  • 1. Data: 2018-09-03 12:11:17
    Temat: konta w wielu bankach
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Założe się że są na tej grupie osoby które mają konta w wiecej niż 3 bankach.
    Ja mam w trzech w wątku obok opisałem problemy z logowaniem żony.

    Są jakieś rozwiązania pozwalajace uniknąć takich problemów?

  • 2. Data: 2018-09-03 12:55:04
    Temat: Re: konta w wielu bankach
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-03 o 12:11, Bolko pisze:
    > Założe się że są na tej grupie osoby które mają konta w wiecej niż 3 bankach.
    > Ja mam w trzech w wątku obok opisałem problemy z logowaniem żony.
    >
    > Są jakieś rozwiązania pozwalajace uniknąć takich problemów?

    Ja sobie zawsze zapisuję wszystkie loginy i hasła. I to nie tylko do banków.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 3. Data: 2018-09-03 13:21:44
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >Ja mam w trzech w wątku obok opisałem problemy z logowaniem żony.

    >Są jakieś rozwiązania pozwalajace uniknąć takich problemów?

    Ogromna większość nie ma problemów więc rozwiązania są.
    Ja używam pamięci lub ołówka i kartki papieru.

    --
    marfi

  • 4. Data: 2018-09-03 13:48:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Akurat przyczyny tego problemu nie znamy, więc jak szukać rozwiązania?
    Oczywiście posiadanie min. 2 kont i dywersyfikacja kasy między bankami są jak
    najbardziej polecane.
    Bo wiadomo przecież, że coś się spitoli akurat wtedy, gdy jest potrzebne.
    Co do haseł - ja mam wszędzie takie same (choć wymagało to sukcesywnego upgrade'u
    hasła, by spełniało wymagania kolejnych banków - na początku były małe litery i
    cyfry, potem jeden bank upierał się, żeby były też wielkie litery - a np. nest, żeby
    jeszcze dodać znak specjalny - ale nesta już nie mam) - choć i tak do zapamiętania są
    4: alfanumeryczne, 8-cyfrowe, 6-cyfrowe i 4-cyfrowe (tu takie samo jak PINy do kart)
    - i jeszcze trzeba pamiętać, w jakim banku stosować które - w tym w apkach mobilnych
    oraz na infolinię...
    Inna sprawa to loginy - tam, gdzie są aliasy, jest łatwiej, ale z połowa ma tylko
    możliwość cyfrowego.
    Obecnie mam 12 instytucji finansowych - 10,5 banku (to 0,5 to oranżada - bo mam też
    mBąk) oraz curve.

  • 5. Data: 2018-09-03 14:03:47
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.09.2018 Dawid Rutkowski <d...@w...pl> napisał/a:

    > Co do haseł - ja mam wszędzie takie same

    Delikatnie mówiąc, niezbyt bezpieczne.
    Menadżer haseł (np. Keepass) Twoim przyjacielem.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2018-09-03 14:11:05
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    możliwość cyfrowego.
    > Obecnie mam 12 instytucji finansowych - 10,5 banku (to 0,5 to oranżada - bo mam też

    A nie szkoda Ci życia? :-)
    Przecież bankowość miała nam ułatwiać życie a tymczasem jest złem
    koniecznym? I tak bez portfela nie da się to co za różnica czy będę
    nosił pół wypłaty czy całą. :-)
    Mam jedno konto z poustawianymi samopłacącymi się rachunkami. Po cholerę
    więcej? Żeby banki więcej na mnie zarobiły?

  • 7. Data: 2018-09-03 15:26:57
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-09-03 o 14:03, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Delikatnie mówiąc, niezbyt bezpieczne.
    > Menadżer haseł (np. Keepass) Twoim przyjacielem.

    Czy ja wiem.. Podobno bezpieczniejszy jest notes w domu w szafie, niż
    KeePass w komputerze. Oczywiście hasła w notesie też warto jakoś
    zaszyfrować :)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-09-03 16:52:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 września 2018 14:03:48 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski
    napisał:

    > Delikatnie mówiąc, niezbyt bezpieczne.
    > Menadżer haseł (np. Keepass) Twoim przyjacielem.

    Czy to dużo bezpieczniejsze?
    Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też różne hasła, ale
    wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?
    A o ile mniejsza wygoda - trzeba te różne hasła wydobywać, wpisywać - a jak masz
    jedno, to masz je "w palcach".
    Dodatkową ochroną są różne loginy w różnych bankach (choć możliwość aliasowania
    oczywiście daje jeszcze większą wygodę kosztem bezpieczeństwa - ale nie trzeba
    korzystać z aliasów, co ma dodatkową zaletę, że trzeba zapamiętać id/login i pamięta
    się go w przypadku konieczności skorzystania z infolinii - nie wszystkie banki mają
    identyfikację po numerze telefonu, czy też tak prosty pomysł, by identyfikatorem był
    PESEL - np. do oranżady nie pamiętam loginu).
    Do tego login i hasło to tylko pierwszy poziom zabezpieczeń - pozwala podejrzeć stan
    kont czy ew. wykonać przelewy "zaufane" - a tych raczej nie definiuje się tak, by
    były bardzo niebezpieczne.
    Do innych operacji są potrzebne jeszcze token/karta kodów/smsy - więc tak czy siak
    trzeba mieć telefon - i wg mnie taki KeePass niewiele wnosi.

    Chyba że masz jakiś kontrscenariusz i nie jest to tylko bla-bla "że tak jest
    niebezpiecznie"?

  • 9. Data: 2018-09-03 17:09:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 września 2018 14:11:09 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > A nie szkoda Ci życia? :-)
    > Przecież bankowość miała nam ułatwiać życie a tymczasem jest złem
    > koniecznym? I tak bez portfela nie da się to co za różnica czy będę
    > nosił pół wypłaty czy całą. :-)

    Śmiać się możesz, póki nie zgubisz portfela albo coś się w banku nie pochrzani, a Ty
    akurat kasy będziesz potrzebował itp.
    Średnio inteligentny matoł, jeśli się nie boi, to jeśli już opanuje jeden bank, to
    opanowanie drugiego zajmie mu 10% tego czasu.

    > Mam jedno konto z poustawianymi samopłacącymi się rachunkami. Po cholerę więcej?
    Żeby banki więcej na mnie zarobiły?

    Na mnie nic nie zarabiają poza tym, że korzystają z mojej kasy (jedyny, co
    kiedykolwiek zarobił explicite, to mBąk kilka 50-groszówek za przelewy w szalonych
    czasach przed kryzysem 2008) - a i ja na nich zarabiam za pomocą darmowego kredytu
    oraz wypłacanych premii czy nagród rzeczowych w promocjach.
    Czyli to, że mam 12 instytucji, daje zysk mi, a nie banksterce - w sumie zarobią tyle
    samo, co przy Twojej strategii zarobiłby jeden.
    A wisienek dadzą dużo - z ostatnich: citek - telefon, krokodyl - 200zł, milek - 200zł
    i darmowy hydraulik, ing - 400zł, żaba - pewnie z 300zł od początku roku się zbierze.
    I wszystko darmowe i bez zawracania głowy - nie biorę takich promocji, które
    zmuszałyby mnie do jakiegokolwiek korzystania z usług banku ponad takie, z jakich i
    tak korzystam - jakbyś miał się czepiać, to naprawdę nie ma wielkiej różnicy między
    spłacaniem jednej i 6 KK.
    Zaś ogólnie sprawia mi to przyjemność i jest formą hobby i zabawy.
    A już najfajniej, jak można zrobić taki numer - dostajesz nagrodę za wzięcie KK, po
    miesiącu rezygnujesz - i z banku dzwonią, że jak nie zrezygnujesz, to dostaniesz
    jeszcze stówkę. Ostatnio dwa razy. Zobaczymy, czy da się tutaj iterować ;> I kto tu
    na kim zarabia? ;P

  • 10. Data: 2018-09-03 17:32:31
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Czy to dużo bezpieczniejsze?
    > Jaka to różnica, czy masz jedno hasło do wszystkich banków - czy też różne hasła,
    ale wszystkie chronione jednym wspólnym do Keepassa?
    Nie myśl o tym jak TY się zachowujesz, tylko jak zachowa się złodziej.

    > Chyba że masz jakiś kontrscenariusz i nie jest to tylko bla-bla "że tak jest
    niebezpiecznie"?
    Wyobraź sobie, że hasła z jednego banku wyciekną (PlusBank zdaje się
    miał taką wpadkę). W przypadku różncych haseł to złodziejowi nic nie
    da. W przypadku takiego samego może próbować.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    A musical reviewer admitted he always praised the first show of a