wymierne zyski - a każdy kosztuje już tylko 1% czasu, bo jednak
    człowiek się uczy (o ile).
    > Ale jak ktoś w swoich błędach zatwardziały to głos rozsądku jak grochem o ścianę.
    > Jedynie w takim wypadku czytanie grup dyskusyjnych jest marnowaniem swojego czasu
    (choć tutaj ostatnio niestety mały ruch :( ) - a pisanie pistów wyłącznie
    trollujących jest marnowaniem czasu innych.

    Ale nic mi do tego co robisz ze Swoim czasem, Swoimi pieniędzmi.
    Grupa dyskusyjna to dyskutujemy tym bardziej ze Twoje hobby to takie mało popularne.
    Raczej normalnioe ludziska po 12 kart i kont nie mają.
    Bez konta dzisiaj trudno funkcjonowac to fakt, bez karty kredytowej da się bez
    problemu
    Mam jedno konto i debetówkę do niego(i drugą debetówkę do tego konta dla żony) od
    2001 bodajże roku i funkcjonuję normalnie
    Nie pamiętam jakichkolwiek problemów czy utrudnień z tego powodu
    Sory, mam jeszcze konto w mBanku założone jeśli mnie pamięć nie myli przed 2000
    rokiem jeszcze, całkowicie darmowe bo karty do niego nie mam.

  • 43. Data: 2018-09-04 09:35:07
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Szczerze to akurat z tej przyczyny mam więcej niz jeden rowerów czy komputerów, a i
    niejedna rodzina ma więcej niz jedno auto czy więcej niż jeden wózek dla dzieci.
    Przykładowo weź i napraw komputer bez drugiego pod ręką ;-))

    -----
    > A kupujesz 2 samochody żeby ograniczyć prawdopodobieństwo albo zamawiasz 2
    taksówki?

  • 44. Data: 2018-09-04 09:35:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 3 września 2018 14:03:48 UTC+2 użytkownik Dominik
    Ałaszewski napisał:

    >Czy to dużo bezpieczniejsze?
    >Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też
    >różne hasła, ale wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?

    Hacker, ktory sie wlamie do jednego banku i pozna haslo, ma potem
    dostep do innych bankow.
    Podobnie z PIN do karty.
    Zachodzi pytanie, czy latwiej sie wlamac do banku (bedac tam np
    zatrudnionym na stanowisku informatyka) czy do Keepassa.

    >A o ile mniejsza wygoda - trzeba te różne hasła wydobywać, wpisywać -
    >a jak masz jedno, to masz je "w palcach".

    A potem bank mowi "sorry, musisz zmienic haslo" :-)

    >Dodatkową ochroną są różne loginy w różnych bankach (choć możliwość
    >aliasowania oczywiście daje jeszcze większą wygodę kosztem
    >bezpieczeństwa - ale nie trzeba >korzystać z aliasów, co ma dodatkową
    >zaletę, że trzeba zapamiętać id/login i pamięta się go w przypadku
    >konieczności skorzystania z infolinii - nie wszystkie banki mają
    >identyfikatorem był PESEL - np. do oranżady nie pamiętam loginu).

    A jak maja takie "udogodnienie", to jestes bardziej podatny na
    hackera :)

    J.

  • 45. Data: 2018-09-04 09:37:42
    Od: ń <ń@ń.ń>

    O, to akurat dobry przykład.
    Mam więcej niż jednego dostawcę, bo jak jeden by zablokował wszystkie usługi na raz
    (najbardziej lubią to robić w piątek po południu) to byłoby nieciekawie.

    -----

  • 46. Data: 2018-09-04 09:38:23
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A jakie (jeszcze mi się nie zdarzyło)?

    -----

  • 47. Data: 2018-09-04 09:41:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2018 09:30:48 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > No, to już coś - ale dane z tego oświadczenia poszły w świat.

    Od razu tam dane w świat
    Kajak wypożyczasz tez dane spisuja

    > A, i ciekawe jeszcze, czy tego sposobu nie ukatrupi RODO - więc może dobrze
    poszukać innego zabezpieczenia.

    A niby czemu RODO miało by tu przeszkadzać? Rozwiniesz?

    > Naklejki jednak mają chyba - CMMIW - już tylko citek (do darmowej KK, ale naklejka
    5zł/mc) i getout (karta darmowa przy 5 pyknięciach/mc, wydanie naklejki 10zł).

    Sam widzisz- tu trzeba pamiętaĆ o 5 pyknięciach, tam o czymś innym żeby czegoś
    tam(najczęściej opłat) uniknąć. Jak ktoś lubi takie zabawy nic mi do tego. Ja nie
    lubię.

> [...]
    > Jak ma NFC to np. żaba.
    > Jak nie ma, ale ma klapkę od baterii, to tam mieści się zwykle karta - zachwyciło

    Sposób mojej córki- silikonowe etiu na telefon i w tym etui karta włozona
    Dla mnie też się nie sprawdza bo jak na krótko z domu wychodzę/ wyjeżdżam to telefonu
    nie biorę. Po pracy kładę na szafce i najczęściej tam leży do rana. Kilka lat temu
    stwierdziłem ze smycz znaczy telefon 24/dobe jest mi zbędna i okazało się że da się w
    ten sposób funkcjonować. Na rower, na grzyby jak jade telefon zostawiam przeważnie w
    domu

    > A jak nie ma klapki to są takie naklejane pochewki cienkie, na jedną kartę.

    Pewnie można gratis dostać z nieaktualnym logiem po złożeniu reklamacji;)

  • 48. Data: 2018-09-04 09:43:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2018 09:36:46 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Hacker, ktory sie wlamie do jednego banku i pozna haslo, ma potem
    > dostep do innych bankow.

    A loginy do tych innych to z kapelusza wytrzepie?

  • 49. Data: 2018-09-04 09:46:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Ktoś tu rzucił hasło "dywersyfikacja" bo może coś pójść nie tak z
    >jednym kontem.
    >Chcę się dowiedzieć co Wam idzie nie tak?
    >Te "produkty" są aż tak niedopracowane, ułomne, nie potrafiące
    >zadowolić użytkownika że trzeba się asekurować i mieć ich kilka żeby
    >normalnie żyć?
    >Chcę zrozumieć.

    a) "w dniu jutrzejszym w godz 1-6 bankowosc elektroniczna nie bedzie
    dzialac".
    a ty bys blikiem chcial za piwo zaplacic.

    b) karty ... to tylko technika, zawsze moze zawiesc. I wtedy wyciagasz
    druga, z innego banku, trzecia ...

    >Pogodziłem się z tym że bank trzyma moje pieniądze w "próżni" przez 3
    >dni (a mamy wszak XXI wiek) i nie pracują one dla mnie podczas
    >głupiego przelewu

    Jak wiesz jak to dziala, to nie trzyma.
    Trzeba zlecic przelew przed 8 rano (mbank przed 6 bodajze) to wyjdzie
    pierwszą sesją.
    A jak w piatek o 15, to przetrzyma.

    Inna sprawa, ze pieniadze na ROR i tak nieoprocentowane, wiec to
    niewielka roznica.

    >A kupujesz 2 samochody żeby ograniczyć prawdopodobieństwo

    Mialem kiedys 4, ale to faktycznie za duzo :-)

    > albo zamawiasz 2 taksówki

    A to nie glupie, jak samolot czeka :-)

    >albo zakładasz 2 prezerwatywy? :-)

    Tez nieglupie :-)

    J.

  • 50. Data: 2018-09-04 09:51:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > A loginy do tych innych to z kapelusza wytrzepie?

    Może przeiterować. zwykle są numeryczne, śpieszyć się nie musi ...
    KJ

    During the voyage of life, remember to keep an eye out for a fair wind; batten
    down during a storm; hail all passing ships; and fly your colors proudly.