  • 1. Data: 2018-08-23 20:30:07
    Temat: Jak sprawdzić rzeczywisty przelicznik USD-PLN w banku?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Chciałbym wiedzieć po jakim kursie T-mobile przeliczy mi zakup
    dolarowy dokonany kartą przez Internet z konta złotówkowego.

    Na stronie
    https://www.t-mobilebankowe.pl/kursy-walut
    Dla klientów indywidualnych jest sprzedaż po 3.9906.
    Podany jest też kurs NBP 3.7069.

    Czy zakup zostanie przeliczony po kursie 3.9906?
    Bo chyba nie NBP?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2018-08-23 21:23:30
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Spread 15% ?
    Wow...

    -----

  • 3. Data: 2018-08-23 21:41:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    policz jeszcze raz

  • 4. Data: 2018-08-23 23:08:39
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Ja nie umiem, ale za to L. Czarnecki umie:
    WALUTADEWIZYPIENIĄDZENBP

    Kraj Kod Nazwa Skup Sprzedaż Spread [%] Zmiana Skup Sprzedaż Spread [%] Zmiana

    Stany Zjednoczone* USD2 Dolar* 3,4314 3,9906 15,0687 0,3445 3,4314 3,9906
    15,0687 0,3445 3,7069

    * Dotyczy płatności realizowanych kartami klientów indywidualnych.

    -----

  • 5. Data: 2018-08-24 00:09:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Aug 2018 20:30:07 +0200, w <plmuhb$n9l$1@node1.news.atman.pl>, "Zbynek
    Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Dla klientów indywidualnych jest sprzedaż po 3.9906.
    > Podany jest też kurs NBP 3.7069.
    >
    > Czy zakup zostanie przeliczony po kursie 3.9906?

    Tak. I nie używaj tej karty do takich zakupów. Kompletnie nie nadaje się.
    Zdzierstwo^2. Przebijają nawet mBank.

  • 6. Data: 2018-08-24 09:32:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 21:24:01 UTC+2 użytkownik ń napisał:
    > Spread 15% ?
    > Wow...
    >

    > -----

    Obudziłeś się?
    Od dawna alior jest tutaj na niechlubnym pierwszym miejscu.
    Nawet podają po 3 różne kursy $, euro i bodajże funtów - jeden do "normalnej"
    sprzedaży przelewem, jeden dla kart biznesowych i jeden dla kart indywidualnych - i
    właśnie ten ostatni ma spread 15%.

  • 7. Data: 2018-08-24 09:35:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 20:31:08 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Chciałbym wiedzieć po jakim kursie T-mobile przeliczy mi zakup
    > dolarowy dokonany kartą przez Internet z konta złotówkowego.

    Odpowiedź: nie rób tego.
    Załóż sobie kantor aliora i weź z niego kartę do konta w $.
    Dolary na zakup kuouj w kantorze i płać kartą kantorową.
    Jak masz konto w różowym T to nawet nie musisz robić przelewu weryfikacujnego, żeby
    kantor założyć.
    Przelewy z aliora/t-mobile chodzą natychmiast.
    Oczywiście kantor i karta darmowe.

  • 8. Data: 2018-08-24 10:13:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :

> [...]
    kantor założyć.
    > Przelewy z aliora/t-mobile chodzą natychmiast.

    Dziękuję za pomoc.

    Moja kwestia jest raczej z teoretycznych. Chciałem wiedzieć o ile
    drożej jest kupować towar dolarowy za złotówki. Dolary na konto
    walutowe też kupuje się za złotówki. I tu miałem problem, jaka jest
    pomiędzy tymi transakcjami różnica.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 9. Data: 2018-08-24 11:11:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 10:14:22 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

> [...]
    > drożej jest kupować towar dolarowy za złotówki. Dolary na konto
    > walutowe też kupuje się za złotówki. I tu miałem problem, jaka jest

    No to dzisiejsze:
    - płacąc kartą złotówkową aliora/t-mobile zapłacisz za dolara 3,9879 (kurs nazywa się
    dolar2/USD2),
    - kupując dolary w kantorze aliora zapłacisz za dolara 3,7158,
    - kurs NBP - jeszcze wczorajszy - 3,7069.

    Do tego kantor aliora ma dwie zalety:
    - darmowa debetówka - a płatność kartą jest najlepszą, najszybszą i najtańszą metodą
    (tylko w przypadku kantoru aliora należy zapamiętać: za rachunki w euro płacić kartą
    do konta w EUR, za rachunki w funtach płacić kartą do konta GBP, za rachunki w
    pozostałych walutach - oczywiście oprócz złotówek - płacić tylko kartą do konta w
    USD),
    - darmowy przelew w opcji SHA do sumy wymienionych u nich dewiz - to wtedy, gdy nie
    ma opcji płatności kartą.

  • 10. Data: 2018-08-24 14:17:52

    Fri, 24 Aug 2018 02:11:32 -0700 (PDT), w
    om>, Dawid Rutkowski

    To ja jednak wolę kartę z Getinu :)
    Spread 0%.